Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Shiptronic

Overleden

Op 2 september 2018 11:01:18 schreef Arco:
Zwarte buis zie je bijna nooit (meeste mensen zal 't een zorg zijn wat voor kleur de buis is... ;) )
Hier wel per meter: https://www.saldenelektro.nl/flexibele-buis-16mm-zwart-2810-pvc-lb1010…

Dunwandig:

https://www.rdae.nl/nsct16-dicht-16-mm.html

Dikwandig :

https://www.koiboys.nl/index.php?route=product/product&path=132_13…

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 2 september 2018 18:54:21 (15%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

hmm, zie net dat ik het verkeerde topic heb gepakt, nog eens opnieuw dan maar:
ik ben op zoek achter de leds die in een velomobiel quest zijn ingebouwd.
ik heb er een aantal kapotte die ik wil vervangen.

ze hebben die gewoon met 2 in serie op een 6V NiMh pack gemonteerd, zonder enige driver of serieweerstand.
als ik de stroom meet, is dit iets van 1,3A die door beide leds gaan.
ik heb me al suf gezocht achter leds met T0220, TO253, TO263, TO268 maar vind niks.

ik 'vermoed' dat het 3W leds zijn die ze (door de knipperfunctie) overbelasting, of 5W leds die gewoon op te lade spanning werken.
elke led zou iets van 4W moeten zijn, en die vind ik nergens.

http://fcapri.homelinux.com/fcapri/quest/640/IMG_20180902_192525.jpg

als test heb ik een kapotte vervangen door zo eentje (1W) en dan branden beide leds HEEEL ZWAK.
als ik 2 zulke zelfde leds in serie zet, branden die wel fijn hard. er is dus iets dat belemmert dat beide leds mengen, niet werkt.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31KV1glSeiL._SX342_.jpg

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Wat zoek je nu precies, want dat is mij niet geheel duidelijk.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

wat zijn die eerste leds?
vorm/behuizing.
ik heb er 5 van de 8 nog werkende. ofwel moet ik achterhalen wat voor behuizing ze hebben zodat ik dan kan gaan zoeken welk type led het is.
ik heb dat soort nog nooit gezien. lijkt een TO220 behuizingin SMD vorm.

als ik er éénder welke andere led in serie mee zet, brand alles heel zwak.
zet ik 2 nieuwe leds in serie, heb ik ook veel licht.
zet ik 2 originele in serie, is er ook veel licht. maar geen combinatie van beide werkt.

ik vermoed ergens leds met chip erin gebouwd. vandaar mijn vraag of iemand die soort kent

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Wat voor kleur zijn ze? Door het ontbreken van het bekende gele filter lijken het me geen witte leds...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

vervangers zijn er genoeg te vinden, wat mij nu vooral intresseert is om het merk/model van dit soort led te vinden. en dan meer specifiek die behuizing?
ik heb amper leds gevonden waar de aansluitingen aan 1 kant zitten.
ze gebruiken 8 van die leds in een quest. ik heb quest 629, er zijn dus al meer dan 5000 van die ledjes verkocht. het moet toch iets van standaard maat zijn en toch ken ik ze niet

ze zitten ook gewoon open en bloot gemonteerd in de fiets (gaatje geboord en ze passen er net in langs de achterkant).
doordat er geen lens op zit, komen ze er ook niet uit. daarom zoek ik dezelfde soort.
achteraan zie je er 3 zitten, 2 in dat rode vlak, 1 in de blauwe zijkant:
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/quest/quest1.jpg

als ik ze op 5V zet loopt er iets van 600mA, op 6V loopt er 1.3A. er zit GEEN serieweerstand bij. als ik bij 2 serieleds de spanning zo opdrijf, dan zou de stroom veeeeeel hoger zijn

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Behuizing lijkt een DPAK of D2PAK, maar als led heb ik dat nog nooit gezien... ;)
Nu wel gezien dus, de Broadcom/Avago Moonstone leds: https://www.broadcom.com/products/leds-and-displays/high-power-leds/

@MNM ⇓ : Dat zei ik dus al... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die package van die LEDs lijkt sterk op DPAK, ofwel TO-252-2.

Broadcom blijkt die dingen te maken in de Moonstone™ serie.

@Arco: ik werd tijdens het typen van mijn post gestoord, waardoor jouw post eerder is geplaatst. Maakt niet uit: het doel is hetzelfde. :)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op maandag 3 september 2018 12:50:38 (35%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op 9 augustus 2018 21:00:59 schreef maartenbakker:
Lijken in-house Commodore nummers maar je hebt een Philipsmonitor met ook zo'n nummer op de trafo?

Op een AT2079 zonder toevoegingen zou eigenlijk een 5-cijferige codenummerstaart moeten staan, eerste cijfer doorgaans een 3.

P.S. Kun je toevallig morgen aan het begin van de middag? Mail me maar even.

Ik ga je zo even mailen, heb er helaas overheen gelezen.

Overigens is de trafo voor de Commodore 1084P een HR7506 of CT7506 geworden, deze werkt perfect. Afgelopen weekend heb ik hem geinstalleerd en afgeregeld. Beeld is weer als vanouds, Voor 36 euro incl lag hij op de mat.

Ik heb knop nodig voor een D-as (6mm), ik dacht ik heb vast nog wel iets liggen thuis. Mooi niet dus.
Effe zoeken bij de bekende leveranciers: farnell/rs/conrad/baco/brigratti, nada, noppes, niks wat er ook maar iets in de buurt komt kan ik vinden.

Iemand een idee waar ik zoiets nog (per 1) kan kopen? Zit fototje wat ik ongeveer bedoel.
Hoeft niet zwart te zijn als het maar geen geheel ronde knop is ivm met de wat "zwaardere" bediening.

Een knop van een sloop (LPT/RS232) switchbox is volgens mij hetzelfde. Die ik nodig heb is namelijk ook voor zo'n soort switchbox.

@Hubie, hieronder: Alvast bedankt voor de moeite ik zie het morgen wel, ben dan pas laat thuis.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Hubie

Special Member

Ik heb nog 2 rs-232 switchdoosjes in de junkbox met zo'n knop.
Maar de ene is voor een gekartelde 6mm as en de andere is geen "D" maar heeft 2 vlakke kanten voor op de 6mm as.
Ik heb nog een lade vol met knoppen,zal morgen even kijken of daar wat tussen zit.

Helaas,er zit niet de knop bij die jij zoekt,maar er zijn meer CO'rs met bakken vol knoppen denk ik.?

[Bericht gewijzigd door Hubie op zondag 9 september 2018 16:18:18 (17%)

Ik heb een keer zo'n knop zelf geprint.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Radiomarkten lggen er ‘vol’ mee. De Lichtmis is mogelijk wat te ver voor je. Hoewel een gezellige CO bijeenkomst.
Kijk even op de site van ON4LEA.be daar vind je een mooie beurskalender voor heel Europa onder “Termine”

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Weet er iemand een adresje waar je echt heel goedkoop Aluminium platen op maat kan laten maken?

Ik kwam deze shop tegen, aluminium op maat. Die is heel goedkoop (250x100x2mm voor 5,54), maar die kunnen er geen vensters maken. Omdat ik al eerder in China wat pcb's op maat heb laten maken naar alle tevredenheid dacht ik: is er niet zo een soort service voor aluminium?

Een andere mogelijkheid:
Weet er iemand of er ook een soort snijwiel of mes voor het snijden van aluminium plaat bestaat?

fatbeard

Honourable Member

Ik zou het venster figuurzagen, als de plaat niet al te dik is kun je misschien met een knabbelschaar nog wat doen.
Snijden (als met een mes of pizza-wiel) gaat je niet lukken zonder het materiaal te vervormen, en levert een allesbehalve gladde afwerking op.

Ik heb vroeger wel eens een tapijt(haak)mes gebruikt wat ik tot een soort trekbeitel had geslepen. Kostte me een halve dag om een venstertje (wat er niet uitzag) van 2x6cm te maken in 1mm plaat.
Het tweede exemplaar kostte me 15 minuten met de figuurzaag en een vijl...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Wat betreft de aluplaat hierboven: de dichtste benadering die ik zie voor een snijwiel is een slijpschijfje in de (imitatie-)Dremel. Ook dat werkt niet echt netjes, weliswaar.

Hoe dik is de plaat overigens? Tot 1 mm, of misschien 1,5, zou ook ik de figuurzaag verkiezen, al zul je allicht wel enkele zaagjes breken.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Waar vind ik heel dunne pin headers? Als ik goed gemeten heb is de gewenste pindiameter zowat 0,25 mm, dat is veel dunner dan wat ze bv. vanuit China gul meeleveren met hun Arduino-clones.

Het is voor LED-strips, ik heb RGBW en heb dus 5-polige nodig. 'k Heb Ali al ondersteboven gezocht maar zal vermoedelijk weer niet de goede zoekwoorden gebruiken.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Pitch zou wel ENORM helpen...
De pindikte kun je heel goed bepalen met behulp van draadjes, of meer traditioneel paspennetjes.
De achterkant van dunne boortjes kan ook, ook 0.2mm is 'gewoon' in de handel verkrijgbaar.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@fatbeard: excuus, pitch had ik moeten vermelden. Is idd. 2,54 mm.

@rew: ja precies die zoek ik, of zo zien ze er toch uit. Op Ali nog niet zo simpel te vinden, en bovendien minder goedkoop dan de meeste spullen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 9 september 2018 02:37:03 schreef necessaryevil:
Weet er iemand een adresje waar je echt heel goedkoop Aluminium platen op maat kan laten maken?

Ik heb goede ervaringen met Schaeffer, die ook hun eigen software aanbiedt. Daarin kun je de boel tekenen en zie je gelijk wat het je gaat kosten.

If you want to succeed, double your failure rate.

Hallo,

voor een schakeling zoek ik bij Conrad een goede vervanger voor de MPF102, een J-FET met TO-92 behuizing.

Kan ik dit onderdeel vervangen door een mosfet? of is deze ergens anders te koop?

Alvast bedankt voor de reactie!

Thevel

Golden Member

Haje Electronics heeft hem.
Voor 4,40 Euro heb je hem thuis.

Dit topic is gesloten