Nummerweergave (CLIP).

Beste NikNeem!

Ik zit met exact hetzelfde probleem: de ISDN-centrale 2-8+ geeft de CLIP niet (of niet standaard) door op analoge
lijnen. Zou je kunnen laten weten of jij het opgelost hebt?

Beste Ata,

Ik wacht eerlijk gezegd nog op gebruiker Fantomaz die het ook voor elkaar had gekregen en wat voor me op zou zoeken. Maar het is vakantie he :-)
En ik heb geen haast...

Heb jij hetzelfde type centrale?
Hoe test jij trouwens of er CLIP-info op de lijn staat? Met een modem?

Dag Nikneem,

Nee, ik merk gewoon dat mijn nieuwe analoge telefoon
(Phoenix 735, geschikt voor nummerweergave) het inkomende
nummer niet laat zien, itt alle ISDN-telefoons op kantoor, die het nummer wel laten zien. Volgens de KPN helpdesk kan die 'verouderde' centrale geen CLIP doorgeven op analoge
lijnen, maar erg overtuigend klonk het niet, zodat het mij niet zou verbazen als het op een of andere manier toch kan..

'Bovenin' deze topic zie ik ook enige berichten van mensen die het volgens mij ook werkend hebben gekregen, op één of op alle analoge lijnen.
Ikzelf wil het binnenhalen via een modem die het verder 'verstuurt' via een zelfgebouwd 'Home-automation' applicatie.
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat het door mij gebruikte modem (of door jou gebruikte telefoon) niet overweg kan met het DTMF-signaal (als het wel aanwezig -zou- zijn)

Op 20 augustus 2007 09:07:44 schreef NikNeem
Ik wacht eerlijk gezegd nog op gebruiker Fantomaz die het ook voor elkaar had gekregen en wat voor me op zou zoeken.

Ik heb je mail ontvangen.
Ik zal het vannavond even doornemen.
Alleen had ik 1 ISDN Vox930 aangesloten met nog een draadloos ISDN toestel.
Ik had alleen mijn fax analoog aangesloten en weet niet meer met zekerheid te zeggen of dit werkte...

Kennissen van me hebben óók zo'n centrale, door mij aangesloten en ik meende dat dat wel wrkte
Ater meer nu visite

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 20 augustus 2007 19:25:28 schreef Fantomaz:
[...]

Ik heb je mail ontvangen.
Ik zal het vannavond even doornemen.
Alleen had ik 1 ISDN Vox930 aangesloten met nog een draadloos ISDN toestel.
Ik had alleen mijn fax analoog aangesloten en weet niet meer met zekerheid te zeggen of dit werkte...

Kennissen van me hebben óók zo'n centrale, door mij aangesloten en ik meende dat dat wel wrkte
Ater meer nu visite

Ok, bedankt alvast.
Ik ben benieuwd hoe de centrale de CLIP doorstuurt; DTMF of FSK.

sowieso DTMF.
Ik meende te herinneren bij die kennissen vanme, dat daar alle uitgaande gesprekken het hoofdnummer meezonden.
Sjips, dat is hier niet relevant...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Nog een aanvullende vraag over CLIP: wie weet welke modems dit ondersteunen?

Op 20 augustus 2007 19:25:28 schreef Fantomaz:
[...]

Ik heb je mail ontvangen.
Ik zal het vannavond even doornemen.
Alleen had ik 1 ISDN Vox930 aangesloten met nog een draadloos ISDN toestel.
Ik had alleen mijn fax analoog aangesloten en weet niet meer met zekerheid te zeggen of dit werkte...

Kennissen van me hebben óók zo'n centrale, door mij aangesloten en ik meende dat dat wel wrkte
Ater meer nu visite

Weet je al wat meer?

Het is KPN, dus zeker DTMF.
Het werkte wel bij die vrienden van me. Waarom het niet bij jou werkt weet ik niet.
Het is niet iets wat je kunt instellen, meende ik. Het is er standaard wanneer je een toestel hebt dat dat ondersteunt.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

En wederom een paar jaar later.
Maar ook ik was op zoek voor de gewone analoge homevox doorgave van clip.
Ik zat ook te denken aan het gebruiken van de 2 niet gebruikte draden voor een omleiding (zoals ook hier geopperd).
Maar kennelijk is dat niets.
Een omleiding is geen optie? Nu heb ik een extra lijn door het huis lopen (extern) voor de nummerweergave (en nood-verbinding als stroom uit valt) maar mijn kunnen het dus niet weergeven.

Nog iemand met een idee?

http://www.telec.nl/producten/p55224/fsk_naar_dtmf_of_dtmf_naar_fsk_om…

idee'tje?

of ondersteund de vox ook geen dtmf

als de stroom uitvalt dan word toch automatisch de lijn met de eerste
nummer doorverbonden?

en idd. een paar jaar

[Bericht gewijzigd door Peter R. op zaterdag 13 november 2010 11:42:10 (23%)

duck-tape does miracles...so do I

Bij mij werkte het ook nooit. Ik had DECT telefoons op een quattrovox. Ik ben overgeschakeld op Alice (VOIP). Nu werkt het ineens wel. Nu weet ik dus dat mijn DECT telefoons het gewoon kunnen, en dat ze een standaard protocol babbelen wat de Alice modem ook babbelt. Het zou me niks verbazen als de KPN weer eens een niet-standaard protocol heeft verzonnen en dat de quattrovoxen dus /dat/ babbelen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Het zou me niks verbazen als de KPN weer eens een niet-standaard protocol heeft verzonnen en dat de quattrovoxen dus /dat/ babbelen.

KPN gebruikt CallerID, Annex B. Dit is DTMF based en geen FSK.
Veel oudere (of buiten Nederland gekochte) telefoons ondersteunen dat niet.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 13 november 2010 11:40:56 schreef Peter R.:
http://www.telec.nl/producten/p55224/fsk_naar_dtmf_of_dtmf_naar_fsk_om…

idee'tje?

of ondersteund de vox ook geen dtmf

als de stroom uitvalt dan word toch automatisch de lijn met de eerste
nummer doorverbonden?

en idd. een paar jaar

BIj stroomuitval, werkt geen een telefoon meer.
Geen dtmf....

wel de ouderwetse kpn lijn, idd geen voip oid van upc of ziggo,
en bij mijn centrale word het eerste nummer met lijn 1 en het tweede nummer met lijn 2 doorverbonden mocht de stroom uitvallen. daarin tegen heb ik hier alles achter een UPS hangen dus dat zal niet zo snel gebeuren.

duck-tape does miracles...so do I

Op 13 november 2010 20:15:35 schreef drMerry:
Bij stroomuitval, werkt geen een telefoon meer.

Op ouderwets analoog net, blijft alles bij stroomuitval gewoon werken. Als ik het goed begrepen heb, draaien ouderwetse centrales op loodaccus Ze hebben twee sets, de ene set gaat in 24 uur leeg, de andere set wordt opgeladen..... De stroom kan ongeveer 24 uur uitvallen voordat ze in de problemen komen.

Op ISDN is het zo dat je 1 ISDN telefoon als hoofd-telefoon mag aanmerken. Die draait dan door op de voeding uit de centrale terwijl de rest op de getransformeerde voeding van je aansluitpunt werkt.

Bij VOIP moet je het allemaal maar zelf weten/regelen. Bijna altijd zal het uitvallen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hier een handleiding van versie E, ik heb F, maar kan daar geen online versie van vinden.

Analoge lijn, geen ISDN.
Als de stroom uitvalt, moet je de telefoon uit contact halen en rechtstreeks verbinden met buitenlijn. Anders geen communicatie mogelijk.