Op 23 juni 2010 17:20:34 schreef MAH:
[...]Lijkt mij ook een mooi onderwerp alleen is het vrij taaie stof om voor jezelf mee bezig te gaan. Ik heb er wel een boek van en dat is enkel theorie maar dat snap ik ondertussen wel aardig. Maar om dit nu om te zetten in iets bruikbaars met onze westerse code vind ik nog behoorlijk ingewikkeld. Er wordt wel wat gesproken over grafisch programmeren en andere controllers maar verder niet echt. Wat voor programmeeromgeving en chips heb jij/jullie gebruikt?
Het is inderdaad vrij taai om mee te beginnen. Na wat stoeien met theorie - teamgenoten van het FRE project waren ook klasgenoten in de theorieles - hebben we besloten om gewoon aan de slag te gaan.
Het ontwikkelen en ontwerpen van de structuur en 'beginwaardes' gebeurde in Matlab 2007. Hierin kan een 'fuzzy logic' module worden geladen. Het ontwerp was relatief simpel, het integreren met 'echte' hardware is vrij ingewikkeld.
Uit Matlab komen een aantal regels, die de 'zelflerendheid' bepaald. Alle variabelen, in ons geval sensor inputs, moesten worden verbonden met deze regels. Dit is meer een vertaalslag, het afstellen en grenswaarde meegeven is nogal ingewikkeld. Veel proberen en testen. Bij eventuele interesse kan ik nog wat extra documentatie geven.
Edit: Uiteindelijk is alles in C geschreven/vertaald en met AVR studio in een ATMEGA-8 en ATMEGA32 geladen.