Ziet er uit als gewone standaard HD44780 displays, daar is genoeg over te vinden op het web.
Dit topic is gesloten
Ziet er uit als gewone standaard HD44780 displays, daar is genoeg over te vinden op het web.
Op de een staat C1602F-V1.0 RoHS en de ander Dec-32V0 SH-4038.
Ouderwetse spoelmeter shunt maken en aansluiten is voor mij geen probleem, maar deze hebben veel meer de 2 pootjes.
het enigste wat mij denk ik duidelijk is zijn de 2 bl (achtergrond verlichting ?)aansluitingen.
De overijge R-E en D aanluitingen zijn mij niet bekent.
Moderator
Kijk eens onder de sticker.
Aha daar staat 9M3 HD44780A00
Zojuist de datasheet gevonden.
Wordt iets voor het volgende leven denk ik.
Ben maar een gewoon mens.
Wezen kijken op het net, begint toch een beetje te dagen in het oosten
[Bericht gewijzigd door lcboom op dinsdag 26 maart 2013 15:18:30 (22%)
Mijn eerste gratis aanwinsten:
Boven: Een universal timer van ESI Nuclear. Ik kan hier echt niks over vinden. Een start en stop ingang die je in open of dicht toestant kan laten triggeren. Start knop. Reset knop. 0.1 1 en 10 ms schaalkeuze. Dan nog een output met het woordje lamp en een 2.2V uitgang.
Onder: Een EA-4000 labvoeding. Wordt (min of meer in zelfde vorm) ook nog verkocht als digitale versie bij conrad.
Links een variac met 0-125 en 125-250Vac 3A uit.
In het midden een 230Vac 3A aansluiting.
Rechts een standaard 0-32V 0,5-1,5-3A voeding. Een 5V 1A uitgang. Een aarde aansluiting.
Rechtsonder 3Vac,12Vac,18Vac,24Vac 2A uitgangen en een doorgangmeter(met zoemer, 12mA)
De binnenkant van beide:
Teller: Links 74xx ic's. Rechts 4 7segment displays met bijbehorende drivers.
Labvoeding: Links zoemer printje. Midden, de grootste en zwaarste trafo die ik ooit heb gezien(zo rond de 1200-1400VA). Rechts, standaard uA723 gebaseerde labvoeding. Achterop, 2x 2N3055 transistors op koelelementen.
Da's mooi spul, vooral die combi van labvoeding met variac.
Ik denk dat die timer is gebruikt om meettijden te genereren, dan wel te meten. Ik heb ooit met een dergelijk ding gewerkt.
Eigenlijk een soort schakelklok/aftelklok dus.
Netjes opbgebouwd allemaal!
Op 25 maart 2013 18:31:41 schreef lcboom:
Aha daar staat 9M3 HD44780A00
Zojuist de datasheet gevonden.
Wordt iets voor het volgende leven denk ik.
Nee joh die HD44780 compatible schermen zijn echt het makkelijkste ooit. Die kun je nog met acht dipswitches en een drukknopje aansturen als je daar het geduld voor hebt. Er zijn overal µC libraries voor te vinden!
@ tidak: Ik weet wel waar die timer voor gebruikt is hoor.
Kwamen 2 lichtpoortjes aan de ingangen van de teller. Deze poortjes kwamen over een luchtkussenbaan te staan(ook wel airtrack genoemd). hier kunnen karretjes met een hele lage wrijving over heen bewegen. Zodoende kan dan de gemiddelde snelheid en versnelling worden berekend aan de hand van de tijd op de teller bij een vaste afgelegde weg.
[Bericht gewijzigd door Nburgmeijer op vrijdag 29 maart 2013 18:43:54 (15%)
Ja, zoiets; leuke opstelling, overigens !
Bij een bestelling op ebay gratis 4 IN-12A nixies gekregen. (Bij de bestelling had ik alleen VFD tubes besteld.)
Zaten helaas wel op een printje gesoldeerd. Met hete lucht ze er af gekregen. 3 buisjes zijn er heel af gekomen het 4e buisje heeft een hele kleine scheur bij 1 van de pootjes. Praktijk moet nog gaan uitwijzen of dat deze overleden is of niet.
Toch erg leuk om iets in je pakketje aan te treffen dat je niet besteld hebt.
Overleden
Vandaag even in Eksel geweest. Buiten een HV probe (zie meetapp. topic) ook dit gevonden in een bakje "gratis":
Helaas staan er geen typenummers op. Wel geinige dingetjes. Zijn meen ik al vaker langsgekomen.
Weer terug uit Riquewihr (Elzas).
Er was daar een beurs van antieke elektronica.
Geen echt interessante zaken gevonden, maar een CV22 thyratron voor 1€ is bijna gratis. Verder een PL105 thyratron meegenomen, die waarschijnlijk nieuw is. Mooie buis.
Verder wat TCA (Tube Collectors Association) leden getroffen.
Foto's volgen.
CV22. Een behoorlijk zeldzame radar thyratron...
@guidob:
Dat is HP 5082-7432 of 5082-7433, afhankelijk of er twee of drie werkende digits in zitten. Die zaten o.a. in hun eerte rekenmachientjes en een probe DVM.
Ik heb hier alle data.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 30 mei 2013 00:00:11 (29%)
Leuke aanwinst, het E&A beurs gadget
Het is een Atmel 32U4 board (als de Arduino Leonardo) met allerei extra's, o.a. Wifi, RTC en lichtkrant. Loopt op 2x AAA.
Hij meet vanaf de beurs lichtsterkte, kleurtemperatuur en temperatuur, maar de hardware kan dus meer.
Leuk speelgoed, en de beurs was voor mij verder ook nuttig.
Wat ze tegenwoordig al een "gadget" noemen...
Zo wil ik er ook wel een!
@pros:
Dan kan je het alleen morgen de 30e te Utrecht het nog proberen te bemachtigen.
Een leuk hebbedingetje, zeker als je productie-lijn gezien heeft, die miniscule onderdelen eventjes op de print zet.
Alleen de batterijen die waren wel gedateerd op tht mrt 2013, maar het werkt, en dat is belangrijkste.
MVG Gerard.
Volgens mij hebben ze tekort, aangezien ik van diverse standhouders hoorde dat de usb connector makkelijk los komt.
Golden Member
ik was helaas te laat voor de gadget. vind ik erg jammer. maar gelukkig heel veel ander leuk en gratis spul meegenomen.
heb een oude buis gekregen (plus nog een paar) om als decoratie te gebruiken. ( yep je komt over de 30 en daar komt de buizeritus aangezet ) is dit een bekend ding? er staat alleen een type binnenin de buis BM13 ? heb het ding opgepoetst, het zilver(niet massief) was nogal zwart geworden..
mij is altijd verteld dat het een 5Kw zendpit was?
[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 2 juli 2013 18:43:57 (14%)
wat gratis onderdelen van een stel echte inductiefornuizen gekregen ,1 ervan was 400v zelfs.. er zat ook een inductieplaat voor wokken bij, dat is een komvormige pit met inductie..
het koelblok is leuk 50x20cm en dik een kilo zwaar, de kleine blokken zijn ook dik van achterwand. de igbt's zijn onbekende typen, zit geen merk of typenummer op..
Waauw deftige marchandiese
Op 29 maart 2013 17:48:19 schreef Nburgmeijer:
Onder: Een EA-4000 labvoeding. Wordt (min of meer in zelfde vorm) ook nog verkocht als digitale versie bij conrad.
Links een variac met 0-125 en 125-250Vac 3A uit.
In het midden een 230Vac 3A aansluiting.
Rechts een standaard 0-32V 0,5-1,5-3A voeding. Een 5V 1A uitgang. Een aarde aansluiting.
Rechtsonder 3Vac,12Vac,18Vac,24Vac 2A uitgangen en een doorgangmeter(met zoemer, 12mA)
Die voeding is wow! Veel plezier ermee. Is niet niks! Beetje jaloers
[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 3 juli 2013 17:14:45 (45%)
Met veel dank aan D.!
Vanavond mee thuis gekomen en meteen esthetisch een grondige poetsbeurd gegeven en wat herstellingen gedaan. De kknoppen van de toongenerator bleven niet "hangen"...allemaal opgelost.
Ah, leuk, heathkitjes. Ik had ooit een Heathkit scope, weggeruild tegen een ringkerntrafo
Golden Member
Op 16 januari 2013 08:47:46 schreef joopv:
... Vorige week een mooie 20" monitor gered van de schredder. IIyama E511s (1600x1200 S-IPS paneel). Gisteravond een defecte elco (C207 470uf 16v) gevonden met de fohn en koudspray. Vandaag kijken of ik die elco ergens kan vinden en vervangen.
En afgelopen week nog een met hetzelfde euvel uit de afvalbak gehaald en gerepareerd door het vervangen van C207. Nu heb ik 3 van deze mooie monitoren. Het wordt tijd voor een extra videokaart in m'n pc want ik heb er al 2 aangesloten.
Èn een bureau erbij
Dit topic is gesloten