Op 23 augustus 2014 16:52:44 schreef Gadget_inc:
Een fatsoenlijke hamer boormachine (sds of sds-max) Kan helemaal niet vast slaan (althans de merken die ik in gebruik heb niet ) Als hij zichzelf vastslaat, begint het ding te ratelen/trillen totdat de boor weer in beweging komt.
nu misschien wel, maar 15jaar geleden sloeg die machiene (was al een oudje toen) toch ferm vast op een betonijzer en ipv dat de kop stilstond, draaide ik rond de machiene rond. had ook een donut gemaakt op de beton met mijn schoenen. was wel lachen dat.
die zware hitachi slijpschijf die vastsloeg en ineens 1meter de hoogte in vloog met mij eraan was een pak minder. ik werkte al op schouderhoogte en op die hoogte had ik de machiene totaal niet meer onder controle. gevaar is ook altijd dat die niet direct stilstaan.
met een kleine slijpschijf heb ik ooit al een kapotgesprongen schijf gehad. er bleef alleen 1 hoekje van de schijf bevestigd en dan trilt de machine zo uit balans dat ik niet eens aan de aan-uit knop geraakte. t heeft toch een 30sec geduurd toen en de spieren in handen en armen hebben een paar dagen pijn gehad. conclusie: betonschijven kan je NIET gebruiken voor staal (keek er vroeger niet naar, nu echt wel).
Op 23 augustus 2014 18:13:35 schreef High met Henk:
1x trappen..... wist niet dat die man ZOO lenig was, het leek wel een trekpop alle handjes en beentjes waren een moment horizontaal. en hij sprong me toch een end in de lucht.
best komisch. conclusie: rubber zolen beschermen niet tegen 2x een paar KV
minder leuk als jij diegene bent die de kunstjes uitvoert. heb hetzelfde nog gedaan toen ik jong was met een honda camino. ding draait en kreeg die niet meer uit (decompressieklep kabel was afgebroken).
mijn idee: ff op de knieen, bougiekabel vastpakken en gewoon lostrekken. moment dat de vonk dus niet wegkan over de bougie, springt die gewoon over door de bougiekabel naar u hand en zo naar de 2de hand die op de grond rust. het brommer geluid stopte en ik nam het geluid op zelfde frequentie over tot de motor stilstond