Op donderdag 19 september 2024 11:07:56 schreef Ledlover:
[...]
Die trafo's kan je ook gewoon uit elkaar halen en vaststellen of ze wel of geen dubbel geïsoleerde wikkeldraad hebben gebruikt voor primair en feedback, en of de primaire bedrading niet over de secundaire heen loopt zonder isolatiefolies en dergelijke.
En dat heb ik dus specifiek benoemd in mijn eerdere berichtje.
Er hoeft maar één persoon een lader van dat type open te slopen om die kennis te verkrijgen. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen
Dan weet je dat die specifieke adapter (niet dat type!) wellicht goed was, maar bij ali weet je niet of de adapter van je volgende bestelling hetzelfde is als de voorgaande. Het doosje wellicht wel, maar de inhoud blijft gokken.
En voor alle onzekerheid, en niet eens een echte besparing ... waarom zou je die ellende vrijwillig opzoeken?
Voor mezelf heb ik het simpel gemaakt, ik koop GEEN adapters bij de Chinees, en als ik iets koop waar een adapter bij zit dan gaat die de kliko in.
Een enkele keer mep ik met een hamer op zo'n ding voordat ik hem boven de kliko los laat ... en dat bevestigd (meestal) weer waarom ik dat doe. 80% is gewoon bagger.
Ik ben geen fan van opdonders of roetschade, dus voor die paar euro snap ik echt niet waarom je ellende zou gaan zoeken?
Ik zeg overigens niet dat er geen goede adapters te krijgen zijn. Ik heb in het verleden zelf wat spul van Ugreen, Blitzwolf en meanwell gekocht, en over beide merken ben ik nog steeds te spreken.
Maar ook daar, bij ali weet je niet wat je krijgt. Ik had laatst een namaak meanwell voeding in handen, incusief gratis koude soldeerverbindingen.
[Bericht gewijzigd door
Sine
op donderdag 19 september 2024 11:30:49
(11%)