***ouder topic, toevoeging pag 6, niet hele topic opnieuw lezen***
ik zit met een hele kleine oplage printjes die ik zou moeten maken. een schieldje voor op een arduino nano.
nu mag dat evengoed thru hole als smd (niet te klein) zijn. allemaal op gaatjesprint maken zie ik even niet zitten.
nu zit er maar bitterweinig op, voor dit moment. er moet wat bijkomen en de gaatjes print is er minder voor geschikt, daarom wil ik graag pcb maken.
1) ik teken al ongeveer 20jaar geen schemas meer op pc
2) pcb ontwerp, daar mag je vlotjes 24jaar van maken
3) online bestellen van dergelijke heb ik nog nooit gedaan (ik maakte mijn pcb vroeger nog met toner transfert en oplossen in één of ander bruin vlekkemakend spul (waterstofperoxide met nog iets bij? k denk dat het beter is om online te bestellen. oplage mag 5 tot 20 stuks zijn. hoeft niet 1 te zijn, maar ook geen 100den.
het schema bestaat nu uit een 8tal weerstanden, een schakelaar en een I2C display.
naar de toekomst toe moet er nog een TL431a bij met weerstandje(s) en misschien ook functionaliteit naar SPI display. aangezien display toch met draden zit verbonden, kan ik dan evengoed er manueel bijzetten.
belangrijk in die software is wel dat ik het bestand kan saven, en later nog kan aanpassen voor een V2 te maken.
en wie wil weten wat het is.
ik heb mijn digitale dashboard van mijn oude golf geminimaliseerd en zodanig opgebouwd dat je die kan wegwerken in een 'schakelaargat afdekplaatje'.
https://www.youtube.com/watch?v=Dd4ngVawa3o&ab_channel=AndyDevuyst
is nog in ontwikkeling, wil naar iets breder scherm (80x160 ipv 32x128 pixels)
en aangezien ik het wel wil monteren in meerdere van mijn autos, vandaar dus 5 printjes (minimum al)