pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 26 februari 2007 20:15:10 schreef tvmierlo:
wat wil je ervoor hebben? ok, die gelijkrichter is voor een project van een neef en mij samen. Als hij het voor die tijd nog niet gekocht heeft neem ik er een van de beurs mee
iets leuks, hoeft geen geld te zijn, zie ook mijn kooplijstje:
http://home.deds.nl/~tomzooi/kooplijstje.xls
desnoods koop je voor weinig geld een van die dingen op de beurs voor me ofzo
. meeting is pas om 13:00, tijd zat
. (mag zelfs iets anders zijn, als het maar leuk/nuttig is)
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 26 februari 2007 19:04:27 schreef Sine:
Met die tafel MM kan ik je misschien wel helpen, hier staat nog een fluke 8000A te verstoffen, kompleet met service manual
[afbeelding]
Wat wil je daarvoor hebben? Dan heb ik mogelijk ook wel intresse...
Op 26 februari 2007 20:17:13 schreef pcnerd:
[...]
http://home.deds.nl/~tomzooi/kooplijstje.xlsdesnoods koop je voor weinig geld een van die dingen op de beurs voor me ofzo
hmm kan het excel bestand niet openen, kan je het misschien opsturen naar mij email: tvmierlo[at]hotmail[dot]com
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Op 26 februari 2007 20:15:42 schreef Turbokeu:
[...]
Ik ga helemaal niet naar Rosmalen (316km heen en weer in dit hondenweer met de Harley...)
In de zomer of bij beter weer zou ik het zeker overwegen.Een weerstandje kan gemakkelijk opgestuurd worden.
CD
(Zou je ff online kunnen komen op MSN?
Wil ff over die klok babbelen
)
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Op 25 februari 2007 22:20:41 schreef Jorrit:
Ik heb zelf nog een 166 uF 7.5 kv elco staan. Deze is mij toch net iets te lomp en gaat dus weg.
Das nou net weer wat voor mij..
Maar ik weet nog niet of ik kom
wat weegt dat ding 
Op 26 februari 2007 20:17:13 schreef pcnerd:
[...]
http://home.deds.nl/~tomzooi/kooplijstje.xlsdesnoods koop je voor weinig geld een van die dingen op de beurs voor me ofzo
ik heb nog wel wat witte 5mm leds en rgb slow-changing en fast-changing leds. zeg maar welke je wilt hebben en hoeveel.
pcnerd
ik wil wel wat witte leds hebben, neem maar wat mee naar de beurs, en bepaal zelf aan de hand van de hoeveelheid plexi maar hoeveel je er geeft, is een beetje slechte maatstaf aan te geven voor mij, ik weet niet hoeveel jij plexi glas acht.
Anoniem
@tvmierlo: reserveer voor mij maar 3 fast-changing rgb leds, en 3 slow-changing leds! (als je dat hebt)
@pcnerd: voor wat LM741's wil ik ook nog wat groene LED's
(als je wil, want je wou eerst 8 LM741's)
oja, aan iedereen: als je nog 500 gr. (1 liter) ijsbakjes hebt, neem ze ook maar mee! (zijn wel handig om mee te nemen voor onderdeeltjes)
Ik zou een Geloso versterker overnemen.
[edit] geregeld
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
Op 26 februari 2007 19:16:09 schreef pcnerd:
ik altijd, maar die hoogspannings C van jorrit is ook wel erg interessant. In welke prijsrichting zat je ongeveer te denken? btw, is olie-papier lagere esr, of maakt dat niks uit?
het zijn geen kleintjes, zo een kg per stuk dus vergis je niet. doe een bod.
Olie papier heeft een lagere ESR. Dit zijn condensators uit een UPS.
//edit: jij zoekt zeker niet iets grappigs?
Je weet het he, ik heb al eel en haal op de beurs nog veel meer 
en misschien voor henry interessant, het wrth (world radio and tv handbook) van 2002.
Te oud, er verandert veel, eigenlijk moet je elk jaar een nieuwe aanschaffen. Maar daar ben ik mee opgehouden.
Anoniem
Op 26 februari 2007 19:21:48 schreef pcnerd:
[...]
andreesie: heb hier nog een (gebruikte) oa95, is dat wat? mag je zo hebben.
wat zijn precies OA95?
lijken die dan op een OA90?
want ik heb wel een OA90 nodig voor een klein kristalradiootje nodig..
maar neem hem maar mee, kan ik misschien ook wel gebruiken
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
Op 27 februari 2007 07:34:07 schreef Andreesie:
@pcnerd: wat zijn precies OA95?
...
Germanium puntcontact dioden.
Een OA90 OA95 is ook bruikbaar voor je kristalradio.
Op 27 februari 2007 07:40:47 schreef Andreesie:
dus geen OA95?
OA95 is ook bruikbaar, evenals vele andere germanium diodes. OA79, OA85, AA119 etc.
Op 26 februari 2007 21:51:00 schreef pcnerd:
ik wil wel wat witte leds hebben, neem maar wat mee naar de beurs, en bepaal zelf aan de hand van de hoeveelheid plexi maar hoeveel je er geeft, is een beetje slechte maatstaf aan te geven voor mij, ik weet niet hoeveel jij plexi glas acht.
1,5 led per 10 bij 10 cm? dus bij 2 stukjes van ongeveer 10 bij 10 cm 3 leds?
Op 26 februari 2007 21:52:19 schreef Andreesie:
@tvmierlo: reserveer voor mij maar 3 fast-changing rgb leds, en 3 slow-changing leds! (als je dat hebt)@pcnerd: voor wat LM741's wil ik ook nog wat groene LED's
(als je wil, want je wou eerst 8 LM741's)oja, aan iedereen: als je nog 500 gr. (1 liter) ijsbakjes hebt, neem ze ook maar mee! (zijn wel handig om mee te nemen voor onderdeeltjes)
ik zal de rgb-leds wel meenemen
@sparks.
Als je komt dan kunnen we anders wel een mooie deal maken. Ik heb nog wat plaatstaal nodig redelijk dik en misschien nog wat draai / frees werk wat te groot is voor mijn draaibank. Mocht je dat voor mij kunnen doen dan kun je die elco wel krijgen. Spreek je er anders op msn wel verder over.
pcnerd
ik heb ook nog dikke stukken plaatstaal liggen, 10mm, zijn stukken van +- 25*30/40cm (verschilt), met opstaande rand.
ik zal ff kijken voor dat plexi, heb geloof ik nog een grote punt staan in de schuur.
andreesie: je bedoelt die groengele smd leds?
staalfresen gaat niet werken, houtbewerking wel, zo goed als alle grotes.
//edit: henry, dat het geen kleintjes waren had ik al duur, ik heb zelf echter geen flauw idee wat die dingen moeten kosten, als ik kijk naar die elco's kijk, en de prijs die ik voor 100joule elco's betaal, zou ik zo zeggen 20 euro voor de 3 stuks. die olie papier condensators vindt ik niet zo bijster interessant (niet zo heel veel energie).
[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]
€12 voor de 3, omdat ze 2ehands zijn, ze zijn op laagspanning getest. Ik stop het in het CO-fonds dus meer mag natuurlijk ook.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
pcnerd
Op 27 februari 2007 18:03:21 schreef Henry S.:
€12 voor de 3, omdat ze 2ehands zijn, ze zijn op laagspanning getest. Ik stop het in het CO-fonds dus meer mag natuurlijk ook.
houden we het bij 12 euro, wordt mijn golden member status dan verlengd? of moet ik tegen die tijd weer een discone kopen?
.
* pcnerd legt 12 euro apart voor henry
.
//edit: ff een html versie van het kooplijstje van mij gemaakt.
[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]
Anoniem
Op 27 februari 2007 17:22:20 schreef pcnerd:
andreesie: je bedoelt die groengele smd leds?
eigenlijk niet, ik dacht dat het normale waren,
maar SMD is (misschien) ook goed.
kan je die ook op gaatjes print solderen?
(en hoe groot zijn ze)
Op 27 februari 2007 18:05:12 schreef pcnerd:
//edit: ff een html versie van het kooplijstje van mij gemaakt.
boodschappenlijstje? of een te-koop-bij-jou-lijstje?
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
pcnerd
groot, klein, het is smd
. je *kunt* ze misschien wel op gaatjesprint solderen, maar je bent beter af door op de beurs een paar normale groene te kopen.
//edit: boodschappen
.