Ervaring met LSC "Smart" producten van Action ?

Op 12 oktober 2019 10:09:07 schreef Xenomes:
[...]
Heb je de lamp ooit nog in elkaar gekregen? Ik heb zelf een lamp met een mislukt OTA flash. Heb je eventueel nog tips als je hem nogmaals zou openen?

Ik heb wel eens een kleinere, niet-smart lamp op dergelijke wijze geopereerd.

Metalen fitting net onder de rand rondom voorzichtig inzagen met een metaalzaagje. Dus niet doorzagen: alleen het metaal doorsnijden, niet wat er onder zit.

Dan kan ' ie uit elkaar, en weer in elkaar door de rand (op zo veel mogelijk punten!) weer vast te solderen:

meer info en fototjes op mijn blog

Het is niet heel stevig, en ik heb de lamp inmiddels niet meer in gebruik, ik vond het nogal een beunoplossing. Maar totdat iemand met een beter idee komt...

(Hmm, misschien de fitting van een makkelijker demontabele ledlamp hergebruiken? Of van zo'n ledlamp-bouwpakket? Of van een kapotte gloeilamp?)

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.

Al wat ouder topic maar in mijn ogen toch de moeite waard: Ik heb het LSC deurcontact met tasmota firmware en domoticz werkend gekregen.

Dit is bijzonder omdat het deurcontact zoals al gemeld een extra MCU bevat die de power on en power off van de hele wifichip verzorgt. De nieuwste Tasmota versie (7.1) is blijkbaar in staat om met deze MCU the "praten".

Meer info, hetzij nogal summier, is hier te vinden

happy hacking!

Met vriendelijke groet, Rob