Ik zie nu dat Joop later nog wat heeft toegevoegd, oa de foto of ik heb er over heen gekeken natuurlijk.
Dit lijkt een brug. De trafo koppelt het signaal naar een connector en daar zit een PI verzwakker voor. De directivity is niet geweldig maar waarschijnlijk wel makkelijk te verbeteren door een schotje en als je de Ctjes er tussen uit sloopt en misschien een ander pcb met 50 ohm micro strip is hier misschien een heel mooi directional coupler van te maken. De ene poort forward en de ander reverse maar dat hangt van de trafos af. Alleen jammer van de F connectors, die zijn 75 ohm dacht ik. Misshien dat de interne verzwakker weg kan en dan een externe verzwakker tevens adapter van F naar bnc/sma ofzo die gelijk van 75 naar 50 ohm gaat.
Die trafo kan je ook herwikkelen, met middenaftakking, 4 diodes er in en je hebt een DBM.
Tidak, is die verteiler dan wat voor jou? moet je waarschijnlijk een poort afsluiten.
Ik moet nog steeds een betere powersplitter maken van 0-100 MHz maar die moet 1 in 2 uit zijn en mag geen fase fouten geven en moet op iedere poort 50 ohm laten zien. ( voor een hp vna)
[Bericht gewijzigd door fred101 op 22 november 2011 11:24:35 (14%)