Op 9 januari 2021 14:05:05 schreef Jochem:
Gaaf hoor! Reageert (de kleur van) het licht op de beweging?
Oh, wow. Dat ben ik helemaal vergeten te vermelden! (Inmiddels aangepast* - Dank je!).
Ja. Net als de jongleerkubussen veranderen de ballen van kleur als ze gevangen worden.
Dit kan in meerdere modi: in de slow-motion (van het filmpje) is het alleen rood, groen en blauw. In het deel op normale snelheid doorloopt elke bal een vaste set mengkleuren.
Vangen wordt gedetecteerd door het einde van een vrije val te detecteren: De accelerometer doet intern “vrije val detectie”, wat dit makkelijk maakt.
Er zijn meerdere modi: Vast rood, groen of blauw of na een vangst van kleur veranderen tussen rood, groen en blauw, of mengkleuren. Er is een puzzelmodus waarbij de bal in de juiste hoek(en) gekanteld moet worden, dan een aantal maal opgegooid, om de puzzel op te lossen. Als dit lukt knippert de bal in diverse kleuren. Er kan van modus gewisseld worden door 3x op de bal te tikken.
Als de bal een tijdje stil ligt, zal deze in een energiezuinige slaapmodus vallen na langs alle kleuren te faden. Wakker maken kan met een “zwiep” beweging.
*)even voordat men denkt dat je het niet goed gelezen hebt, vermeld ik maar even dat ik er achteraf stiekem een paar paragraafjes bij heb getikt
@Lambiek: Dank je
. (Maar ik zal plakken tot mijn dagbaan).
@Rew:
Go ahead
Maar je kunt er ook gebruik van maken dat de ballen elk op zichzelf staan, b.v. door eentje even vast te houden en met de andere hand met 2 te gooien om de ene weer te synchroniseren met de rest (Hoe leg je dat makkelijk uit... Siteswap 33342423 en varianten er op als ik even met dit tooltje speel omdat ik nog niks met siteswap notatie kan).
Het kan ook leuk zijn om in een windmill pattern of shower pattern de kleuren in tegengestelde richting te laten bewegen als de ballen. Of met 1 "afwijkende" bal jugglers tennis te doen boven de 2 "normale".
Een goede jongleur kan hier véél meer mee dan ik.