Schakelt automaat uit door blindstroom?

Shiptronic

Overleden

Op 14 september 2018 21:54:23 schreef testman:
ben dat tegen gekomen, oude tl bakken rond een winkelcentrum, waar led buizen ingezet waren, vsa eruit geknipt, maar de parallel condensator zat er nog wel in. de 2,5mm2 was 200mtr lang op t verste punt. er zaten 6A zekeringen in origineel maar dat was al best ruim genomen met die lengten en hoeveelheid lassen. de boel ijlde nogal voor met 25x condensator 12 uf per groep.

Mag je blij zijn dat je erop tijd bij bent, ik ken er genoeg die denken, O dat is 6? maar dat moet 16 zijn! en er een 16A in schroeft met alle gevolgen van dien, want je weet al dat de stroom groot is :( (het lost het probleem tijdelijK tot voorgoed op :) )

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Zit er niet toevallig ook een grote verbruiker op de groep als een boiler;koffie zetter; waterkoker of een handendroger die onregelmatig aanslaat?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

er word hier voorbij gegaan dat een gare las ( vaak een wago ) de oorzaak kan zijn . zeker bij stromen van rond 16A of meer ( blind of niet )
in koude toestand niks aan de hand , maar bij forse stromen word de las heet smelt en veroorzaakt sluiting . vervolgens koelt de boel af en krimpt waardoor de sluiting weg is . ga je nu meten dan zijn de meet waarden alsof er niets aan de hand is .
in een enkele geval kon je de klok er op gelijk zetten , 3 kwartier of een uur naar inschakelen van het circuit klapt de automaat er uit
heb dit al meerder malen bij het handje gehad met wago`s zo vaak zelfs dat ik bij voorkeur las doppen gebruik en geen wago`s meer .
voor al op plaatsten waar mechanische trillingen voor komen zoals fabriekshallen met zware machines maar ook in gewone woonruimtes ben ik dit tegen gekomen
wago = steek las voor we hier een hele discussie over krijgen :)

officieel worden in de industrie conex doppen gebruikt, althans in de calculatie zitten die, maar in de praktijk doet geen hond dat, kost te veel tijd en niemand onder de 50 jaar kan het fatsoenlijk. pas nog een rotte las gehad van een jaar of 50 oud, conex las die rot was door de zwarte oxidatie van de groene VD draad. las zag je niks aan, maar toch geen verbinding. bleek dat verderop ook nog stoffen draad zat, die komt wrs snel zat nu de boel open is geweest. gelukkig was de kast wel modern..

wago's is niks mis mee, maar men gebruik te vaak gebruikte wago's uit de broekzak of stript de draden wel af, maar die zijn scheef en maken zodoende slechte verbinding.

de huidige wago's hebben wel een andere opbouw als de oude grijze, die waren degelijker van opbouw maar ook groter..

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 28 september 2018 18:19:14 (23%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@ jan verguts

Ik ben op zoek naar een scan van een manual van een AEG Vektormesser II.
Bij voorbaat dank

Dat kan. Maar moet niet in dit oude topic.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew
Mijn excuses, ik vind de 'personal message' optie niet.
Bestaat die op dit forum?

Jan Verguts' email adres is niet openbaar.

Nu ik dit lees, ben zelf nog stees op zoek naar de gebruiksaanwijzing van de vectormesserII. reactie van Jan Verguts toen niet gezien. Nu wel.. wel wat vreemd. Jan heeft maar één bericht gepost op CO, dat hierboven..

[Bericht gewijzigd door kris van damme op donderdag 5 maart 2020 18:49:01 (21%)

@ Kris van Damme, de gebruiksaanwijzing heb ik inmiddels van meneer Verguts gekregen. Stuur me maar een email dan stuur ik de pdf. door. M'n mail adres vind je wanneer je op m'n profiel kijkt.

Zonet verstuurd.

geweldig, na zovele jaren toch nog boven water.