Hoi Henk,
Dank voor de uitleg van de betekenis 40/085/56. Ik kwam die getallen tegen in het linkje van RAAF12 en dacht nog: "Dat zal wel toeval wezen". 
Hoe ga je de condensatoren schakelen? Dit is ook nog wel belangrijk. Misschien gebruik je er twee parallel dan is het belangrijk om in de praktijk er voor te zorgen dat de ESR-spreiding wordt geminimaliseerd door afscherming.
Dit vermindert het risico van overmatige blootstelling aan rimpelstroom aan één van de condensatoren.
Dus met de schroef aansluitingen let op de bedrading tussen de condensatoren.
Als ik er twee kwijt kan, dan zet ik er twee parallel.
Maar voor de rest ben ik even lost... Wat bedoel je met dat afschermen om de ESR spreiding te minimaliseren? En ik weet nog niet hoe ik ze elektrisch koppel, misschien een stripje, anders een dikke draad tussen de twee. Wat kan daar fout gaan?
Verder kan jij mooi doormiddel van de stud de condensator koelen.

De inschakelstroom is op diverse manieren te begrenzen, dit is zeker van belang met een actieve gelijkrichter!
Primair of secundair? Wat betreft de primaire kant zei mijn boerenverstand eigenlijk hetzelfde als benleentje al aangaf. Is het met een 200VA trafo, actieve gelijkrichting en 20.000µF nodig? Ik heb dat wel gedaan bij een 800VA trafo, daar zitten twee NTC's van 5Ω in serie die ik na 5 seconden nog overbrug met een relais.
Secundair geeft verliezen, mijn proefopstelling met de parallelgeschakelde diodebrugcellen vloog niet direct door de kamer, met MOSFETs die 100A aan stroom kunnen verstouwen lijkt me het ook hier niet nodig (en het wordt zo wel een erg complexe voeding
). Maar die redenering kan komen door gebrek aan kennis en ik leer graag bij.
Ga je de inschakelstroom nog meten en zo ja hoe, met een stroomtang?
Ik was niet van plan de inschakelstroom te meten en heb geen stroomtang. Eigenlijk heb ik niet de middelen om dat te doen.
Hoe ga je dit doen synchroon schakelen?
Euhhh? Wat bedoel je?
Ik zet aan de secundaire kant van de trafo wel een weerstand met condensator in serie om ringing te onderdrukken, dat te bepalen met de Quasimodo (of Cheapomodo) schakeling die Blackdog eens heeft laten zien.
Groet, Rob