Lekkende batterijen en thermostaat

Stijnos

Golden Member

zal zo even zoeken, maar gezien ik eerder dit jaar op een rommelmarkt heb gestaan kan het zijn dat het ergens in de schuur ligt in de dozen met overgebleven spullen.
[edit]
helaas, vannacht nog even wat dozen op zijn kop gezet, maar geen enkele iSense meer kunnen vinden. JAd nog gehoopt iig een lcd en nieuwe batterij clips / muurplaat voor je te hebben

[Bericht gewijzigd door Stijnos op dinsdag 8 oktober 2024 08:13:01 (37%)

Jammer, maar het is niet anders. Iig bedankt voor de moeite. Wat zou je verder adviseren om nu te doen in mijn situatie?
Ben benieuwd!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 8 oktober 2024 19:39:21 (63%)

Stijnos

Golden Member

tsja.. Ik denk dat je toch met goed schoonmaken het ding wel tot leven moet kunnen wekken. Electronica is niet heel spannend en zo op het eerste oog vind ik de print er nog niet zo gehavend uit zien.
Ik weet niet hoe lang je hem kan missen, anders wil ik er best even naar kijken als je hem opstuurt. Ik heb zelf nog een opentherm iSense aan de muur hangen dus, indien nodig kan ik kijken of een ander lcd echt noodzakelijk is. Kan me echter voorstellen dat je rond deze tijd mogelijk wel de verwarming al wil gaan stoken, maarja nu doet hij ook niks toch?
Ik heb ene goede microscoop en SMD tooling om te kijken of er mogelijk op de pcb iets beschadigd is.
Het meest ben ik bang als het kristal van het rf circuit vernagelt is door het zuur. Dan kan je lcd het wel doen, maar heb je gene communicatie meer met de iBase (knx ketel ontvanger) waarschijnlijk

[Bericht gewijzigd door Stijnos op dinsdag 8 oktober 2024 10:17:50 (21%)

Wat je zegt kan goed kloppen, ik heb namelijk toen het scherm het even deed geprobeerd te connecten met de IBase. Dit werkte helaas niet. Mja het scherm was ook maar aan voor korte duur.

Ik ga je even contacten. Ik zal je einde dag mailen op het emailadres in je profiel. Bedankt al voor het meedenken Stijn.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 8 oktober 2024 19:38:56 (61%)

Zojuist je geprobeerd te mailen, maar delivery fail naar je adres in je profiel. Is er een andere manier om je te bereiken? Kun je pm sturen op dit forum?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 8 oktober 2024 19:38:44 (76%)

Henry S.

Moderator

Dat laatste kan niet, check voor de zekerheid het emailadres op typo's.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
Stijnos

Golden Member

hmm zou toch moeten werken, alles onder die domein naam moet zowieso aankomen. jouw gegevens zijn nie topenbaar anders had ik jouw wel even gemaild

Stijnos

Golden Member

heb zojuist de iSense van Jeroen even op de operatietafel gehad.
Na even flink gekuisd met een dot IPA de meeste bruine vlekken wel verwijderd. De print zag er onder de microscoop nog wel ok uit.
Helaas is het lcd toch echt wel dood. Ik heb even het printje in mijn OpenTherm variant gedaan en dan werkt het lcd gewoon.
Heb op de print maar 2 stukjes draad voor het backlight gesoldeerd, mocht je er een ander lcd in willen steken Jeroen, dan kun je die eventueel aan die van je andere lcd knopen. Niet ideaal en de aanbevolen oplossing, maar ik ben bang dat ,ook al had je een soldeerbout gekocht, het zonder enige soldeer ervaring erg lastig wordt die draadjes erin te krijgen.
Ik zal hem naar je terug sturen en hopelijk doet met een nieuw donor lcd de RF het ook nog steeds.
Lcd mag dus gewoon van een opentherm iSense zijn.
klein detail op de foto zie je de bestuckingsvariant van de openTherm variant, dus met een kleinere AVR en geen RF circuit