Omdat ik een paar stroomvreters in mijn circuit heb zitten en omdat ik onvoldoende de CPU echt UIT gezet had, vroot de boel in "uit" stand nog steeds iets van 5mA.
Ik heb nu dit gemaakt:
Hiermee schakel ik de boel echt uit (stayon laag).
In eagle wordt de layout dan:
en in het echt:
(op deze foto zie je in de achtergrond de grote boosdoener voor het ruststroomverbruik: een LM1117).
Ik heb een extra pulldown op "stayon" gezet omdat ik ondertussen dacht dat dit mogelijk nodig was. Het werkt ondertussen prima zonder de pulldown, dus ik denk dat ik hem "DNM" maak.
C10 moet voor een "slow start" zorgen, maar omdat ik de gates met 100k aanstuur, gaat dat vanzelf.
De SI2165 is een tof klein mosfetje, die zonder problemen richting de 1A aankan, maar je moet z'n gate wel met max 8V aansturen. Vandaar de weerstandsdeler in z'n gate-drive circuit.
De solder jumper "newbut" zorgt dat ik als "fallback" de aanuit knop ook gewoon kan aansluiten, mocht dit zooitje niet werken.
Ik heb gekozen voor een tweede mosfet ipv een diode om de twee "aan" signalen te combineren.
Het resultaat? 47nA in "uitstand" bij het exemplaar op m'n bureau. Ik denk dat dit voornamelijk de lekstroom van de 1000uF elko is die NIET afgeschakeld wordt. Maar ook twee mosfets in serie blijven op de ingangsspanning aangesloten. Die zullen wel iets als "max 1 µA" in de specs hebben staan. Dat zal in de praktijk dus veel minder zijn. (want het duurt uren voordat de meting stabiliseert, dus de boel was op kamertemp toen ik de 47nA kon aflezen. )