Hi,
Ik denk dat er wel zeker een markt is voor "analoge" voedingen en dan digitale display's er op.
De apen die de producten "in de markt zetten" zijn tegenwoordig alleen bezig met zo veel mogelijk opties in een apparaat te proppen.
Maar wat je nu echt nodig hebt, is dit volgens mij...
Onberispelijk gedrag!
Zowel bij het in als het uitschakelen van de 230V
Altijd stabiel, zowel van spanning naar stroom regeling en anders om.
Allerlei externe aansluitingen zoals sense en computer sturing, niet nodig.
Ruis en dynamisch gedrag, zie mijn opgevoerde CO voeding, eigenlijk niets speciaals, zelfs geen dure compomenten nodig om dit te bereiken.
Ik denk b.v. al zeker een jaar aan een ontwerp met meerdere voedingen in één kast.
En dan een paar net zoals een andere Forum gebruiker met max 7V en ik denk dan aan max 0,5 a 1A.
Zoiets opgebouwd als de DELTA voeding hierboven, mijn gedachten ging dan uit naar 4x 0-7v en b.v. 1x 0-25V 0,5 a 1A.
Dan kan je bijna alle kleine projectjes uit één apparaat voeden.
Prachtig voor allerlei Arduino, Teensy, PIC en noem maar op voor microcontrolers,
ook de moderne opapms die vaak 6V of max 12V zijn, zijn hier goed mee te voeden.
Maar ja...
Ik hoor nu al weer de opmerkingen van jullie, zou dat geen 3 Ampere kunnen zijn.
Kan er dan geen 0,01mA resolutie op zitten, enz enz.
Dat is nu de rede volgens mij dat fabrikanten niet zo'n voeding maken, men wil altijd meer dan dat men 99% van de keren gebruikt.
En de marketing apen van de bedrijven springen daar op in, kijk b.v maar eens naar mijn Rigol DP832 voeding.
Technisch gezien diverse stomme fouten, zoals de LM317 regelaar die veel te heet werd (hoe kan je dit zo ontwerpen!!!)
De bedrading naar de uitgangs klemmen (heb ik aangepast om de stommiteiten er uit te halen).
En er weinig optimalisatie toegepast in de looop control.
Doorom zit er een te grote 470uF over de uitgangs klemmen, goed uitgedacht zou dat naar 220uF kunnen.
Dan heb ik het nog niet gehad over de interface van deze voeding, waren de "ontwerpers" aan de LSD!
Ja, hij wordt toch regelmatig gebruikt, daar een andere symetrische voeding die ik heb, voor andere testen 24/7 wordt gebruikt.
Ik kan nog wel een pagina vol schrijven hierover, ik zal het jullie besparen, mijn aversie tegen marketing apen is genoeg bekend
Verder zou ik ook graag eens zo'n DELTA EST-150 hier op de testbank willen hebben!
Dit om te zien hoe een moderne comby van schakel electronica en lineaire regelingen performen.
Groet,
Bram