Hi rew,
Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt, voor al niet waarom ik die twee video's hier bij elkaar heb gezet...
Om wat voor reden dan ook, hebben de Corpora t’s steeds meer macht over ons, dus hier als voorbeeld Tesla die naar het schijnt hun handeling al heeft terug gedraaid.
Ik kan ook nog wel wat items bedenken hoe het allemaal gelopen is, het gaat om de macht die aanwezig is bij de grote bedrijven en regeringen en daar moet paal en perk aan gesteld worden.
Waarschijnlijk vind jij het normaal dat je 400$ moet betalen om b.v. je stoelverwarming in je auto te kunnen aanzetten, ik vind dit niet normaal.
Bijna alles is in die auto aangebracht wat functionaliteit betreft, als jij dus geen flappen trekt om het in te laten schakelen, vervuil je de aarde alleen maar extra, helemaal nergens voor.
Dit is hyper kapitalisme en de meeste mensen vreten het en vinden het normaal en natuurlijk "status verhogend" als je het hebt laten aanzetten.
Geweldige status vergroting, omdat je jezelf geld uit je zak hebt laten kloppen...
Maar het ging mij in hoofdzaak om de macht die er voortvloeit uit al die gekoppelde elektronica,
de mens moet daar echt goed over na gaan denken en dat stipt Rob Braxman in het tweede filmpje aan.
Denk ook eens aan de macht van Amazon met hun camera deurbel, je buren die misschien zo'n ding hebben kunnen prezies zien wanneer jij en je familie het huis in en uit gaat.
Wil jij die macht/kennis graag bij Amazon of een ander bedrijf hebben liggen?
Stap voor stap stelen ze steeds meer van je, heel rustig aan, zodat het volk niet te snel stijgert, het is al een hele oude truc die nog steeds werkt.
Ik ben het met Rob Braxman eens dat we heel goed moeten gaan nadenken in wat voor maatschappij we willen gaan leven...
Groet,
Bram