Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

buckfast_beekeeper

Golden Member

Worden ook gebruikt bij nierdialyse en plasmaferese. Of het heel gecontroleerd toedienen van medicatie.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Tidak Ada

Golden Member

Op 22 mei 2017 10:39:32 schreef buckfast_beekeeper:
Worden ook gebruikt bij nierdialyse en plasmaferese. Of het heel gecontroleerd toedienen van medicatie.

Zit ook vaak in inktjet printers. We noemen het een slangen- of rollenpompje.
Die man, die op beurzen staat met Escap motortjes en zo, heeft die pompjes ook ('afval' van de motortjes).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
vergeten

Golden Member

Dit type condensator 100n 50v heb ik nooit eerder gezien, wat is het er voor een?
Heeft hij een typenaam zoals styroflex of tantaal?
Hij/zij/het is waarschijnlijk keramisch. Het boutje is een M3 :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Thevel

Golden Member

Dit type condensator 100n 50v

Heb je die 100nF gemeten?

vergeten

Golden Member

ja, 103nF en 97nF.
twee wijken er af zijn minder geworden, 78nF en 65nF.

[Bericht gewijzigd door vergeten op dinsdag 23 mei 2017 23:16:49 (17%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Bert_Camper

Golden Member

Dat lijken Sprague monolithische keramische condensatoren. Mainframe computer borden uit de jaren 60-70 zaten er vol mee als buffers op de voedingslijnen.

evdweele

Overleden

.

[Bericht gewijzigd door evdweele op woensdag 24 mei 2017 00:10:24 (98%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ik heb op marktplaats een Philips 4322.191 TCXO gekocht.
Echter het verkrijgen van juiste gegevens of een datasheet van dit type TCXO is nogal een probleem.
Ook op CO is hier het nodige over deze gepost.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/113864/3/philips+tcxo
https://www.circuitsonline.net/forum/view/105574/24

Op internet via de schematheken of datasheet sites zijn hierover helemaal geen gegevens te vinden.
HP maakt ook gebruik van TCXO's in oscillators zoals de PM9678, hier zit echter een ander type op (philips 486.148. ...)

De voeding en uitgang zijn blijkbaar voor alle type 4322 Philips TCXO's wel hetzelfde. met name het wel of niet kunnen aftrimmen via een variabele condensator of weerstand of de mogelijkheid voor beïnvloeding van de frequentie bij dit specifieke type zou ik graag willen weten.

Heeft iemand een datasheet van een Philips 4322.191 TCXO, een toegepast schema of informatie over?

Een onuitgesproken verwachting leidt tot een teleurstelling

10MHz, en afstembaar, mooi!

[Bericht gewijzigd door markce op woensdag 31 mei 2017 10:23:53 (36%)

maartenbakker

Golden Member

Op 31 mei 2017 09:14:53 schreef Paul50:
[bijlage]

Ik heb op marktplaats een Philips 4322.191 TCXO gekocht.
Echter het verkrijgen van juiste gegevens of een datasheet van dit type TCXO is nogal een probleem.
Ook op CO is hier het nodige over deze gepost.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/113864/3/philips+tcxo
https://www.circuitsonline.net/forum/view/105574/24

Op internet via de schematheken of datasheet sites zijn hierover helemaal geen gegevens te vinden.
HP maakt ook gebruik van TCXO's in oscillators zoals de PM9678, hier zit echter een ander type op (philips 486.148. ...)

De voeding en uitgang zijn blijkbaar voor alle type 4322 Philips TCXO's wel hetzelfde. met name het wel of niet kunnen aftrimmen via een variabele condensator of weerstand of de mogelijkheid voor beïnvloeding van de frequentie bij dit specifieke type zou ik graag willen weten.

Heeft iemand een datasheet van een Philips 4322.191 TCXO, een toegepast schema of informatie over?

Daar heb je geluk mee, want 4322 staat inderdaad meestal gewoon in de databoeken :) De niet vindbare was een customuitvoering. Je foto van de jouwe is helaas te klein om dat te zien, maar is jouw type inderdaad een van de types die in het datablad behandeld worden? Anders zou er nog in databoeken van andere jaren wat kunnen staan.

Hoe zit dat met 486.148. want dat ziet er niet uit als ee stukje van een Philipsnummer? En dat PMxxxx apparaat is toch geen HP? Heb je een linkje van waar je dat gevonden hebt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Weet iemand wat die SO8 IC's rechtsboven normaal zijn? Staat niks op. Is een ledspot die op 230V werkt, dus gelijkrichter en daarna die IC's (waarschijnlijk CC drivers). Hij is kapot en hoewel hij qua aankoopwaarde eigenlijk gelijk de vuilbak in mag was ik toch benieuwd naar de reden van defect. De LED linksonder leek kapot (zwart puntje), maar na overbruggen werkt de boel nog steeds niet.

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Bigclive heeft laatst ook een paar van zulke lampen gesloopt, heb je al op zijn kanaal gekeken?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja, het waren iets van "dual channel CC driver ICs".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@markce, TOP!!

@Maarten, inderdaad Philips en geen HP, ik heb je de datasheet van de PM9678 gemaild.

Een onuitgesproken verwachting leidt tot een teleurstelling

Op 21 mei 2017 22:22:28 schreef evdweele:
Als je het licht aansteekt kan je het beter zien >:)

Peristalische pomp?

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Ik heb laats een Model 1400 MetriCor fiberoptic mutisensor system gekregen. Weet iemand wat dit apparaat doet? En heeft iemand toevallig hier een handleiding van?

Als ik het zo lees en wat bronnen bijeen gooi dan zou je rek met behulp van glasvezel hiermee kunnen meten.

Weet iemand hier meer van?

Ik heb hier een EEPROMmetje van ST liggen, met typenummer 24C166. Gek genoeg kan ik er geen datasheet van vinden?! Iemand die me eraan kan helpen?

Ik kan me vaag herinneren dat het kwa capaciteit een 24C16 is, maar er was iets aan de adressering ofzo anders...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

De C16 is precies het device wat in twee versies te krijgen is. Met 8 (de andere bits in het device adres) en 16 bits adressering. Of dat bij deze ook zo is weet ik niet.

Heb je in het datasheet van de 24C16 gekeken of die laatste 6 niet gewoon een extra suffix is? Je hebt waarschijnlijk een SO8 smd-tje?

Wat waarschijnlijker is, is dat de 6 voor automotive of industrial grade temp spec staat. Die codering wordt ook bij CPU's gehanteerd.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik verwacht dat het een 24C16B moet zijn, dus misschien de B als een 6 afgelezen?

@Al_Bundy: nee, geen leesfout. De letters zijn uitstekend leesbaar en de tweede 6 is exact hetzelfde als de eerste 6. Het is 100% uitgesloten dat het wellicht ook een B zou kunnen zijn.

@henri62: met de C64 was er toch ook zoiets met een variant die C65 heet?
Ik ga vanaaf eens in de datasheet van de C16 kijken...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik verwacht echt een 16-bit variant van de (L)C16.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Fotootje spaart altijd een hoop misverstanden uit... ;)
Er staat waarschijnlijk niet '24C166', maar '24C16' <spatie> '6'. En dat staat nou weer duidelijk in de datasheet omschreven...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco: helaas, geen spatie tussen de twee zessen. ;)

Als het me lukt, zal ik vanaaf ff een fotootje plaatsen. :)

Desondanks is het wel waarschijnlijk dat het om de industrial variant gaat.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Arco

Special Member

Schijnen met en zonder spatie te bestaan...

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1BMZaKpXXXXbeXVXXq6xXFXXXm/-IC-24C166-24C166-20pcs.jpg

https://s3.amazonaws.com/images.addoway.com/items/3014/169256/3014_1_971351.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

LOL. Lekker consistent weer...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dit topic is gesloten