Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 23 september 2007 21:08:56 schreef Jochem_S:
...ik dacht dat er om 13.00 uur ook nog eentje was, maar ik zag geen bekende gezichten op het terras (nou ken ik er ook maar enkelen, dus het kan best aan mij liggen).
Was er wel 
Ik meen Fantomaz gezien te hebben, druk aan de praat met iemand. Stond ook nog een ander bij die de kleurcodes van metaalfilmweestanden probeerde te kraken
Was jij dat Fantomaz? Ik meen je te herinneren van vorig jaar namelijk. Wilde je alleen niet storen in je geratel
Guilty as charged 
Er was iemand die de waarde van een reeks weerstanden niet kon achterhalen. Verkoper had ook geen multimetertje bij zich...
Dus moest er even gediscusseerd worden... 
Voortaan gewoon inhaken. Dat trek ik best 
Henry, heb jij die staart nog, want ook die heb ik gemist..
Die had hij meestal wel, hoewel ik in korte tijd getuige was van 4x zijn elastiekje verstellen. (terwijl ze daar ook wel Tywraps hadden.
)
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Op 23 september 2007 21:08:56 schreef Jochem_S:
Meeting 11.00 uur gemist, ik dacht dat er om 13.00 uur ook nog eentje was, maar ik zag geen bekende gezichten op het terras (nou ken ik er ook maar enkelen, dus het kan best aan mij liggen).Ik meen Fantomaz gezien te hebben, druk aan de praat met iemand. Stond ook nog een ander bij die de kleurcodes van metaalfilmweestanden probeerde te kraken
Was jij dat Fantomaz? Ik meen je te herinneren van vorig jaar namelijk. Wilde je alleen niet storen in je geratel
Dat was Fantomaz inderdaad. Ik ben zn ezelsbruggetje nu al vergeten
(En ik en jorim stonden erbij geloof ik)
Mijn buit:
- 1mHz - 2MHz functigenerator (blok, driehoek en sinus). En ja dat is milli! (prijs was er ook naar): PM5190
- 0...75Vdc 0...1A oude philips labvoeding
- 60MHz analoge 2 kanaals scope (voor €20,-, voor een vriend van me)
- 2 100MHz probes (ook voor die vriend)
Dat was het 
Voor de rest nog een aantal bekenden gezien...
Shiptronic, ik had gedacht jou nog wel eventjes te zien, niet gelukt helaas.
@ Elmowww , ik had hetzelfde gedacht, jammer dat ik je gemist heb, maar ik was er laat (12:45) en veel te snel moest ik al weer weg(+/-15:00)
ben wel op de 13:00 meeting geweest, het was een beetje staande receptie aan de zijkant van het terras, voor de ingang van het resaurant.
volgende word Rosmalen dan denk ik, of Beesterzwaag.dan zien we elkaar daar wel weer.
Ganzz
-
IK heb weer internet, dus ook even reageren.
Weinig mensen gezien, maar het was toch even gezellig. Mijn buit was ok niet zo veel, was SMD spullen, een kleine thinclient om als printerserver de dienen. (IPV de XEON die nu 24/7 draait, ben ik toch nog milieu bewust.)
Voor de rest vond ik het over het algemeen best duur, en weinig echte koopjes kunnen doen. Wel nog een berg Neutrik XLR pluggen ingeslagen (50stuks) A 1E ps, die komen altijd wel van pas.
Ik was we moe, ik ben bij beide meetingen geweest, en dan om 14.00 weer terug rijden was toch wel een flink stuk. Ik kon toen ik thuis was direct weer tanken 
Volgende word denk ik weer rosmalen
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 23 september 2007 22:28:07 schreef elmowww:
Dat was Fantomaz inderdaad. Ik ben zn ezelsbruggetje nu al vergeten(En ik en jorim stonden erbij geloof ik)
Ja, het was een heel kliekje inderdaad 
Mijn buit:
- 1mHz - 2MHz functigenerator (blok, driehoek en sinus). En ja dat is milli! (prijs was er ook naar): PM5190
Hey, volgens mij heb ik nog naar dat ding staan kijken, wat kostte die?
- 0...75Vdc 0...1A oude philips labvoeding
Ook leuk, niet zien staan, was ook wel wat voor mij geweest
- 60MHz analoge 2 kanaals scope (voor €20,-, voor een vriend van me)
- 2 100MHz probes (ook voor die vriend)
Ik vond de prijzen van de scopes daar over het algemeen vrij hoog liggen. Een weekje op de loer op marktplaats levert meestal betere deals op. Deze van 20 euro is een gunstige uitzondering geweest!
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 24 september 2007 09:15:41 schreef Ganzz:
<<>>
Voor de rest vond ik het over het algemeen best duur, en weinig echte koopjes kunnen doen. Wel nog een berg Neutrik XLR pluggen ingeslagen (50stuks) A 1E ps, die komen altijd wel van pas.
<<>>
zijn dat de vandaalbestendige typen? dan heb ik die gemist... 
is die scope goed? voor 20 euro kan je dat idd niet laten staan..
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
De scoop, of ie goed, denk het wel. Tijdbasis klopt goed, voltage ook, triggering hapert een heel klein beetje (maar kan ook vuil contactje zijn). Dus een goeie koop
buis is ook nog vol met licht 
De freq generator stond voor €185 op de plank.
Op 24 september 2007 17:17:29 schreef elmowww:
De freq generator stond voor €185 op de plank.
Die heb ik zien staan, heb hem zelfs nog even getest op een van de scopes die ernaast stonden. Hoewl hij punt gaaf was vindt ik €185 een forse prijs. Ik weet niet hoelaat je er precies was maar precies dezelfde stond bij een andere kraam voor €65 (in een optisch mindere staat, werking weet ik niet). Helaas toen ik deze wilde gaan halen was hij al weg (rond half 12)
.
elmowww
Die heb ik niet gezien... Maja, ik ben blij met deze
heb er uiteindelijk een setje 100 MHz probes bij gekregen. Dus heb er zegmaar 150 voor betaald.
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Op 23 september 2007 18:38:03 schreef Technojunk:
Ik heb hier geloof ik nog wel groote maten liggen..Frits: Hoe snij je dit aluminium dan? Met een boortje of echt een freesje? want freesjes heeft hij niet..
Hij had de grotere maten in ijscobakjes liggen.. ik heb zelf nog een doosje samengesteld! ook 3 mm enz.
Ze hebben wel zo'n gekleurd kraagje!
Maar ik heb iig 1 die net zo dik is als de sgacht..
Ik zaag het aluminium, maar boren (voor schroefdraad e.d.) gaat heel mooi met die hardmetalen boren.
Waar normale metaalboren snel willen verlopen (ook al omdat ze snel bot raken), boort de hardmetalen boor precies daar waar je het gat hebben wil.
En och, maakt ook niet zoveel uit, er komen nog wel meer beurzen. 
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 24 september 2007 20:52:54 schreef Frits Kieftenbelt:
Waar normale metaalboren snel willen verlopen (ook al omdat ze snel bot raken), boort de hardmetalen boor precies daar waar je het gat hebben wil.
En och, maakt ook niet zoveel uit, er komen nog wel meer beurzen.
Och, en wat kost een centerponsje nou tegenwoordig. 
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Frits:
Ik heb nog geen 2.5mm boren voor M3 gevonden!
En ook geen 3.5mm voor M4 helaas..
Ach HSS boren met een centerpons werkt ook goed..
elmowww
Voor M4 moet je 3,2mm voorboren
niet 3,5. Vuistregeltje dat ik kan is metrische maat - 20% is voorboormaat
Klopt als een zwerende vinger (en sluit als een bus). Dat is de vuistregel voor kleine tapjes: 0.8 maal de diameter van de schroef.
Pas op met een centerpons in dunne aluminium plaat, voor je het weet zit je center min of meer aan twee kanten + een fraaie deuk!
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Natuurlijk sla ik altijd een centerpuntje, maar toch verloopt het vaak iets.
Echt, als je eens geboord hebt met een hardmetalen boor dan pas weet je wat ik bedoel, als door boter!
elmowww
Je hebt ook speciale HSS boren voor aluminium en andere zachte metalen, ze hebben een andere snijhoek waardoor het gat mooier wordt en de boor beter blijft staan. Grote kans dat die hardmetalen boortjes dat ook hebben. Maar een HSS boor kan dat net zo goed, zolang die maar die hoek goed heeft.
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 25 september 2007 16:43:12 schreef elmowww:
Voor M4 moet je 3,2mm voorborenniet 3,5. Vuistregeltje dat ik kan is metrische maat - 20% is voorboormaat
waar haal jij dat soort maten?
trouwens, sorry dat ik er niet was, maar mijn sportieve ik moest badmintonnen daar de vervanger ziek was. 3 november nieuwe ronde nieuwe kansen 
elmowww
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
Op 25 september 2007 17:14:10 schreef Rd12tf:
Dat is de vuistregel voor kleine tapjes: 0.8 maal de diameter van de schroef.
bij M2 en 2,5 nog wel, daarboven gaat het al fout.
Bij Klompenboer staan al wat fotos van de beurs afgelopen zaterdag...>
http://www.klompenboer.nl/Piraten/2007-2008/Radiomarkt%2022-09-2007/In…
En ik las nog wat "gepruttel" op zendamateur.com forum..
>
Wij werken e.e.a zelf in de hand, ik was gisteren in meppel en wat schetst mijn verbazing, piraten hebben een eigen stand om hun AM FM Forum te promoten. Dat er veel piraten lopen en handel drijven is al vele jaren zo. Maar stands met promotie materiaal om de piraterij te promoten vind ik ter ver gaan.
Wanneer komen sites als etherpirate.nl etherpirateninfo etc. met een stand? wanneer gaan wij stands zien van 10kilowatt fm zenders, het is bijna zover.
Piraterij, allemaal prima, geen last van, maar dit gaat mij zelfs te ver!
Ik ben dan ook van mening dat in het radiomarkt gebeuren het reglement moet zeggen dat promotie van piraterij en het handelen in illegale zenders niet toegstaan wordt.
Bron> http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?t=1385&postdays=0&pos…
>
Am-forummers, sla terug! 
Op 26 september 2007 00:53:24 schreef Ron-nl:
Wij werken e.e.a zelf in de hand, ik was gisteren in meppel en wat schetst mijn verbazing, piraten hebben een eigen stand om hun AM FM Forum te promoten. Dat er veel piraten lopen en handel drijven is al vele jaren zo.
Tja, wat zal ik hier van zeggen. Het had van mij ook niet perse gehoeven. Aan de andere kant is het wel altijd leuk om de mensen op/achter een forum eens in levende lijve te ontmoeten.
Jammer dat CO geen stand had. Het leek me ook leuk om eens een paar mensen van dit forum te ontmoeten.
Ik had zelf ook al het idee dat de piraten de overhand leken te krijgen. Buiten allemaal piraten, binnen in het restaurant nog een paar overgebleven zendamateurs leek het wel.
Waar dit allemaal naar toe moet weet ik ook niet. Het stemt wel tot nadenken...
Aan de andere kant heb ik ook wel begrepen dat de handelaren een sterke voorkeur voor een van beide 'beroeps-categorien' hebben.
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Weet iemand toevallig of die stand met dat vrouwtje (fantomaz wat jij zij) Naast de kraam met boortjes ( als je er voor stond rechts) een website heeft? Heeft namelijk erg veel voor wijnig 
En anders als je binnen kwam naar rechts lopen -> met de bocht mee links en dan direkt rechts die lange kraam..
Had ook veel onderdeeltjes voor weinig.. of deze misschien een website heeft?
Fantomaz
Ik weet welke je bedoeld.
Ze hadden volgens mij geen site omdat ze alleen voor de hobby de beurzen afstruinden.
Ik heb ze in ieder geval al 3x meegemaakt. (2x lichtmis en 1x beetsterzwaag)
Technojunk