Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op maandag 23 december 2024 14:42:43 schreef Henry S.:
[...]
Waarom is die nu weer geannuleerd?Voor de liefhebbers is er gelukkig de Vintage en Techniek beurs in Nieuwleusen op zaterdag 22 februari 2025. Deze is vorig jaar in overleg met het oude team van de Techno-Nostalgica beurs door een nieuwe groep mensen opgezet, en dat was een zeer geslaagde beurs. Nieuwleusen ligt nog steeds boven Zwolle, maar is wat centraler dan Emmen waar het voorheen gehouden werd.
Da's dus vlak naast de Lichtmis!
Jammer genoeg is het klimaaat in februari niet erg geschikt om in een camperbusje te slapen.
Op zaterdag 21 december 2024 23:27:48 schreef Tidak Ada:
Vergeetde Paalberg niet!
Ik hoop dat die ook weer doorgaat...
De Lucht in Renswoude is dat toch of mis ik iets?
Vorig jaar afgelast omdat het koningsdag was
revado
Honourable Member
Op maandag 23 december 2024 17:46:43 schreef saturnus:
[...]De Lucht in Renswoude is dat toch of mis ik iets?
Vorig jaar afgelast omdat het koningsdag was
Die was op de Paalberg in Ermelo 2 jaar terug, zou vorig jaar (weer) in Renswoude zijn maar inderdaad op koningsdag gepland.
Nu blijkbaar toch weer op de Paalberg in Ermelo.
revado
Honourable Member
Op maandag 23 december 2024 14:42:43 schreef Henry S.:
[...]
Waarom is die nu weer geannuleerd?Voor de liefhebbers is er gelukkig de Vintage en Techniek beurs in Nieuwleusen op zaterdag 22 februari 2025. Deze is vorig jaar in overleg met het oude team van de Techno-Nostalgica beurs door een nieuwe groep mensen opgezet, en dat was een zeer geslaagde beurs. Nieuwleusen ligt nog steeds boven Zwolle, maar is wat centraler dan Emmen waar het voorheen gehouden werd.
Misschien rijd ik daar wel even naar toe, meestal wel wat leuks te vinden.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op maandag 23 december 2024 08:41:05 schreef flash2b:
[...]Ik heb de start post aangepast, wel knap dat ze zo snel een McDonald's restaurant kunnen bouwen. (ik ben er nog niet zo zeker van)
Bouwen is iets anders dan bouwrijp maken:
Asfalt verwijderen, oude bebouwing slopen, ondergrondsestructuren verwijderen, egaliseren en ga zo maar door….
Op zaterdag 21 december 2024 10:49:24 schreef flash2b:
[...]De dag voor de radio amateur (DVRA) zal vanaf 2025 gehouden worden in het Autotron te Rosmalen. bron: https://zendamateur.com/viewtopic.php?t=28415
Als dat zo is durf ik voorzichtig te stellen dat we gaan proberen daar als CO bij te zijn. Dat is toch een beetje onze thuisbasis.
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Is die DVRA een markt zoals eerst de radiobeurs, of alleen een bijeenkomst?
revado
Honourable Member
Op dinsdag 24 december 2024 10:23:32 schreef Hoeben:
Is die DVRA een markt zoals eerst de radiobeurs, of alleen een bijeenkomst?
Het was vroeger de grootste radiobeurs.
Maar er zijn gheel veel verschillende berichten over of het wel of niet doorgaat.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De floormanager van de Veron mag wellicht nog niets aankondigen en zegt op het forum dat hij alleen heeft gezegd "dat hij het [antwoord] weet en niet meer dan dat". Maar hij vraagt wel om vrijwilligers. Het is dus duidelijk dat de DvdRA ooit ergens plaats gaat vinden en met enige kans in het Autotron.
Wat we eigenlijk nog missen is een beurs in de randstad. Het is eigenlijk altijd in het Noorden of het Zuiden, behalve de NVHR natuurlijk die in het midden ligt.
Tidak Ada
Paalberg en Harderwijk(?)/Amersfoort(?) liggen natuurlijk ook redelijk centraaal.
DvdRA in Rosmale zou natuurlijk mooi zijn, maar is toch verder dan de bovengenoemde twee.
Iets in Rotterdam, Breda, of Den Haag (e.o.) zou ideaal zijn
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
De VRZA is niet in Paalberg volgend jaar maar De Lucht in Renswoude.
revado
Honourable Member
Op dinsdag 24 december 2024 12:22:18 schreef Tidak Ada:
Paalberg en Harderwijk(?)/Amersfoort(?) liggen natuurlijk ook redelijk centraaal.
DvdRA in Rosmale zou natuurlijk mooi zijn, maar is toch verder dan de bovengenoemde twee.Iets in Rotterdam, Breda, of Den Haag (e.o.) zou ideaal zijn
De broodfabriek in Rijswijk zou een mooie lokatie zijn.
Tidak Ada
Hus of Lensvelt?
De eerste had goeie sausijzenbroodjes (15 cent) en Lensvelt was gewild om de 'balen turfmolm' (broodpuddingbonken met koffieglazuur), 12 cent. Daar was het altijd druk tijdens de schoolpauzes
revado
Honourable Member
Hus.
Mijn opa heeft daar (heel lang geleden, die was al overleden voor ik geboren ben in '64) nog voor gewerkt, die ging na het bakken met een handkar de broden wegbrengen.
Nu een zalencentrum:
https://de-broodfabriek.nl/
[Bericht gewijzigd door revado op vrijdag 27 december 2024 00:14:26 (12%)]
Op dinsdag 24 december 2024 12:39:22 schreef flash2b:
De VRZA is niet in Paalberg volgend jaar maar De Lucht in Renswoude.
Wat wordt daar weer lekker over nietgecommuniceerd door de zendamateurs...
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Hallo,
Het is alweer te lang stil geweest in dit topic, dus bij deze een bijdrage van mij.
Gisteren was de vintage en techniek beurs in Nieuw Leusen. Daar was ik samen met een collega naartoe geweest. Er waren best wel wat kraampjes, maar ook veel spul waar ik niet direct in geïnteresseerd ben.
Ik had de planning om niet te veel te kopen en wat dat betreft heb ik mij goed gedragen.
Hierboven de foto van een aantal mooie weerstanden die ik heb kunnen vinden.
Heb een leuk partijtje stockli knoppen kunnen vinden, met wat leuke kleurtjes als dopjes. Hoewel ik een leuke collectie knopjes heb, zijn er voor leuke knopjes altijd plek.
Ik zocht ook nog naar een 4mm blauwe stockli bus voor mijn symmetrische delta te modificeren, maar helaas niet gevonden. Misschien een volgende markt.
Ook nog op de foto een klein Pomona kastje.
Net op het moment van naar huis gaan liep ik Pietplof en zijn zwager Theo nog tegen het lijf. Zij waren net aangekomen.
Groet,
Christiaan
Paulinha_B
Honourable Member
Sorry als ik er overheen heb gelezen, maar is er nu al een datum geweten voor Bladel? Na de zeer aangename ervaring vorig jaar wil ik er heel graag terug bij zijn, en misschien zelf ook een standje opzetten want ik begin een stevige collectie "oude brol" bij elkaar te krijgen. Na dikke twee jaar in Portugal ben ik stilaan de laatste verhuisdozen aan het leegmaken...
Ik beloof dat ik Portugese hapjes meebreng, en drankjes! Pasteis de Nata, Aguardente Bagaceira, Beirao...
miedema
Golden Member
Ha Haasje93,
Mooie precisie weerstanden en shunts! Stockli knoppen zijn ook niet verkeerd.
Een veel hoogwaardiger buit dan ik verwacht had op een vintage en techniek beurs .
groet! Gertjan.
revado
Honourable Member
Over Bladel is nog niets te vinden.
Raar dat het nog niet bekend is.
Wat wel weer doorgaat is onze aloude "Rosmalen" markt.
Er was al een en ander over te horen, maar nu staat het ook op de site.
https://www.veron.nl/evenementen/dag-voor-de-radio-amateur-dvdra/
En de beurs op vakantiepark "" de lucht" is ook al weer verleden tijd. dat park is overgenomen.
Het wordt nu een lokatie in Putten op 17 mei zover nu te zien is...
https://www.vrza.nl/wp/agenda/
https://www.radiokampweek.nl/wp/
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Die locatie in Putten is alleen met OV nauwelijks bereikbaar: de dichtstbijzijnde bushalte is een half uur lopen, en de dienstregeling voor 17 mei meldt zelfs drie kwartier lopen...
Ik dacht ook even bij de Veron te kijken, maar de 'speciale website voor de DvdRA' loopt twee jaar achter...
flash2b
They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
Op zondag 23 februari 2025 21:36:23 schreef revado:
En de beurs op vakantiepark "" de lucht" is ook al weer verleden tijd. dat park is overgenomen.
Het wordt nu een lokatie in Putten op 17 mei zover nu te zien is...
Thx, start post aangepast.
Tidak Ada
Op maandag 24 februari 2025 10:51:53 schreef fatbeard:
Die locatie in Putten is alleen met OV nauwelijks bereikbaar: de dichtstbijzijnde bushalte is een half uur lopen, en de dienstregeling voor 17 mei meldt zelfs drie kwartier lopen...Ik dacht ook even bij de Veron te kijken, maar de 'speciale website voor de DvdRA' loopt twee jaar achter...
Da's nog geen 10 min met de auto. Er is vast wel iemand, die je wil oppikken, hoewel een treinstation in de buurt gemakkelijker zal zijn: Wat denk je van Treinstation Putte?
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
In Putten geraken is niet het probleem, het is dat laatse stuk: Amsterdam-Putten 1 uur, Putten Station-Veluwse Hoevegaarde bijna 2 uur (waarvan het laatste half uur lopen)...
Hopelijk is er dan inderdaad iemand die me kan/wil oppikken bij het station.
Ik zie dit overigens bij meerdere vakantielocaties: virtuele onbereikbaarheid met OV, speciaal in het weekend.
Tidak Ada
Helaas sta ik daaar warschijnlijk 'te kramen', samen met @revado en kan ik dus niet weg om je op te halen, maar ik denkdat er wel anderen zijn die dat klusje kunnen uitvoeren
revado
Honourable Member
Ik heb het bestuur van KAR ( Bladel) net een mail gestuurd of de beurs dit jaar doorgaat en zo ja, wanneer.
@FB, inderdaad zijn vakantieparken vaak bijna niet te bereiken zonder auto.
Er is toch wel wat te regelen door iemand?
Zoals @TA ook zegt staan wij daar waarschijnlijk geen onzin, maar spullen uit te kramen