Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

Henry S.

Moderator

Het is geen Q4012

Op 17 september 2023 11:53:07 schreef Thevel:
[...]
[...]Als het een 230V motor is kan 140V niet kloppen.
14 zou wel eens 400V kunnen zijn.

Helaas heeft de vraagsteller die info niet gegeven.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Special Member

Ik denk dat 14 inderdaad 140V is. Het zal wel om een 48V motor gaan of iets dergelijks. Dat zou de TS nog even kunnen bevestigen voor de zekerheid.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 september 2023 11:00:14 schreef andre1973:
[...]

Deze had ik ook gevonden maar de waardes daarvan wijken af van wat ik heb, en ik heb er te weinig kennis van om te weten of dit kwaad kan.
[bijlage]
[bijlage]

Heb uiteindelijk de niet de originele uitvoering gekregen maar die witte, die zit er nu in en de oven doet 't weer.

Iedereen hartelijk bedankt die de moeite heeft genomen te reageren.

zit sinds 2009 in de PV.
pa3gws

Golden Member

Gezocht een Stereo potmeter van 10K bij ali noemen ze het een 7pin stereo mixer.
Maar ik wil hen wat sneller in huis hebben.
Hij zit in een Soundcraft mixer voor de pan regeling.
De aslengte is 13mm en de totale hoogte vanaf de PCB is 25mm
Iemand enig idee waar te koop?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
fred101

Golden Member

Ik zoek 2 type relais.
Hongfa HF105F-1/240A1HT, dat is een 240VAC spoel met 1formA contact AgSnO2, NO, geen pin 6, zit gewoon droog in een kast.
Hongfa HF115F-A/2301Z3BF, ook 230VAC spoel, 1formC contact, NO, 16A, 5mm, 1 pole

Voor de 105 heb ik bij TME de R40N3021855220 gevonden.

Maar ik ben geen klant bij TME, heb aanvraag gedaan, geen respons, toen gemaild, ook geen response. Weet iemand een vervanger die bv bij Mouser of Farnell te krijgen is want ik kom er niet uit. De zoekmachine van Farnell is een ramp en bij Mouser vind ik ze ook niet.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
pa3gws

Golden Member

Je kan bij TME toch gewoon een account aanmaken heb ik ook gedaan.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
fred101

Golden Member

Bijna, deze heeft bouwvorm 1Z ipv 1H. 1Z heeft een pin meer.
het is de onderste op het plaatje. Is Reichelt betrouwbaar ? ik wil geen fake of China-crap. Het is voor een apparaat wat permanent in gebruik is en wordt speciaal hiervoor stil gelegd (en dan ligt blijkbaar een hele afdeling stil) , ik bestel eerst de relais, dan komen ze het board brengen en vervang ik ze direct terwijl ze er op wachten. Daar moet dus geen troep in. Ze zijn volgens de TD nu aan vervanging toe. (Ik denk preventief adhv het aantal operaties ofzo.

De 115 is makkelijker omdat die een vrij normale footprint heeft. Mouser heeft de RT314730 daarvoor en TME de originele. Maar TME wil blijkbaar geen nieuwe klanten :-(

Ik vind zoeken van die dingen in een zoek-enige zo lastig omdat ik niet weet of een term of eigenschap een standaard is of merk specifiek.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
fred101

Golden Member

Op 25 september 2023 12:13:10 schreef pa3gws:
Je kan bij TME toch gewoon een account aanmaken heb ik ook gedaan.

Heb ik ook gedaan maar er kwam geen link, daarna gemaild en ook geen response. Zit ook niet in mijn spambox

Edit, is gelukt, geen idee wat er fout ging maar het is geregeld

[Bericht gewijzigd door fred101 op 25 september 2023 13:58:01 (11%)

En als je al een mailtje krijgt...

Geachte {voornaam},

Bedankt voor uw bestelling met nummer {bestelnummer}, met een totaalbedrag van {totaal}. ... enz

En als ze je gast-account in een echte omzetten en je met "password vergeten" je wachtwoord moet instellen:

Click op {link} om uw wachtwoord in te stellen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
vergeten

Golden Member

Waar vindt ik deze 500KΩ lineaire RUWIDO schuifpotmeter?

Van gat tot gat 45mm het rode rolwieltje heeft een beweegruimte van 37mm.

Hij komt uit een staande "design" halogeenlamp waaraan men is gehecht.
Een alternatief ook ok natuurlijk hij is flink uitgefikt doordat er langs lopende 230v voerende draden sluiting hebben gemaakt.
De dimmer zelf is nog OK

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Special Member

Ruwido was altijd erg van het customspul...

Ze bestaan wel nog steeds en geven in hun reclamemateriaal erg hoog op van sustainability en een circulaire economie enzo... Dat betekent vrijwel zeker dat ze geen oude producten meer op voorraad hebben, maar je zou het kunnen proberen want repareerbaarheid hoort wel bij een circulaire economie.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Wie weet waar ik een ¼" Witworth tapset kan krijgen , zónder andere soorten tappen er bij?
Ik heb het ding maar één keer nodig, dus niet te duur.

Doel is het bevestigen van onderstaande WiFi-antenne. Het tapeind is ¼" BSC BSW en c.a. 12 mm lang en zoals de sticker zegt mag ik de bodemplaat niet verwijderen (waterdichtheid). Ik moet dus een speciale (dopmoer maken)

Lenen of helpen zou natuurlijk helemaal mooi zijn ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
vergeten

Golden Member

Op 27 september 2023 13:38:03 schreef maartenbakker:
Ruwido was altijd erg van het customspul...

Ze bestaan wel nog steeds en geven in hun reclamemateriaal erg hoog op van sustainability en een circulaire economie enzo... Dat betekent vrijwel zeker dat ze geen oude producten meer op voorraad hebben, maar je zou het kunnen proberen want repareerbaarheid hoort wel bij een circulaire economie.

Ik heb er toch maar een mail aan gewaagd.... nu afwachten.
Vandaag nog antwoord gekregen, niet dat ik er wat aan heb..... maar toch netjes!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Bert,

this potentiometer was formerly manufactured by RUF Elektrotechnische Spezialfabrik, D-85635 Höhenkirchen-Siegertsbrunn, since this company had the designation ruwido on their potentiometers.

The ruwido austria gmbh has emerged from this company, but we are a manufacturer of high end design remote controls and can unfortunately not be helpful here. The company RUF does not exist for many years.

Perhaps the company BOURNS can help you in this request.

Kind regards,

let's keep and share a positive mood

sabine berthold
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
vergeten

Golden Member

Op 27 september 2023 14:24:53 schreef Tidak Ada:
Wie weet waar ik een ¼" Witworth tapset kan krijgen , zónder andere soorten tappen er bij?

Doel is het bevestigen van onderstaande WiFi-antenne. Het tapeind is ¼" BSC en c.a. 12 mm lang en zoals de sticker zegt mag ik de bodemplaat niet verwijderen (waterdichtheid). Ik moet dus een speciale (dopmoer maken)

Die hoeft niet van metaal te zijn toch?

Zo moervast hoeft die niet te zitten, vangt niet veel wind.
Misschien een tip: 1/4 inch = 6,35mm, boor in een stukje nylon een gat van 6mm en draai dat erop.

revado

Honourable Member

Op 27 september 2023 14:24:53 schreef Tidak Ada:

Doel is het bevestigen van onderstaande WiFi-antenne. Het tapeind is ¼" BSC BSW en c.a. 12 mm lang en zoals de sticker zegt mag ik de bodemplaat niet verwijderen (waterdichtheid). Ik moet dus een speciale (dopmoer maken)

[bijlage]

[bijlage]

Lenen of helpen zou natuurlijk helemaal mooi zijn ;)

PM mij maar even welke maat, ik heb nog een bak met witworth spul liggen, misschien zit daar iets bij voor je.
Tappen heb ik ook nog een en ander liggen, heel oud maar die zijn vaak het beste.

Arco

Special Member

Gewone moer met een afdekkap? (die zijn wat makkelijker te vinden...)

https://www.techwinkel.nl/uploads/techwinkel/images/catalog/afdekkap-voor-bout.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Lukt niet want er moet een lange schacht aan.

Dit heb ik al gemaakt inclusief 5,1 mm gat voor de tap

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 27 september 2023 16:36:24 (46%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Eric, Ik heb als het goed is zo'n tapset, moet alleen even kijken of ik die maat heb.

Tidak Ada

Golden Member

Zou mooi zijn en een goede aanleiding om weer es te komen buurten ;)

Heb jij je Unimatje daar ook ?