@benleentje: zero tolerance is nergens een oplossing,
Ik had er een smiley achter gezet omdat ik ook wel weet dat dat nooit (lang) goed werkt. Het was eigenlijk meer sarcasme en totaal niet serieus. Zo zie je maar dat goed over komen op een forum best lastig is. Zero tolerance werkt volgens mij wel als het heel tijdelijk is maar het gaat al heel snel tegen je werken.
En toch werk het op gebied van PC topics goed, een discussie word al vroeg afgekapt en op slot gegooid zodra het de verkeerde kant opgaat. Maar dat is niet zero tolerance maar gewoon strak, rechtlijnig en heldere handhaving.
Een prettige sfeer en gezelligheid zijn een bijverschijnsel van dingen die samen goed gaan. Niet andersom.
Ik snap dan weer niets van deze opmerking. Gezelligheid is gewoon een gevoel het is gezellig of niet omdat je dat zelf vind, niet omdat iemand anders dat vind.
Maar ik snap denk wel wat je bedoelt soms zeggen collega "he gezellig morgen een feestje op de zaak" en ik denk wat een gedoe. Maar dat is dus dat anderen het wel gezellig vinden en ik heel heel soms, als er net toevallig wel iets leuks is met op dat moment fijne collega's je een leuk gesprek hebt. Maar dat kan ook en gebeurt zelfs vaker zonder feestje. Maar omdat je op feestje je ineens gezellig moed zijn..., nee dat werkt voor mij niet zo goed.