Ik heb dit topic vol interesse en vermaak zitten lezen en ga nu ook even reageren.
Ik ga met de meeste anderen mee dat een standaard tulpkabeltje (ja, tulpkabeltje, wat nou interlink) voldoende is en in principe hoor ik ook het verschil niet tussen een standaard kabeltje en een dikke high-end variant (die ik overigens ooit eens van iemand gekregen heb, geen haar op mijn hoofd denkt eraan daar ook maar een euro aan uit te geven).
De laatst genoemde zijn alleen maar onhandig qua ver/wegwerken.
Goede afscherming is wel van belang en zoals eerder door anderen genoemd is symmetrisch beter qua instralingsgevoeligheid dan asymmetrisch. Als je betere kwaliteit kabels wil dan de standaard dropveters is een stuk professionele kabel (symmetrisch of asymmetrisch) en een paar goede en degelijke professionele connectoren en - in dit geval ook niet onbelangrijk - goede soldeervaardigheden voldoende. Dit is duurder dan de standaard kabels, maar hoeft echt geen rib uit je lijf te kosten.
Overigens denk ik dat ik om deze reden afgewezen ben bij Kharma in Breda, dat is een high-end audio bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Ik vermoed dat ze aan mijn CV en profiel merkten dat ik teveel technisch inzicht heb en te nuchter ben om volledig mee te kunnen gaan in hun visie, ook al heb ik het bewust niet zodanig ter sprake gebracht tijdens het gesprek.