Paulinha_B

Honourable Member

Op maandag 24 februari 2025 14:33:05 schreef fatbeard:
In Putten geraken is niet het probleem, het is dat laatse stuk: Amsterdam-Putten 1 uur, Putten Station-Veluwse Hoevegaarde bijna 2 uur (waarvan het laatste half uur lopen)...
Hopelijk is er dan inderdaad iemand die me kan/wil oppikken bij het station.

Ik zie dit overigens bij meerdere vakantielocaties: virtuele onbereikbaarheid met OV, speciaal in het weekend.

Waarde heer @vetbaard :)
Het gebeuren in Putten past slecht in mijn kalender, ik was u graag van dienst geweest maar dat lijkt niet goed planbaar. Daarentegen wil ik er zeker bij zijn in Bladel - ALS dat doorgaat, dat vernemen we nog wel, dankzij Rene en Eric - en op mijn totale reis is een ommetje langs Mokum een kleintje. We zien het wel!

@TA & @revado: prachtige woordspeling, dat "uitkramen"! Ik heb eens ferm gelachen, dat doet altijd deugd!

Tidak Ada

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

@Revado: Had ze vanmiddag ook al gemaild.

@Paulinha: Een neologisme heeft altijd effect ;)

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Waarde heer @vetbaard :)

:+ ik was hem wel zeer geregeld...

De Veron is inmiddels bij de tijd.

pietplof

Golden Member

festina lente

En, geachte collegae, de markt in Diest; iemand daar ervaring mee?

revado

Honourable Member

Tsjongejonge, nou gaat de radiomarkt Putten weer niet door blijkbaar:

https://www.radiokampweek.nl/wp/radiomarkt/

Er blijft niet veel meer over..
Van "Bladel" horen we ook niets.

flash2b

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Op woensdag 5 maart 2025 20:29:23 schreef revado:
Tsjongejonge, nou gaat de radiomarkt Putten weer niet door blijkbaar:

https://www.radiokampweek.nl/wp/radiomarkt/

Jee wat jammer ! Startpost is aangepast. :S

Tidak Ada

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Misschien moeten we dan toch deze maar eens proberen?:

https://on4dst.be/Dirage/Taalkeuze.html

Ik ben er lang geleden een keer geweest. Toen was het klein en telewurstellend, je weet maar nooit. Zo aan de foto's te zien is het best groot, dus wie weet....

Pietplof was me voor. Ik had alleen de post van flash2be geopend.
Zoals ik al zei: Het is te proberen

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 5 maart 2025 23:07:43 (17%)]

Op woensdag 5 maart 2025 22:53:29 schreef Tidak Ada:
Misschien moeten we dan toch deze maar eens proberen?:

https://on4dst.be/Dirage/Taalkeuze.html

Ik ben er lang geleden een keer geweest. Toen was het klein en telewurstellend, je weet maar nooit. Zo aan de foto's te zien is het best groot, dus wie weet....

Pietplof was me voor. Ik had alleen de post van flash2be geopend.
Zoals ik al zei: Het is te proberen

Ik heb daar als verkoper gestaan: helemaal niks. Veel werk, veel lopen, ver rijden en totaal geen verkoop.

revado

Honourable Member

Op donderdag 6 maart 2025 00:25:03 schreef Hoeben:
[...]

Ik heb daar als verkoper gestaan: helemaal niks. Veel werk, veel lopen, ver rijden en totaal geen verkoop.

Dan denk ik dat die het ook niet gaat worden.
Weet iemand of Beetsterzwaag wat is?
Ik ben er nog nooit geweest zelf.

MNM(tm)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op zaterdag 21 december 2024 11:15:34 schreef Sine:
We zullen dit jaar als CO ook weer een poging doen een stand wat meer in het zuiden te bemachtigen. Denk aan Bladel.

Dat zou mooi zijn, want ik heb nog best wat spul wat ik graag wil doneren. :)

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op donderdag 6 maart 2025 08:31:03 schreef revado:
[...]

Dan denk ik dat die het ook niet gaat worden.
Weet iemand of Beetsterzwaag wat is?
Ik ben er nog nooit geweest zelf.

Ik kom al 25 jaar (misschien wel langer, 30 kan ook) op Beetsterzwaag, heel fijne markt, al is ie langzamerhand wat minder vol met kramen dan vroeger.

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik ben daar recentelijk ook wel geweest.
Is zelfs met OV vanuit Amsterdam redelijk goed te doen (in elk geval geen kilometers lopen!)...
Niet heel groot, maar wel gezellig.

De markt in Diest is een redelijke grote markt.
Ik sta er zelf ook.
In Bladel is een buitenmarkt.
Is ook een redelijke grote markt.
Ook daar heb ik al een paar jaar gestaan.
In Diest is 13 april.
In Bladel is volgens mij nog niet bekent.

Op donderdag 6 maart 2025 09:14:57 schreef Jinny:
[...]

Ik kom al 25 jaar (misschien wel langer, 30 kan ook) op Beesterzwaag, heel fijne markt, al is ie langzamerhand wat minder vol met kramen dan vroeger.

Met Beest? is met tst :-)

Ik ben er 2 keer geweest omdat ik in de buurt woon, maar ben geen liefhebber van mensenmassa's en ben weer heel snel vertrokken. Verbaas me ook erg over al die graaiende handen in die (vaak)ouwe zooi. Maar goed, iedereen zijn hobby op het sociale vlak.

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Typo, hersteld.

En ik kom er altijd wel bekenden tegen.
Ook mijn Yaesu 707 kocht ik daar...

revado

Honourable Member

Ik ga eens met @TA overleggen of we daar niet kunnen gaan staan.
Sprak gisteren nog een ander CO lid uit de buurt die misschien ook wel een kraam wil op een beurs.
Dan kunnen we weer een rijtje met "koffie pleisterplaats " maken :)

Is Beetsterzwaag (met ts)t binnen of buiten?
Dat kan ik nergens vinden...

haasje93

Golden Member

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Beetsterzwaag is beide, maar het overgrote deel is buiten.

Voornamelijk buiten met kraampjes en een patatkraam, het buurthuis is ook open met de catering en zendamateurs en terras, De toegang is €6 en gratis parkeren.

revado

Honourable Member

31 mei staat in mijn agenda vast, in ieder geval als bezoeker, maar misschien ook als standhouder.
't is maar nog net geen 200 kilometer voor mij en dat rijd ik bijna wekelijks al op en neer naar Oldenzaal :)

revado

Honourable Member

Ik kan zo snel niet terug vinden of "we " hem al hebben genoemd maar de lichtmis gaat dus wel door dit jaar.
Ze zijn er druk aan de gang het restaurant was laatst bijna plat toen ik er langs reed....

27 september.

https://www.stichtingrom.com/

Heeft het beursteam plannen?

Tidak Ada

Helaas zal ik Diest voorbij moeten laten gaan wegens verplichtingen elders ;(

Bladel schijnt verdwenen te zijn en Paalberg = de Lucht = ex-Jutberg wordt dit jaar weer niet gehouden, aangezien de locatie Putte niet door kan gaan.
Voor mij is Beetsterzwaag vooralsnog erg ver, maar misschen toch, om maar iets gedaan te hebben :S

Weet iemand hoe de situatie is op de markt in Helmond (4 oktober) en die in Zuid-Limburg; Schimmert (12 oktober) Zijn die de moeite waard?

flash2b

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Vandaag bij de radiomarkt in Tytsjerk geweest. Het was een kleine markt in een zeer modern (van binnen) dorps huis.

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20250412_102335sm.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20250412_093215sm.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20250412_093207sm.jpg

Mijn buit:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20250412_142009sm.jpg

(zie hierboven)

• HP 209A Oscillator
  • 2x RS232 DSUB9 kabel
  • 2x connector
  • 2x boekjes over Veldeffect Transistoren (Kluwer, J.H. Jansen, 1969)
  • Belzer (8067) schroevendraaier met punt die je schroef klemt
  • Ringkern trafo met 4x spanningen output
  • Zak met weerstanden 8K2 (gratis)
  • JBT model 30-FX-ser. A Tongen Frequentie meter (Reed Frequency Meter) 50Hz en 60Hz (100-130 V)

Vraag over die laatste, hoe test je een Tongen Frequentie meter ?

Roland van Leusden

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Vraag over die laatste, hoe test je een Tongen Frequentie meter ?

Audio versterker icm signaalgenerator.

revado

Honourable Member

Meestal gewoon wisselspanning er op.
Die veertjes achter de wijzertjes gaan bij een specifieke fequentie trillen op het magneetveld.
De middelste het meest, de gene er naast een beetje, mooi gezicht.
Even kijken voor welke spanning het ding is natuurlijk, eventueel een variac.
50 hz zal makkelijk zijn , 60 wat lastiger.
Die dingen zitten ook in oude generatoren.

Edit:
Wat Roland van Leusden zeg is ook een goed idee!

[Bericht gewijzigd door revado op zaterdag 12 april 2025 19:04:58 (12%)]