Op 8 maart 2022 15:57:26 schreef SparkyGSX:
[...]
Er is een groot verschil tussen wat een goede controller kan, en wat zo'n Chinees stuk ongeluk kan.
Ik vrees dat het voor mij vele malen eenvoudiger is om een compleet Chinees systeem over te zetten dan van alles en nog wat op zo'n Kelly te moeten aansluiten. Dat gaat mijn pet echt te boven. Ik heb daar totaal geen verstand van, maar ben wel goed in knutselen, improviseren en repareren of zo nodig iets doormeten.
Ben helemaal met je eens dat het rotzooi is, dat spul uit China. Te dunne draadjes die te snel breken, slechte contacten.... Maar dat kan ik vooraf allemaal goed nalopen en verhelpen. Voor een paar tientjes zo'n systeem installeren is misschien toch wel het uitproberen waard....
Ik weet iig nu waar ik op moet letten: dat het aantal draden naar de motor moet kloppen en het voltage en vermogen. Vergeet ik nog iets???
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
3F slaat op 3 fasen, dat wil zeggen, en borstelloze motor. Natuurlijk is het eenvoudig om een identieke Chinese controller aan de bestaande draden te maken, maar alleen als je een identieke neemt of in ieder geval een exemplaar met exact dezelfde connectors. Zo'n controller van Kelly controls heeft niet meer draden, en in tegenstelling tot die Chinese rommel zout er wel een fatsoenlijke handleiding bij een krijg je ondersteuning van de fabrikant als je ergens moeite mee hebt.
Een Chinese controller zal uiteindelijk best werken, maar ik verwacht dat je geen fijn rijgedrag gaat krijgen. Wat je nog wel zou kunnen proberen is een paar weerstandjes bij de gashendel om het bereik te beperken tot 6km/h of zo, dan kun je wat beter regelen, eventueel met een schakelaar erbij om toch weer harder te kunnen rijden als je niet meer wilt wandelen naar gewoon naar huis wilt rijden.
Op 8 maart 2022 17:57:17 schreef SparkyGSX: