Ik post de sources wel zodra ze wat verder getest zijn. Ook moet de data die je in de FPGA ergens gebruikt naar de ram gekoppeld worden. Dit is nu al voorbereid door een dual ported ram maar moet nog wat verder afgewerkt worden.
Die aanpassing van R5 staat getekend op het bestukkingsplan die ik beschikbaar gesteld heb. Er zijn 2 rode stipje getekend waar je het draadje moet leggen. R5 moet je vertikaal op het padje solderen zodat je bovenaan de weerstand een draadje kunt leggen naar de andere kant van R3.
Het is idd geen enkel probleem om 34 regels van 80 characters op het scherm te krijgen. Dat kan ik ook met mijn eerste characterrom die 5x7 is maar dit is voor mij veel te klein. Trouwens je moet ook informatie voor zoiets hebben om op het display te zetten. Het is geen technisch probleem maar eerder een praktische keuze. pas je de parameters aan dan kun je idd ook zo klein gaan.
Als er zijn die echt klaar zijn met hun bestukking van het displaytje dan wil ik wel een .pof file beschikbaar stellen zodat je direct kunt testen of de boel loopt. De aansluitingen zijn de origineele zoals xantus voorzien had.
Update 3 nov:
Ik heb de sources verder getest en bijgewerkt en die werken nu perfect tot 16 regels van 64 characters. Met de breedere font (zoals de foto met de witte tekst) ben ik beperkt tot 58 characters horizontaal. Iedere dot is dan idd 1 pixel. De leesbaarheid is nog verrassend goed maar de hoeveelheid data wordt nu 1 Kbyte voor de ascii buffer.
Echt een mooi display zou ik zeggen!
Update 4 nov:
De dual ported interne ram werkt nu. Hierdoor kan de applicatie alle variable data ook naar het display realtime sturen. Mede door de dualported ram geeft dit geen enkele invloed op het goede gedrag van de display. Update van de data blijft stabiel afleesbaar op het grafisch display. De refresch staat nu op 100x per seconde.
Volgende update worden de atributes voor de display met o.a. blinking data rate slow en fast, individueele kleur per character van voorgrond en background en AND, OR, XOR mode van characters met achtergrond.
[Bericht gewijzigd door
fotoopa
op zondag 4 november 2007 10:45:57
(16%)