OW WAUW, zo'n trafootje zou wel DE oplossing zijn.
Even 2 lasnaden inslijpen en klaar.
Niet eens helemaal doorslijpen.
Tja, dat wist ik nog niet he.
Ik zie in de video van kruimel dat het een trafo is met 4 lasnaden aan de zijkanten. Daar zou ik dus op gaan moeten letten als ik dit type wil zien liggen.
a) Tja nu, uhm, er is gewoon veel werk in gaan zitten.
Ik heb er 4 uur over gedaan, want mijn inspanning is beperkt en wordt snel ziek van teveel doen. Klap dan zowat inelkaar.
Dus ja, het gedaane werk zou ik zonde vinden om aan de kant te leggen en niet meer te gebruiken.
Nu de lamellen hier en daar los laten moet ik ze dus eerst fixeren.
Dacht aan lassen met tig/argon, maar heb alleen het lasapparaat ervoor, zou dan een fles moeten kopen van 10 of 20 liter, want 1 2of 5 liter is gigantisch duur in verhouding met grotere flessen.
Maar die 20ltr flessen kosten gewoon 200-300 euro aan eigendomsrechten.
PPffttt ja hallo........
b) Toen dacht ik aan een lange klinknagel omdat ik de kern wil splitsen van 2x 25mm dikte (het is nou 50mm dik)
Dus is er mischien eentje van 30mm lang genoeg voor.
De buitenste lamellen beetje verzinken - klinken - en dan vlak afschuren.
Maar misschien is dat geklop niet zo'n goed idee en raak dan alles helemaal los. Tenzij het heel zacht koper zou zijn.
c) Nu denk ik om de kern gewoon tussen de bankschroef te rammen en dan gaatje boren van 2,5mm door en door, vervolgens draad tappen van M3, een draadstangetje erdoor, 1mm lager laten aan beide kanten, en dan effe met een centerpunt in het midden van de draadstang tikken waardoor het zich zal gaan borgen, daarna vlak afschuren.
Maar de vraag is om het dan met Draad-ijzer of Draad-RVS te doen.
Ik hou het op een verzonken Draad-ijzer.
Deze trafo heeft afmeting van BxHxD 150x125x50mm
De gaten zijn LxB 75x25mm
Alles gaat in stappen van 25mm bij deze trafo.
Vanwege de grootte wou ik hem gebruiken omdat je de ruimte hebt.
Zo'n magnetron-trafo, ja wauw, da's de oplossing maar niet groot genoeg.
(ow ja die binnenste poot moet er ook nog af)

d) Of is er misschien een handigere methode om de lamellen vast te zetten ?
e) Zou ik alle lamellen los moeten halen, schoon maken, en dan weer inelkaar zetten ? (nee toch)