Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 9

Op 21 juni 2022 20:30:55 schreef Arco:
Maar dat klopt toch ook?
Voor 7.4v (3.7v per cel) cellen is de geladen toestand 8.4v (4.2v per cel)

Ik ben dus op het verkeerde been gezet, in het datasheet staat dat het ding omschakelt op constant voltage mode als de cel vol is. Het leek me raar dat dit 4.2V is bij een 3.7V nominale cel. Ik weet dat sommige soorten cellen heel gevoelig zijn voor te hoge spanningen, blijkbaar niet voor LiPo's.
Net even opgezocht en inderdaad 4.2 is de "vol" spanning. Dus die had ik effe gemist.

Dit zou wel eens kunnen passen in het betreffende vakje: https://www.conrad.nl/nl/p/reely-lipo-accupack-7-4-v-600-mah-aantal-ce…

Henri's Law 1: De wet van behoud van ellende. Law 2: Ellende komt nooit alleen.

Right! Dat soort cellen zou er in passen, behalve dan dat deze VEEL kleiner is dan de maten die jij hebt opgegeven. Als we aannemen dat het vakje precies groot genoeg is voor wat er vroeger inging, en lichtelijk optimistisch dat accus 2x beter geworden zijn moet je minimaal ongeveer de helft van het volume vullen om ongeveer dezelfde capaciteit te hebben als het origineel.

Jou conrad accu is 142CC terwijl het vakje 393CC zou zijn. Het verschil is minder groot dan mijn eerste schatting maar nog steeds meer dan de optimistische factor twee die heb gebruikt.

Ik heb even bij hobbyking gezocht en kwam uit op deze zoektermen.

Daar rollen dan 2 accus uit die ongeveer 1000mAh zijn.

Hobbyking is een chinese winkel. Maar omdat ze weten dat 95% van hun klanten de capaciteit van lithium accus gewoon kan meten zullen ze NIET liegen over de capaciteit van de cellen. Bij Conrad ligt dat anders. Die vertrouw ik al minder dan deze chinees.

Voor die 2 euro prijsverschil hoef je het niet te laten. Het zijn de verzendkosten die een significant verschil kunnen veroorzaken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
hobby luke

Honourable Member

Op 21 juni 2022 20:08:59 schreef henri62:
Post eens een foto van de onderkant van die tor? Is de pin isolatie klein of groot? Dat is een indicatie of het een hoogspanningstor is of niet.

Hier een foto van de onderkant.
Het zal dus geen hoogspanningstor zijn denk ik.