Op 13 september 2021 17:56:56 schreef pararuud:
[...]
Klopt, kost bijna niets.
Op de tuner zit een doorlus mogelijkheid voor naar de TV met CI module. (Heb je TV tuner dan van af TV tuner doorlussen naar 2e Tuner voor radio)
Waarom zou je dat doen? Die hele CI en TV heb je niet nodig ... ja wellicht een keer om de box in te stellen.
Let op of er tulp aansluiting op zit, en Afstand bediening erbij zit.
Ik weet niet of er met de AB geregelde uitgang op zit
Een geregelde uitgang heb je ook niet nodig, dat heeft een normale tuner van je stereo torentje ook niet.
Op 13 september 2021 18:38:44 schreef buzzy:
[...]
De bewering dat de FM aansluiting van Ziggo weinig gebruikt wordt, ondersteun ik niet. Heel veel stereosets staan op plaatsen, waar een buitenantenne niet mogelijk is, zoals flats , huurhuizen etc.
Neem van mij aan dat die amper gebruikt word, ik heb ooit ziggo (toen nog @Home) internet pakketjes aangesloten.
Ik kan me niet herinneren ooit een stekker in het "radio" gat van de antenne doos gezien te hebben.
O jawel ... 1 klant, dat weet ik nog omdat die ook zijn wekkerradio aan de kabel wilde knopen omdat ie daar een bepaalde zender op wilde ontvangen.
Die mensen hadden overigens ook geen buitenantenne, je kunt met een dropveter genoeg uit de ether halen.
Er is verder m.i. nog een praktisch probleem, als je de kabeltuner los, of van de tv ook wil gebruiken voor de stereo set. Heel vaak staan die niet naast elkaar en dat geeft dan weer gedoe met lange afgeschermde audiokabels en wat nog meer...
Gewoon zorgen voor een tuner met een display, dan hoef je het ding maar 1x aan de TV te hangen om hem in te richten.