Show your projects! Part 32

Dit topic is gesloten

@Freddy :
Zo, dat printje ziet er strak ontworpen uit. Bij nadere bestudering van de print, vermoed ik dat er op termijn een revisie B aan zit te komen.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 18 november 2018 14:09:48 schreef fotoopa:
Ja het is een Flashforge Finder 3D printer. Die is voor mij uitstekend geschikt. Ik moet mij niet bezig houden met de vraag gaat het nu goed geprint zijn, het is een tool, een gereedschap waar je kunt op rekenen dat het resultaat altijd juist is.

Ik had nooit gedacht dat 3D printen zo eenvoudig zou zijn. Alles wordt met Autodesk Fusion 360 getekend. Na de leercurve te hebben doorlopen is ook dit een super tool. Nu kan ik mij nog meer toeleggen op design, integratie, verkleinen en verfijnen van de stukken. Heb je iets nodig, gewoon tekenen en printen.

Waarom maak je geen eigen onderwerp hier aan? Vind het erg leerzaam wat je doet en daarbij erg origineel qua ideeën en uitvoeringen. TOP

Zo, ook weer een tweetal projecten afgemaakt...

Filmpje!

De 1e is foto is de binnenkant van de "diddley bow", een éénsnarige gitaar, elektrisch (uiteraard) met distortion en echo effecten. Kan direct op een gitaarversterker, normale versterker of koptelefoon! :)

De andere is een drummachine, in avr-gcc geschreven. De samples staan ook in de avr gebakken. Was best nog een uitdaging om de "neopixels" aan te sturen en tegelijk alle audio te genereren. Er kunnen 5 samples tegelijk worden afgespeeld, per sample is het volume in te stellen in software. Met de knoppen is het ritme te kiezen (met of zonder snare/tom), de snelheid te regelen en het master volume te regelen. De twee pads zijn de snare en tom.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

@oxurane,
bedankt voor het compliment. Heb je alle 6 mod's gevonden en de nog niet aangebrachte bonus mod.

Lambiek

Special Member

@ Benadski,

Dat zijn twee hele mooie instrumenten. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

idd prachtig. ook de afwerking trouwens ;-)
wat ik me afvraag is hoe jij die echo hebt gerealiseerd op die 'gitaar'. Ik ben gitarist en heb mij wel met echo's bezig gehouden maar kwam niet verder dan bucket brigade devices.

Just find out what you like and let it kill you
Lambiek

Special Member

Op 8 december 2018 00:59:56 schreef hadv:
idd prachtig. ook de afwerking trouwens ;-)

De behuizing van de één snarige gitaar lijkt wel gelaserd te zijn.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ja klopt, het een en ander is gelaserd. Bij revspace hebben we een mooie machine staan (A2 formaat, tot 8mm in dit hout). Die is na uitleg zelfstandig en voor een kleine vergoeding te gebruiken.

De echo komt uit een PT2399, geen topkwaliteit, maar prima voor dit doel!

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Op 8 december 2018 12:29:56 schreef Lambiek:
[...]
De behuizing van de één sarrige gitaar lijkt wel gelaserd te zijn.

Freudiaanse 'verspreking'? ;-)

Lambiek

Special Member

Ja, ik zag het ook net. Heb het aangepast. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Wauw, prachtige instrumenten! Leuk concept en dan ook nog eens top afgewerkt, zowel elektronisch als mechanisch. Mochten we hier een "project van het jaar" hebben, had je alvast mijn stem ;-)

Weer even een lampje inelkaar gedraaid, niets meer dan 4 quantum dot LEDs aan een voedinkje met daarop een Hemmingray isolator type 9.

Dit ter voorbereiding van de gratis LED workshop die ik woensdag vanaf 20u bij Revspace houd. Dus moet je de basis nog leren of wil een paar mooie LEDs scoren voor je projectje (max 10 pp), kom langs!

Wat leer je? Solderen (basis) en hoe je een weerstand voor een LED (string) berekent (versimpeld). Verder vertel ik wat over de verschillen in LEDs en over polariteit. Mijn moeder komt ook voor t eerst solderen. Je kunt dus ook gerust een creatief familielid sturen! :D

Wat moet je WEL meenemen? Iets waar je de LEDs in wil bouwen. Al is t maar een piepschuim figuur of een boomstronk.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Lambiek

Special Member

Heb de afstandsbediening afgemaakt, "de printjes staan op blz. 9". Arco kwam met een kastje in een ander topic, en dat was precies wat ik ook zocht, kastje is van Hammond.

De bediening gaat via reed contacten onder de knoppen op het bedieningsveld. Heb een stylus pen gebruikt als aanwijs element, in het rubbertje zit een klein magneetje die de reed contacten activeert.

In rust gebruikt de afstandsbediening helemaal geen stroom, hoop dus dat de batterij op deze manier lekker lang mee gaat. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Weer een klein projectje:

Een driver voor RGB(W) power LEDs die 8 bit lineair PWM omzet naar exponentieel. Bij 1/100e PWM komt er 1/10000e van het maximale vermogen uit, bij 9/10e PWM komt er 81/100e uit. Voor het oog is dat veel mooier, bijna perfect.

Op die manier kun je dus heel mooi dimmen en gebruik maken van het gehele bereik. Perfect voor je 8-bit micro's!

https://www.youtube.com/watch?v=1Yv3yIcUr4I

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Sine

Moderator

Je bent het linkje naar het project vergeten ;)

Een goedkope printboormachine voor iets minder dan € 50,00. Samengesteld uit drie onderdelen namelijk een Machifit 775 motor, een LH-2440 voeding en een Donau Elektronik 510 boorstandaard. Ik heb een artikeltje hierover gepubliceerd op:
https://verstraten-elektronica.blogspot.com/p/goedkope-printboormachin…

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

Een weerstanden decaden ijkbank met 0,1% weerstanden voor het testen van universeelmeters. Ik heb hierover een artikeltje gepubliceerd op mijn blog:
- knip -

Modedit:
Linken naar een blog wat overloopt van de affiliate links is wel HEEL erg dicht bij reclame en wordt niet gewaardeerd.

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 29 december 2018 22:49:09 (1%)

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
Lucky Luke

Golden Member

Meer foto's en achtergrondinfo op mijn blog, als ik dan ook even mijn blog mag promoten ;)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

[attachment=1]Een apparaatje dat in feite in geen enkel hobby-lab zou mogen ontbreken: een scheidingstrafo. Omdat de technische uitdaging nihil is, heb ik nogal wat aandacht besteed aan een professioneel uiterlijk. Met succes, al schrijf ik het zelf! Een paar ongebruikelijke technieken toegepast, zoals het werken met Gehäuseprofil van gie-tech en het afwerken van de aluminium panelen met Ecotac zelfklevende gekleurde vinylfolie van Hexis.
Voor de lezers die niet overtuigd zijn van de absolute noodzaak van een scheidingstrafo in het lab heb ik op mijn blog een artikeltje gepubliceerd waarin ik duidelijk hoop te maken waarom zo'n apparaat in geen enkel hobby-lab mag ontbreken:
https://verstraten-elektronica.blogspot.com/p/bouw-een-scheidingstrafo…

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
Arco

Special Member

Eindelijk de trapverlichting maar eens afgemaakt:

Drie witte leds op 10cm ledstrip (7.2W/m) is genoeg. Zitten ook nog RGB leds op om de kleur eventueel wat aan te passen.

Het werkte al een jaar of tien, maar met een slinger kerstboom(gloei)lampjes. Die gebruikten meer stroom en gaven minder licht.
(en als ze kapot gingen had ik geen nieuwe meer...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Leuk gedaan zo :), kon je er een beetje bij komen met de sroom?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Arco

Special Member

Onder de trap zit een kast, dus kabels geen probleem... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Met mijn 3D printer ben ik bezig een enigmamachine te printen. Momenteel ben ik bezig met het bedraden ervan. Geen idee of het lukt om hem werkend te krijgen maar ik ga het zien. Het elektromechanische gedeelte is best een uitdaging.

Op de volgende pagina is meer informatie beschikbaar:http://dumeas.com/EnigmaReplicaProject.html

@BJ2 wat een gaaf project! Welke delen doe je met de 3D printer dan? Ik gok dat de zwarte behuizing niet geheel geprint is, en ook de zilveren ringen van de knoppen zullen niet geprint zijn. Is deze op de originele schaal, of is hij kleiner?

Meep! Meep!

Dit topic is gesloten