Iets meer privacy

Op zondag 10 november 2024 20:13:08 schreef CrossFireX:
Done... Een beetje raar dat ik hier opgerakeld wordt uit alle anderen...

Op zondag 10 november 2024 13:34:43 schreef Sine:
Kijk eens waar die link naar verwijst ;)

Sine wijst naar /my... Dat is altijd je eigen profiel. Of, oke, dat van FrankGr. soms, maar dat is was een bugje.
Sine discrimineert niet, hij pikt er niemand speciaal uit, iedereen die op dat linkje klikt ziet zijn eigen eigen profiel. Niet het jouwe. (Een mod die een beetje nart >:) Hoe durft 'ie)

Goed. Inhoudelijk dan. Ik ben geen advocaat of rechtsgeleerde of jurist of iets in die richting. Maar, ik denk wel dat er iets als "gerechtvaardigd belang" is voor de verwerking van woonplaats en geboortejaar.

Woonplaats: Woont iemand in de buurt? Komt regelmatig voor in topics waar iemand vraagt om hulp om dit-of-dat te repareren.

Geboortejaar: Omdat je van een 14-jarige scholier met nul budget ander forumgedrag kunt verwachten dan van een 50 jarige met een relevante opleiding of een 80 jarige die eigenlijk verrassend vlot is op de computer. En je daar dan zelf ook anders op reageert.

(Geboortemaand en dag zijn dan weer minder gerechtvaardigd, maargoed, iemand kunnen feliciteren op zijn verjaardag is misschien al voldoende als je er wat op wilt verzinnen. Persoonlijk vind ik het onnodig)

Geslacht: Meh, dat zullen hier merendeels mannen zijn, die dan misschien extra geneigd zullen zijn een dame in nood te willen redden, waar die dame al dan niet prettig vind. Het is gelukkig niet verplicht om in te vullen. Een 'belang' om geslacht in het profiel te zetten kan ik ook niet zo snel verzinnen.

ICQ-nummer en MSN-adres waren de destijdse opties voor Direct Mesaging, of eigenlijk chat. Dat was best leuk, vroeger. Ik zou daar nu niet snel een signal-username invullen (Of whatsapp, of een andere chat-app) en al helemaal geen mobiel telefoonnummer. Belang... Chat. Maar zijn een MSN adres en ICQ nummer überhaupt persoonsgegevens?