Op 16 april 2020 11:18:26 schreef maartenbakker:
En heb je het oertype LM358 geprobeerd? Daar is de 4558 een afgeleid type van.
Allereerst hartelijk bedankt voor jullie reacties op mijn bericht!
Ik heb verschillende dual-opamps geprobeerd, waaronder uiteraard de welbekende LM358. Dat was ook de eerste chip die in mij opkwam (en waar ik ook voldoende van in voorraad heb).
Verder heb ik het ook nog geprobeerd met onder andere de NE5532, de TL072 en de LF353. Het resultaat was in alle gevallen praktisch hetzelfde, met dien verstande dat de LF353 het al snel voor gezien hield.
Ik denk dan ook dat de μPC4558C toch een of andere speciale eigenschap bezit die die andere dual-opamps niet bezitten. Bijvoorbeeld een speciaal soort ingang, een extra filter of iets dergelijks.
Op 16 april 2020 12:10:15 schreef Kruimel:
In het originele schema (in de "envelope generator") staan er elco's parallel (via een weerstand) met verschillende polariteit. Is de originele context van de schakeling ergens bekend? Heb jij die "service notes" toevallig beschikbaar?
Dat van die elco's in de envelope generator had ik inderdaad ook al gezien. Helaas heb ik de officiële documentatie, de "service notes", niet in mijn bezit.
Waarom de LF353 er spontaan mee ophield, weet ik eerlijk gezegd ook niet. Misschien een brak exemplaar (hij kwam namelijk uit de rommeldoos)...