Vergelijking PCB fabrikanten - Deel 2

Het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik zat te gokken dat het een ESP-12 was. De DIKKE draad naar het "gat" is dan een VCC met de ground er tegenover ook "kloppend". De antenne zit dan tegen de ledjes aan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

+1 voor erikkate :)
Ja ik had een echte deadline en mijn ontwerp was nog niet af. Ik had weinig andere keus. De volgende versie gaat gewoon via elecrow.

Vroeger maakte ik m'n printjes zelf. (zo'n 20 jaar geleden) Maar nadat mijn etsbak (met Fe3Cl) is gaan lekken en een puinzooi heeft veroorzaakt, ben ik er mee gestopt. Ook heel lange geen printjes meer zelf ontworpen. Maar dat heb ik nu weer wat opgepikt. En nu dus ook voor de eerste keer printjes laten maken bij een bedrijf.

Fabrikant: [url=www.mijnprintplaat.nl]mijnprintplaat.nl[/url]
Aantal besteld/gekregen: 5/6
Afmeting (in millimeters): 63x30
Prijs per stuk (in euro): 8,24 (volgens originele bestelling) 6,87 (p/s voor de gekregen 6 st.)
Verzendkosten (in euro): 3,95
Levertijd (in dagen van bestellen tot ontvangen): 4 (was ook opgegeven, maar had een mailtje dat ze een dag eerder al verzonden waren. Alleen langer over gedaan i.v.m. de feestdagen denk ik)
Bruikbaarheid (aantal bruikbaar / aantal ontvangen, bijv: 7/10): 6/6
Kwaliteit (perfect, goed, matig, slecht, bizar): Printjes zijn heel netjes.
Doel (van de printplaat): Dit is de schemerschakelaar van CO die ik een klein beetje aangepast heb.
Opmerkingen (over bijvoorbeeld het silkscreen of de afwerking): Dit zijn simpele printjes waar ik geen afwerking voor gekozen heb. Scheelde me 10 euro op de bestelling. Ze zijn standaard chemisch loodvrij vertint.
Foto:
http://www.walagata.com/w/nightwalker/1ePrintjes.jpg

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Ooit ben ik begonnen met PCB's te bestellen bij Seeed Fusion. Voor tien PCB's (100x100mm) en verzenden met DHL of Fedex was ik toch al gauw zo'n $60.- kwijt.

Een jaar geleden ben ik eens gaan kijken bij Elecrow. Zij waren goedkoper dan Seeed Fusion dus daar maar even blijven hangen. Tot afgelopen week.

De kwaliteit van Elecrow is niet wat ik wil. Een footprint van een 0603 met 6-Pin is blijkbaar te moeilijk voor hun. Nog net geen sluiting, dit kan beter.

Vorige week toch maar weer eens bij Seeed Fusion gekeken en ik zag dat ze een compleet nieuwe website hebben met veel lagere prijzen dan voorheen. Kleuren op de PCB maakt geen prijsverschil meer. Elecrow had dit al.

Voorbeeld:

  • 10 x PCB dubbelzijdig van 100 x 55mm = $9.90 (100 x 100mm is dezelfde prijs)
  • Verzenden via EU Post = $4.24 (tijdelijke actie)

Geen haast ermee dus klaar voor $14.14 = €13,30 (13-2-2017)

Volgens de website van Seeed:
EU Post 10 - 18 working days
Singapore Post 15 - 30 working days

Nu wel even afwachten hoe de kwaliteit is.

I love it when a plan comes together !

Ik heb voorheen altijd bij Itead besteld, waarvan ik altijd goede printen mogen ontvangen. Laatst voor het eerst bij Elecrow besteld en was eigenlijk gewoon tevreden over het geleverde resultaat. Heb je foto's van de ontvangen PCB? Ik ben wel benieuwd. Heb je je aan de DRC rules gehouden?
Met Seeed heb ik persoonlijk geen ervaring.
Bedenk me nu dat ik nog wel foto's kan posten van mijn Elecrow printjes. Ik zal binnenkort de PCB's even opzoeken.

Toevallig anderhalve week geleden een aantal printjes besteld bij Seeed. Als ze binnen zijn komt er een foto. 10 printjes 50mm x 50mm $12.05 waarvan $3.14 shipping (EU-post)

gezocht: nieuw potje " magische rook "
rob040

Golden Member

@ritmeester: Dank voor de tip van Seeed met zijn actie voor lage verzendkosten. Vandaag 10 stuks 95x49mm printjes besteld voor $14,14.
Benieuwd wat EU Post is, in ieder geval goedkoper dan HK Post.

Worden mijn eerste printjes die ik laat maken, maar even klein beginnen om te zien of het wordt zoals ik verwacht.
Foto's zal ook ik later posten.

Op 14 februari 2017 15:25:21 schreef rob040:
... Benieuwd wat EU Post is, in ieder geval goedkoper dan HK Post.

Ik heb ook geen idee maar ik vermoed dat er eens in de week aan Antonov 124 wordt ingezet om alle bestellingen naar de EU te vliegen. Dit toestel zal dan wel weer landen op zijn thuisbasis Leipzig/Halle.

Zoiets ongeveer.

I love it when a plan comes together !

Banggood doet ook post met een RSxxxxxxxxNL op de post. Volgens de tracking is het een week "zoek" en dan ineens wordt het in schiedam op de post gedaan.... Een dag later is het hier (10 km verderop).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
rob040

Golden Member

Mijn eerste printjes zijn vandaag op de mat gevallen. Ik moet zeggen dat het toch erg leuk is om nu het resultaat in handen te hebben en te zien dat het helemaal geworden is zoals ik bedoeld had.
Nu nog afwachten of alles past en elektrisch goed is.
PCB's zijn ontworpen met SprintLayout 6.

Fabrikant: Seeed Studio
Aantal besteld: 10 stuks
Afmeting (in millimeters): 49 x 94mm
Prijs per stuk (in euro): 1,37 (incl. verzenden)
Verzendkosten (in euro): 4,24
Levertijd (in dagen van bestellen tot ontvangen): 23
Bruikbaarheid (aantal bruikbaar / aantal ontvangen, bijv: 7/10): 10/10
Kwaliteit (perfect, goed, matig, slecht, bizar): Perfect
Doel (van de printplaat): Stand-by verbruik van bestaande MFB boxen te verlagen naar <1W.

Op 14 februari 2017 17:21:23 schreef ritmeester:
[...]
Ik heb ook geen idee maar ik vermoed dat er eens in de week aan Antonov 124 wordt ingezet om alle bestellingen naar de EU te vliegen. Dit toestel zal dan wel weer landen op zijn thuisbasis Leipzig/Halle.

Zoiets ongeveer.

Vandaag ook (@rob040) mijn twee setjes met printjes mogen ontvangen van Seeed. De order was geplaatst op 13 februari en vandaag ontvangen op 9 maart 2017.

Waar het hierom gaat is dat het verzonden is met het "nieuwe EU post". Op zich gaat dit dus best wel snel met deze "EU Post" voor €4,24 . Geleverd door PostNL.

Per set van 10 printplaten (max 100x100mm) was ik dus totaal €14,14 kwijt inclusief een kleur.

O ja, de printplaten zijn gewoon goed gemaakt, ik zie geen fouten. Alles keurig en netjes.

I love it when a plan comes together !

Op 9 maart 2017 15:20:03 schreef rob040:
... Nu nog afwachten of alles past

Ik heb mij steevast aangeleerd om het volgende te doen:

1. schema tekenen
2. passende onderdelen zoeken die te koop zijn of in voorraad liggen
3. PCB layout tekenen

I love it when a plan comes together !
rob040

Golden Member

Op 9 maart 2017 19:35:32 schreef ritmeester:
[...]Vandaag ook (@rob040) mijn twee setjes met printjes mogen ontvangen van Seeed. De order was geplaatst op 13 februari en vandaag ontvangen op 9 maart 2017.

Waar het hierom gaat is dat het verzonden is met het "nieuwe EU post". Op zich gaat dit dus best wel snel met deze "EU Post" voor €4,24 . Geleverd door PostNL.

Ik heb niet kunnen terugvinden waarmee het nu verzonden is, mogelijk is het Deutsche Post. Het tracking nummer (RX...DE) kon ik in ieder geval nergens terugvinden.

Ik heb mij steevast aangeleerd om het volgende te doen:

1. schema tekenen
2. passende onderdelen zoeken die te koop zijn of in voorraad liggen
3. PCB layout tekenen

Ik doe precies hetzelfde, maar een foutje is zo gemaakt. Ook omdat ik de onderdelen vaak zelf nog teken.

Ik wil een printje (70x53mm) bestellen bij Seeed Fusion (10 PCB's), maar ik krijg bij checkout de melding "Not enough discounted items in stock, continue to purchase items at the original price?" Geen idee waar dat nu weer over gaat. :(

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op 9 maart 2017 15:20:03 schreef rob040:
Doel (van de printplaat): Stand-by verbruik van bestaande MFB boxen te verlagen naar <1W.

[bijlage]

Heb je eventueel twee stuks te koop voor mijn uitstekend klinkende MFB boxen?

Op 9 maart 2017 21:31:33 schreef rob040:
. Het tracking nummer (RX...DE) kon ik in ieder geval nergens terugvinden.

track17 zou DAT trceren, maar took international parcel tracking.com werkt Al's he me postcode west...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Ik overwoog mijn printplaat.nl voor mijn print, maar gaat hem niet worden...

Kan iemand mij adviseren, omdat mijn eensen ongebruikelijk zijn:
Pcb is relatief groot 285 mm x 125 mm
Pcb bevat 0603, tqfp en dispays
Pcb moet gecoat
Pcb bevat ronde hoeken, sleuven en gaten ivm montage, doorvoeren etc.

Probleem is dat je in china vaak 10 stuks moet bestellen en dat grotere afmetingen vaak snel duurder worden.
Evt is zelf frezen en boren ook een optie, daar ik wel over een freesmachine beschik..

Originele pcb als voorbeeld

Deze moet mechanisch gelijk zijn dus.. alle gaten en rondingen en sleuven moeten dus kloppen, anders past het niet: de vraag hier, omdat ik veel kleine recht hoekige printjes zie en deze vaak zelf ook maak(te), deze afmeting en wensen zijn nogal vreemd en ik heb er eigenlijk aan 1 wel genoeg, maar bij 3 zeker voldoende: 10 is een belachelijk aantal!

[Bericht gewijzigd door High met Henk op vrijdag 10 maart 2017 09:49:48 (21%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Qua formaat kan Seeed dat zeker. Ik heb vorige week ook PCB's met vergelijkbare afmetingen besteld. Of ze de rest van de wensen ook kunnen is mogelijk wel op de website te vinden.

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
buckfast_beekeeper

Golden Member

Make PCB maakt ze per stuk. Ik heb er een hele tijd geleden printen laten maken voor een 4" klok.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
High met Henk

Special Member

hmm, kost toch al ca 100 euro voor 5 PCB's. En dan hoop ik dat de gaten goed komen (kan dat niet direct vinden, half cut/castelled holes komt het dichtst in de buurt.....)

ik denk dat ik nog een ontwerpje ga maken en dat maar panellize.. Daarvan zou ik er nog 10 nodig hebben en dan is het ineens iets betaalbaarder..

[Bericht gewijzigd door High met Henk op vrijdag 10 maart 2017 12:18:50 (30%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
buckfast_beekeeper

Golden Member

Bij elecrow kom je op 80$ voor 5X 30cm*15cm

Reken daar ook maar in 1 keer wat invoerkosten en BTW bij.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Kruimel

Golden Member

Op 13 februari 2017 18:45:53 schreef ritmeester:
[...]
Vorige week toch maar weer eens bij Seeed Fusion gekeken en ik zag dat ze een compleet nieuwe website hebben met veel lagere prijzen dan voorheen. Kleuren op de PCB maakt geen prijsverschil meer. Elecrow had dit al.
[...]

Goede zaak dit, korting geldt nog steeds, helaas kan ik op een of andere manier niet registreren. Heeft iemand ervaring met het registreren bij Seeed? Als ik mijn email en (tweemaal) mijn gekozen wachtwoord intyp en op "Register" druk gebeurt er.... helemaal niets. Ik krijg wel een foutmelding als de wachtwoorden niet matchen. Daarna inloggen met de opgegeven gegevens werkt helaas ook niet.

Jammer, want €14 voor 10 printjes is natuurlijk niets.

Groet,
Kruimel

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

@kruimel:
Heb je al een andere browser geprobeerd?
Ik heb dat soort problemen overigens ook wel eens door bijv ad block extenties. Chinese sites crashen daar wel eens door (Bang good bijvoorbeeld)
edit @rew: Bij mij nu ook wel weer, maar het is altijd iets om in het achterhoofd te houden.

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op vrijdag 17 maart 2017 09:58:18 (19%)

banggood doet het hier prima, ook met ublock origin actief.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/