Thevel
Golden Member
Op 8 mei 2009 23:34:58 schreef Tidak Ada:
Jammer dat die vent rechts doorgezaagd is

Zo beter?
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Biggles87
Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.
Zoals de foto er nu uit ziet, is ook ongeveer hoe het er orgineel is. 2 kanten met relais, en aan de achterkant van elk rack de bekabeling. Heb ik ook nog wel een foto van.
Achteraf vond ik het wel jammer dat ik inderdaad niet beide kanten op de foto heb staan.
En helemaal aan het achtereide staan een aantal serverkasten. Nieuw gedeelte.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 7 mei 2009 19:33:12 schreef guidob:
Ik wil het meest "strakke" ontwerp zien, binnenkant of buitenkant.
Deze is geloof ik nog bezig hoor?
leime
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik dacht dat Douwe zei dat ie wel een strak ontwerp had, maar dat het pas te laat klaar zou zijn.... En inderdaad was er een nieuwe opdracht voordat het klaar was. Maar goed. De regeltjes bieden de mogelijkheid om te zeggen: 24 uur zijn om: nieuwe opdracht: strak ontwerp van een VU meter, maar dan lekker groot. Wow! Douwe heeft gewonnen! Douwe jij mag een nieuwe opdracht verzinnen. Zo! Geregeld!
Oke 
Het blijft altijd een probleem grote apparaten in kleine behuizingen te stoppen, vandaar:
De kleinste printplaat met de meeste onderdelen!
Dat zal waarschijnlijk een smd-printje worden, maar natuurlijk mag het ook met gewone componenten.
Met grotere componenten oogt het natuurlijk snel veel voller.
De 10-Watt versterker van deze site extreem compact opgebouwd...
Mijn eerste elektronica-projectje ooit, en die heb ik later zo compact mogelijk gemaakt, just for the fun of it.
[Bericht gewijzigd door Hagdos op (19%)]
Apparently not.
Zonder koeling, na dik een kwartier spelen kan ik nog rustig mijn vinger tegen de TDA aanhouden, voelt niet eens warm.
Nu moet ik ook zeggen dat ik lang niet het volle vermogen gebruik.
klein is fijn
Moderator
Op 12 mei 2009 13:25:05 schreef Douwe W:
De kleinste printplaat met de meeste onderdelen!
Even rekenen wat hier het aantal onderdelen per mm2 van is:
5 onderdelen op 7.7x3.5mm = 5.4mm2/part
klein is fijn
Moderator
Die draadjes heb ik nog geeneens meegetelt. In de linker en rechter bovenhoek zitten twee gele LED's. Het geheel is een klein testje met een PIC10F200 uC. Momenteel zit er een politieflitser programma in. Twee keer links en twee keer rechts flitsen. Werkt op 3V.
AVR_N()()B
Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !
Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Op 12 mei 2009 19:29:29 schreef stefhead:
Tellen die draadjes mee als onderdeel of is het dubbelzijdig?
En is het een temperatuursensor oid?
Kijk eens boven de draadjes daar zit iets, lijkt een ledje, but not sure, kan ook een condensator zijn.
[edit] hele reply van KIF zelf niet gezien, dom!
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 12 mei 2009 19:27:36 schreef klein is fijn:
[...]Even rekenen wat hier het aantal onderdelen per mm2 van is:
[afbeelding]5 onderdelen op 7.7x3.5mm = 5.4mm2/part
and the master strikes again... we are not worthy ...
Op 12 mei 2009 19:30:09 schreef Sine:
[afbeelding]ongeveer 130 onderdelen
+-67x12 gaatjes
Ik heb die foto nu al best vaak gezien maar nog nooit de voorkant.... en hoeveel onderdelen zitten erop? Dan kun je ff uitreken hoeveel componenten/mm2
leime
@leime. Er staat dat er zo'n 130 onderdelen op zitten (in je eigen quote)...
Dat is dus ongeveer 40mm²/component
Als ik dat zo zie denk ik dat KIF zeker gewonnen heeft 
Mooi printje!
@sine. telden die draadjes nou maar als onderdelen... wat een werk.