Op 18 april 2023 10:36:55 schreef mel:
Is het geen electrieseuse? Maar zonder gekheid, ik maak ook meestal de lassen zo dat ze omhoog steken, voor het geval de doos vol gaat lopen
Special Member
Op 18 april 2023 10:36:55 schreef mel:
Is het geen electrieseuse? Maar zonder gekheid, ik maak ook meestal de lassen zo dat ze omhoog steken, voor het geval de doos vol gaat lopen
Plaag dat mens niet, ik neem haar ook serieus.
Ga anders in de tweede kamer zitten. Het schijnt daar gewoonte te zijn....
Maar zonder dollen, weet jij hier in de buurt nog een zaak waar ik terecht kan?
Horst is verdwenen.
En vooral wat ik het beste kan nemen.
Special Member
Die doosjes haal ik gewoon bij de bouwmarkt.. ligt gewoon ABB of vergelijkbaar...
Golden Member
Zelf momenteel niet gewond. Maar ik raap zo af en toe opvallend afval van straat. Batterijen en fietsachterlichten, voornamelijk. Als je extrapoleert van wat ik van mijn routes opraapt moeten er complete kilovolten aan batterijen door de stad zwerven.
Dit fietsachterlicht was wat beschadigd, vooral ook mechanisch (de schroeven zitten er nog in, maar de rest van de fiets is ervan af / de busjes waar de schroeven in zitten zitten er nog aan vast). Maar ik dacht er met het weer vastsolderen van de schakelaar en de batterijcontacten wel te zijn.
Niet dus. Het IC “leg compleet doordemidden”.
Hoe dan?
Zou dat er bij een gestalde fiets grondig vanaf gevandaliseerd zijn, of is er een fiets(st)er wounded in action?
Dat vraag ik me op m'n werk ook geregeld af. Een enorme dikke laag coating, maar het IC komt, na verwijderen van de coating, bij het desolderen voor foutzoeken/rework nogal eens in 3 stukken van de print...
Special Member
Sorry, maar als ik lampjes verlies heb je weleens kans dat het hele lampje aan gruzelementen ligt..
als er 500+ kg met stalen schoentjes op gaat staan.
Op 17 april 2023 20:23:20 schreef Tidak Ada:
IP65 is ook niet meer wat het belooft…..
Ik ontdekte dit, nadat een 10mA Aardlek was getript en na poging tot reset de 10A zekering er uit trok:[bijlage]
[bijlage]Bij openen van de kabeldoos kwam er een golf water uit!
Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt.
Een paar AK1 lasdozen met wurgwartels op de vloer in een technische ruimte (ging in deze situatie niet anders).
Door een flinke lekkage stond het water bijna tot aan de deurklink, hetgeen een leuk effect gaf toen de deur geopend werd . Gelukkig was het een buitendeur .
Voor de zekerheid beide lasdozen open gehaald en geen druppel water tegen gekomen