Op 5 september 2020 13:25:56 schreef fred101:
Ik vroeg het maar, ik ben geen programmeur. Die schijnen een voorliefde te hebben om alles met PWM te doen.
Is dat zo.
Als het te onvangen signaal gemoduleerd is kan de led dat uiteindelijk ook zijn.
Ja dat kan, maar wat heb je daar aan, je kunt dat toch niet zien.
Zou het kunnen dat ze zoiets doen als een soort "handshake" ?
Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Als de ontvangst een ander patroon heeft wordt de meting ongeldig, bv ivm storing door daglicht.
Daar kun je alleen achter komen door er een scoop aan te hangen, maar of dat zin heeft. Zoals de TS het nu wil doen wordt je van die info niet veel wijzer denk.
Die lasers worden toch in de open lucht gebruikt ?
Ja, dit systeem wordt buiten gebruikt. Dus je hebt grote kans dat het gemoduleerd wordt in verband met storing door omgevingslicht.
Maar jij weet hier wel veel van dus dan zal het wel gewoon "analoog" zijn.
Nou dit is voor mij ook nieuw hoor. We proberen alleen tot een oplossing te komen met zijn allen.
En dat progamma dat ik gemaakt heb als voorbeeld, daar zal best nog wat aan verbetert kunnen worden. Maar dan moet er veel meer info komen over hoe en wat de leds precies doen. En wat de TS precies wil.
Maar daar gaat de TS voor zorgen heb ik begrepen.
Op 5 september 2020 12:37:02 schreef MGP:
Hier het principeschema, wat ik in gedachte had is dat de LDRs+transistors(smd) op een stripje print kunnen met daaronder de PIC/AVR.
Moet er nog niet een pull-down weerstand van bijv. 50K aan de basis van de BC547? Lijkt mij beter.