Heb inmiddels ook een x aantal van deze SUB-TS11 gefixt. Ik gebruik deze sub zelf ook. Vooral de onweer geluiden zijn erg bekend. Zit je net lekker, ineens een harde knal...
Inderdaad de bipolaire elko's op de class D (D van drama...) power amp aan gort, en het zuur is in de contactpunten gekomen. Die gaan bij alle systemen kapot zo te zien. Ook printplaat verbrand door te hoge temperaturen van TIP31/32, en dusdanig dat deze contacten ook verwoest waren. Heb met draden de boel weer hersteld en inderdaad zoals velen van jullie, koellichamen gemonteerd. Uit voorzorg ook maar alle elko's van de + en -15V vervangen, en de power elko's. Uiteindelijk werkt alles wel weer als je alles op tijd vervangt.
Heb zelf de spullen via eBay gekocht. Het blijft een gok met namaak, slechte kwaliteit etc. maar werkt in ieder geval voorlopig weer. In ieder geval niet voor de goedkoopste onderdelen gaan en je zit redelijk veilig.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik erg geschrokken ben van de slechte kwaliteit van deze sub (qua elektronica). Toen ik de elektronica er voor het eerst eruit trok, sprongen de tranen wel in mijn ogen. Het is een zootje ongeregeld en hup, zo in de sub gekwakt. Kwak lijm hier en daar en voila, we hebben een sub gemaakt. Alle specs zo berekend dat het net aan werkt voor een paar jaar. Dit had ik totaal niet verwacht bij een merk zoals Harman Kardon. Zeker toen ik onder andere op dit forum zag dat er ook heel veel mensen zijn met dit probleem.
Ik heb ook Canton sub's gerepareerd, deze zien er vele malen beter uit en hebben een veel grotere mate van degelijkheid op het gebied van elektronica. Mocht ik er ooit één moeten kopen, dan sla ik die HK toch gauw over en ga voor Canton. (hoewel die HK er wel mooier uit ziet van buiten )