Nog twee mensen die ik op het forum vond:
KT88 en ledlover. Doen jullie mee? Volgens jullie berichten moet je nog wat hebben liggen!
Op 15 maart 2007 17:14:28 schreef Frithjof Sterrenburg:
[...]
3) mogelijk heeft iedereen wonderlijke antenne-pluggen, ik neem een krokodillenklem mee, zorg dat die op je ingang kan vastbijten.
Past direkt op m'n constructie, hangt met krokodillesnoertjes aan elkaar.
Nu nog een aarde, randaarde lenen?
Ik vind in de genoemde periode de volgende Zondagen:
22 April, 29 April, 6 Mei. 13 Mei is Moederdag dus dan weet je het wel.
Alle dagen beschikbaar, ijs en weder dienende.
@iedereen: Van te voren goed testen 
Op 15 maart 2007 19:49:47 schreef Frithjof Sterrenburg:
Nog twee mensen die ik op het forum vond:
KT88 en ledlover. Doen jullie mee? Volgens jullie berichten moet je nog wat hebben liggen!
Ik ben niet zo radio-actief, bij mij vindt het meestal plaats tussen 20.....20.000 Hz.
Niettemin lijkt het me leuk hierbij aanwezig te zijn, ik kan uiteraard wel passende vacuum-versterking regelen.
Op 15 maart 2007 20:04:41 schreef Rd12tf:
Soldeerbout mee!
Zeker weten, de constructie is niet altijd 100% en het zal je toch gebeuren dat er een draadje afbreekt...
@KT88: Wat nostalgisch vacuum?
Ik ben niet zo radio-actief, bij mij vindt het meestal plaats tussen 20.....20.000 Hz.
Op 18 kHz zit een fsk station ...
Op 15 maart 2007 20:11:05 schreef Henry S.:
@KT88: Wat nostalgisch vacuum?
Ik had begrepen dat Eat voor mij in Rosmalen wat AD1-tjes zou regelen.....

Ik heb nog wel wat nostalgische dingetjes met EBL1 en zelfs AL4 enzo.....komt wel goed.
De WK kan ook mee hoor, met 2 Magnepans erop hoor je pas goed hoe hifi die Mexicaanse hondjes kunnen klinken! 
Ik heb het gelezen.
Het idee is absoluut leuk!
MAAR of ik kom dat durf ik nog niet zeker te zeggen.
Daarbij komt dat wat ik aan ontvanger hebt (0V1)
staat los op een plankje tegen alle Hoogfrequent wetten in!
Maar dat is niet echt het geen wat mij tegen houd om toch
even naar de professionals te komen kijken.
Ik gooi gewoon wat experimentele puin in mijn autootje.
Let wel ALS ik kan komen!!!
(Ik zal het wel proberen!)
Rob007.
ZOOW jij bent snel met reageren @RD12TF!
Ik zal echt proberen te komen, belooft!
Rob007.
Hier beneden.
Rob, pak je agenda/kalender of wat dan ook en reserveer die zondagen. Jij moet er bij zijn als KG pro!!!
Ok Rob! 
Ik heb hier wel wat oud radiospul staan maar durf het niet aan deze aan te steken. De oudste (Philips 2514) staat al zo'n 40 jaar stil en ik wil de spinnenfamilie die er al 21 generaties in woont niet lastig vallen ....
Heiloo is dichtbij en als ik toevallig vrij heb zo'n zondag lijkt het me wel leuk om er bij te zijn.
Alles hangt af van de exacte datum.
Fzwart, die 2514 niet zomaar in het stopcontact prikken. het voedingscondensatorblok is zo ongeveer altijd lek, en waarschijnlijk is dat niet de enige. dat kan je je gelijkrichter kosten.
mocht je hem willen opstarten, doen met de variac op een lage spanning. het is een leuk ding, ik zou hem zeker opknappen als ik jou was.
veel werk zal het wel niet zijn, aangezien het een kwestie is van Ctjes vervangen (wel de oude bewaren voor een eventuele volgende eigenaar!)
Ik was ook zeker niet van plan om er zomaar prik op te zetten. In 95 van de 100 gevallen levert dat een rookpluim op.
Verder zit ik in een tweestrijd: aan de ene kant zou het leuk zijn dat ie weer werkt, aan de andere kant wil ik 'm 100% origineel houden. Zolang die strijd nog duurt houd ik het nog op het laatste. Het is een erfstuk van mijn overgrootvader dus ben ik er zuinig op.
tsja, meestal wordt het condensatorblok leeggehaald en nieuwe
C's teruggeplaatst, en oude behuizingen van C's worden hergebruikt. dat vind ik zelf niet zo'n goed idee, liever alle kapotte onderdelen eruit halen, in een zakje stoppen, en dat in de radio bewaren zodat je die nooit kwijtraakt. dat is altijd nog het origineelst als je ze ooit terug wil plaatsen.
ik zal nog kijken of ik mijn DKE in volledig werkende staat kan krijgen, vooralsnog trekt ie 18mA anodestroom in plaats van de normale 13 en dat is niet bepaald goed voor de al erg zeldsame buis VCL11...
Op 15 maart 2007 21:14:07 schreef fzwart:
Ik heb hier wel wat oud radiospul staan maar durf het niet aan deze aan te steken. De oudste (Philips 2514)
[...]
Een Roggebroodje uit 1928 
Als ik kan kom ik zeker!Zal proberen wat rommel mee te scharten ook.Zie enkel nog niet meteen hoe ik zo ver moet raken...
Ik neem ook een soldeerbout mee. Voor de Betelgeuziaan zijn bouwsel moet iemand maar een massaspectrograaf of zo meenemen...
Willen jullie voor de gegeven data allemaal even opgeven welke JE NIET KAN? Ik weet alleen van Henry S. dat hij alle dagen kan. Kennelijk verdient dat moderator zijn genoeg ... 
[Bericht gewijzigd door Frithjof Sterrenburg op ]
@Frithjof,
De door jou genoemde zondagen heb ik ,min of meer, kunnen reserveren. Zelfs Moederdag, de enige echte moeder hier in huis, geef ik wel een tartaartje en haar kleintjes een stukje gekookte vis.
Voor de Betelgeuziaan zijn bouwsel moet iemand maar een massaspectrograaf of zo meenemen...
Wellicht ook een raster tunnel microscoop,want er passen volgens mij al gauw ca 1023 van die ontvangers op een scherp geslepen speldenpunt. Denk ook aan een stralingspak. Op Betelgeuze nemen ze het niet zo nauw ...
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
De man van Betelgeuze moet zich ook maar verwaardigen voor deze keer met de Neanderthalers op te trekken...
Voor de zekerheid neem ik mijn deathray wel mee.
Het is ook handig om voor één of meer setjes PC-boxjes te zorgen. Ik zal mijn setje in ieder geval meenemen, zodat er meer mensen mee kunnen genieten.
Misschien dat tegen die tijd mijn super met 36MHz middenfrequentie en I/Q-detectie al af is. Maar ik verwacht dat dat nog erg lang gaat duren, gezien het tijdgebrek dat ik de laatste tijd heb... iig morgens eens het spul in huis halen in rosmalen. Mijn dual-gate FET eenkringer met ferrietantenne en 2 penlites zal aanwezig zijn.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik wil ook wel komenm als dat mag. Ik moet nu weg naar rosmalen, zoek vanavond de data's wel even na.
Heel vreemd genoeg krijg ik altijd nog een dag of twee meldingen van een topic en dan niet meer. Is dat standaard of een in-compatibiliteits probleem met linux.
Fred
Ik vind in de genoemde periode de volgende Zondagen:
22 April, 29 April, 6 Mei. 13 Mei is Moederdag dus dan weet je het wel.
Ik kan alle zondagen, al hebben 29/4 en 6/5 een lichte voorkeur boven 22/4.