dat is niet te zeggen, men heeft de tekst eruit geslepen..
Dit topic is gesloten
dat is niet te zeggen, men heeft de tekst eruit geslepen..
Is het soms de meter uit dit topic?:
Helaas, dat is een totaal andere.
Ik heb een DIN-rail type, dat ook kWh en cosφ aangeeft. Er zitten bij mij 3 IC's in, waarvan ik er twee kan lezen en het derde niet, maar dat is een 14 pens IC, het jouwe is 16 pens, en zal dus totaal iets anders zijn.
Special Member
Is dat een oud ding?
Het lijkt het InMos logo, maar die bestaan al 25 jaar niet meer...
Met een drupje olie en wat poetsen met een doek wordt de tekst misschien wat beter leesbaar.
[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 20 mei 2017 22:47:14 (21%)
Logo lijkt inderdaad.
Power meter is afgelopen maand gekocht bij Ali.
Ik ben er achter dat de print in de meter sinds kort een redesign gehad heeft. eerst zat er een CS5460A chip op. Nu deze sop-16.
Met olie en wrijven wordt de text iets beter leesbaar, maar die Chinees heeft echt wat dieper uitgeslepen.
Morgen krijg (leen) ik een scheidingstransformator, dan ga ik eens kijken of ik er iets uit kan krijgen.
De eerste versie power meter die ik heb, draait hier al draadloos met wifi, mqtt, node-red (met dank aan Karl Hagström). Zal ik vandaag of morgen in 'show your projects' zetten.
Special Member
Nee, eigenlijk niet: Je ziet een tweede rij chipjes op de wafer aan de bovenkant, die is er niet in het Winbond logo.
Special Member
W92xx is daarentegen wel weer een MCU familie van Winbond (nu Nuvoton)
Voor zover ik kan zien staat er:
V926
HNK229. 1 (kan ook 11HK229. 1 zijn)
Wat daar tussen staat is niet leesbaar.
Maar google geeft niets zinnigs.
[Bericht gewijzigd door Nightwalker op zondag 21 mei 2017 19:40:15 (28%)
Special Member
Eerste letter lijkt een 'W'. (W926...)
[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 21 mei 2017 19:50:33 (19%)
Special Member
alldatasheet wil weleens helpen:
ik gok dat dit hem is:
http://html.alldatasheet.com/html-pdf/445837/IDT/IDT5V926A/56/1/IDT5V9…
de V926 heb ik geprobeerd
De W leverde alleen onzing resultaten op
en het zou weleens het IDT logo kunnen zijn,
IDT heeft ook veel RAM met V926 in het type, maar dat heeft meer pootjes. ze hebben een aantal van deze clock generatoren met 16 pootjes...
Freescale had ook iets maar dat had 20 pootjes en sloot zichzelf dus uit.
Dan zou het integraalteken of het IC zeker bovenaan zichtbaar moeten zijn en mogelijk ook die kapotte dice op de wafer....
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 21 mei 2017 21:03:27 (23%)
Golden Member
c/p
V9261F DATASHEET
Single-Phase Energy Metering AFE
http://www.vangotech.com/int/uploadpic/147996868879.pdf
edit: de foto van de print was de clue, nu was duidelijk waar de xtal pins naartoe gingen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 21 mei 2017 21:34:48 (30%)
Yess, dat is hem.
Heel knap dat je de chip gevonden hebt .
Bedankt.
Nu de volgende stap om met een wemos D1 mini de info draadloos naar de Rpi te sturen.
Dit onderdeel uit een recupelbak gevist, ik heb er 2 van. (Met toestemming hoor. Ik mocht er in snuffelen en spulletjes meenemen voor te sleutelen) Ik was benieuwd wat het was en daarom meegenomen. Ik vermoed een witgoed onderdeel, iets van een pomp. Lag in een bak met voornamelijk witgoed en bruingoed apparaten en (kapotte) onderdelen. Typenummer leverde mij niets op.
het ziet eruit als een slangpompje op 230V..
Overleden
Weer wat geleerd ik was vergeten te vermelden dat er elbi in plastic drukt staat. Ik heb even gekeken wat een slangenpomp is en het lijkt er wel op.
Alleen in wat soort apparaten wordt het gebruik?
Ik had helaas geen beter licht en ik was te nieuwsgierig om te wachten tot morgen.
[Bericht gewijzigd door brains op zondag 21 mei 2017 22:25:24 (17%)
Special Member
In toepassingen waar gedoseerde hoeveelheden chemicalien of andere stoffen ergens aan toegevoegd moeten worden.
Zoals in functie van een zeeppompje of zo? Ik zal hem eens proberen open te maken, uit nieuwsgierigheid. Hij lijkt alleen vastgeklikt. Misschien kan ik hem zelfs maken, ik heb wisselstukken 2 met dezelfde. Wie weet nog leerzaam ook.
Vraag alleen is nog hoeveel volt?
Oeps. Typisch geval van eerst Keke, dan kweke. (Brabantse uitdrukking)
pompje van een pro vaatwasser bijv, zeep doseer ding. zag ze voorheen in zwembaden ook, als chloor doseerpompje. stuk gaan ze amper eigenlijk, slang in het vet houden en ze gaan erg lang mee.
Dit topic is gesloten