Joh, niet zo pissig ik zeik je meter niet af en ik zeg ook niet dat het niet klopt etc. Ik geef alleen wat algemene punten ter info.
Maar van een mutimeter/currentclamp met temp optie naar de MS6514 is toch wel een flinke stap beter.
Hier ben ik het niet mee eenms. In jou geval mogelijk wel maar het hoeft niet. Er zijn meters met serieuze CJC circuits en goede calibratie. Ook heel lastig om zoiets te bepalen over de hele range zonder calibrator.
Mijn Brymen BM869s wijkt weinig af af: 0 tot +0,2 graden tussen -30 en 60 graden, tussen +70 en +130C is dat max -0,2 tot-1.4C . Tussen 130 en 500 zit hij 0 tot +0,2C (aan een calibrator die een TC simuleert)
Met zijn thermokoppel eraan gaf hij hier vanmiddag 27,0 graden aan terwijl de calibrator met zijn PT100 op 26,99 stond.
Mijn Extech clampmeter gaf met dat zelfde TC, 27 graden aan. Maar mijn Agilent U1252A gaf 24,0 aan
Door deze metingen te combineren weet ik nu ook wat de meters over het hele bereik doen
Maar dan weet je nog niet wat de thermocouples over een groot bereik doen. Dat heb ik wel regelmatig gemeten en dan zitten er toch wel grotere verschillen tussen TC's maar dat kan ook weer door de opstelling veroorzaakt worden. (ik prop ze samen met de PT100 in het gat)
Wel heel opvallend, ik heb ook de mV's gemeten die de calibrator uitgeeft met de 50k count agilent en 500k count Brymen. Beide hebben dan 1 uV resolutie.
Beide meters geven dan tussen gesimuleerde -30C en +500C tot op 1 uV de zelfde waarde. Maar de temperatuur wordt bij de Agilent steeds precies 3 graden te laag aangegeven. De CJC tempsensor geeft daar te laag aan, eens kijken of ik dat kan bijstellen.