Op 10 juli 2006 19:30:24 schreef Turbokeu:
[...]
Heb je eindelijk je fout in mijn schakeling gevonden, of heb je een andere schakeling gebruikt?
had ik al gezegd :
Op 10 juli 2006 15:04:33 schreef Lucky luke:
ik denk dat ik binnenkort die nixieteller toch werkend heb (nixie van 0 tot 9 laten tellen, and again, and again, enz.)niet dat ik die voeding werkend heb, maar:
op een zonnige juliedag vond ondergetekende een stoffig, klein, onschuldig uitziend trafotje, merk BAUER, behorende bij een flitsapparaat. zowel flitsapparaat als trafotje waren reeds jaren buiten dienst, zodoende wierp ondergetekende een blik op het typeplaatje om te zien of trafotje in kwestie nog bruikbaar was.
"hmmm primair 110-230v~ 40-60hz..."
"secundair 9V ~ 122V ~ 9VA"
wat word 122V ~ na gelijkrichting en afvlakking, dat was toch *1,4? (CMMIW)
170VDC. wat had die nixie ook alweer nodig? 170VDC...
toeval?
andere schakeling dus. trafotje waar 122V uit komt (126 gemeten) gelijkgericht en afgevlakt. trafotje is van oude flitser (losse flitser bij camera)
Op 10 juli 2006 23:51:42 schreef Henry S.:
[...]
Zo te zien aan het formaat van de 'knijpertjes' zijn het joekels
ja daar keek ik ook al naar... jammer dat ze zo duur zijn... (ben jaloers...)
maar hoe groter hoe gemakkelijker het breekt
dan zit ik wel goed met mijn B5750 buisje
en, nu zit ik weer te beginnen met mijn hersens weer op "werken met nixies" te zetten, en ik kijk in het bakje met "onderdelen nixieproject" en vind daar cbf420 en f421l torren (moet nog datasheet zoeken...) en ik snap wel waar ik die voor gekocht heb, maar er zitten ook wat weerstanden in waarvan ik niet zo gauw meer vat waarvoor ik die heb...
2k2 220k 47k 75k
anti ghosting spanningsdeler en reserveonderdelen nixievoeding en weerstand voor de dp denk ik. 'k zal dit topic nog ff doorlezen, dan post ik daarna wel wat wat is.
en schreeuw dan maar als ik weer een stomme fout maak...
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op 11 juli 2006 14:53:00