Op 26 oktober 2007 23:40:40 schreef the12be:
Datasnelheid voor het sram een probleem? Ik haal hier ruim 10 fps, als ik telkens het hele buffer update, en dan is mijn sram interface nog niet optimaal. Maar het is jammer dat je tijdens de refreshes van het display je buffer inhoud ziet veranderen. Maargoed, het is ook niet de bedoeling om het ding te gebruiken als film speler ofzo
.
Ik heb nog wel last van wat "ruisende" pixels, maar dat is waarschijnlijk door de lange flatcable.
Het is de sram niet die het probleem zal zijn eerder de toevoer voor de nieuwe data in het algemeen. Je zegt hetzelf, 10 fps voor zo een klein beeldje is veel te weinig. Moet minstens 30 fps zijn als je video wilt opplaatsen. Dat je de pixels ziet veranderen is precies omdat die te traag toekomen, dat is een probleem. Maar oké het moet niet de bedoeling zijn om echte video beelden op te zetten.
Ruisende pixels, dit lijkt mij eerder timing. SDRAM kun je ook gebruiken. Voorbeeld routines staan ook op de DE2 voorbeelden. Ik zal wel het .bmp formaat direct gebruiken om naar de SRAM te sturen dan kan ik ook beeldjes op het scherm plaatsen. Ik heb een deel van hun USB access naar de SRAM overgenomen in een testapplicatie. Daardoor kon ik tijdens de toepassing op ieder gewenst ogenblik nieuwe data naar de FPGA sturen. Ook die sourcen zitten bij de kit. Een beeldje kan ook in de flash zitten, die kun je als achtergrond full color gebruiken. Maar ook die zal eerst naar de SRAM moeten overgepompt worden want die accestijd is ongeveer 60 tot 70 nsec per byte en je moet 3 bytes lezen in 111 nsec voor full resolutie kleur ( 9Mhz clock) Die haalt hij niet. Om betrouwbaar te zijn mag ik niet onder de 60 nsec gaan per access op de flash. Ik heb dit met de LA nagemeten.
Maar als character display wordt het allemaal veel rustiger. Daar is de timing niet zo kritisch omdat de interne ram veel meer bandbreedte haalt en daar kun je ieder gewenste data path breedte onderhouden. Daar is het geen probleem om op 24 bit databus te gaan.
Maar je foto ziet er toch heel goed uit. Alhoewel, ik had liever iets met meer "kleur" erin. Ik weet niet als vrouwen daarvoor ideaal zijn