Harman Kardon SUB-TS11

pa3gws

Golden Member

Dit is inderdaad de veroorzaker van de doffe dreunen.
De eerste die in handen kreeg heb ik gerepareerd.
Ofwel alle opamps en elco's vervangen en hij werkt weer.
Maar dat weegt niet op tegen de kosten van een nieuwe.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem met het ploffen zodra ik de stekker in het stopcontact deed, Ik heb C16 en C17 van de class D pwr amp vervangen, het gaat hier om de non polarized ELEC LYTIC CAP. 10UF 100V 20% 105 ? (RoHS) 2 C16,C17.
Ook heb ik op de main print D502 vervangen ZENER DIODE GDZJ16C 500mW 16V 26mm 2% (RoHS) 1 D502.

Voor de zekerheid heb ik ook tip31c + tip32c voorzien van een koel lichaam.

Dit heeft bij mij het probleem verholpen.

Op 19 september 2014 23:31:14 schreef Xizer:
[afbeelding]

Hallo,

ik heb de andere 2 printplaten vanavond vervangen en sub heeft het mischien kwartiertje gedaan en toen weer in mute gevallen. Het is net of hij in thermische beveiliging valt. nou heb de afgebeelde printplaat niet vervangen en zou ik graag onderdeel nummer hiervan weten en of hier ook alles aan zit( de schakelaars en aansluitingen). wellicht dat na het vervangen van dit onderdeel het verholpen kan zijn?

echt doormeten met mijn kennis is nog niet aan het werk geslagen. met 12v(auto) lukt mij dit nog wel. maar met deze printplaten kom ik er niet uit. als het de thermische beveiliging wel is waar kan ik dit op meten?

Vandaag nog aan het stoeien geweest en heb de subwooferkast uitelkaar gehaald en werkend aangezet. Zo heeft ie non stop doorgespeeld. Heb ook gelijk ff temperatuur gemeten, kwam op 70 a 75 graden op de spoel van de class d module zonder het aluminium plaatje erop. ( de module is nieuw).

Maar goed, omdat hij door bleef spelen leek het probleem zich vanzelf opgelost te hebben en heb het weer in elkaar gezet.

Aangesloten, led sprinkt op blauw en nog geen seconde later direct weer op mute en gaat niet meer aan. Maar de relais schakelt niet uit. Snap niet waarom hij uitelkaar bijna een uur zonder problemen speelt en alles weer in elkaar gewoon niet.

Wie kan mij helpen of iemand in de buurt van groningen die er een kijkje naar kan nemen?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 20 oktober 2014 01:04:34 (31%)

Dankzij dit topic mijn subwoofer ook kunnen repareren. Ik had eerst enkele kleine losse onderdelen besteld, maar dit hielp niets. Uiteindelijk de 3 printplaten besteld die hier vaak genoemd zijn en nu werkt de sub weer. Is op zich niet zo verwonderlijk, aangezien alles nu vervangen is. Ik heb alleen net zoals Xizer het probleem dat de LED niet meer werkt...

Nog even een foto van de onderdelen:

http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/Mobile%20Uploads/DSC_1177_zpsc769f96d.jpg
Op de bovenste printplaat zit rechtsonder een extra stekker aansluiting die niet op de oude zit, dus misschien dat de LED daarom niet werkt? Ik dacht eerst dat het compleet de verkeerde printplaat was, maar toen bleek dus dat ik stukken los moest breken/zagen.

goedenavond,

Ik heb de TS11 ook eens dit weekend onder de loep gehad want had ook het probleem dat deze om de seconde uit(mute) en aan ging met een luide "plop".

De beide condensatoren op de D-Amp heb ik vervangen door duurdere/betere, deze waren kapot en weer netjes met lijm vastgezet.(zie 1ste foto)

De 4 condensatoren die voor de 2 grote 4700uF elco's zitten, heb ik ook vervangen door betere 105°C(ipv 85°C) condensatoren, deze 4 waren te ver verlopen.(zie 2de foto)

Op de beide transistoren, die je ook op foto 2 ziet, heb ik 2 koellichaampjes gezet, deze werden te warm!

Al met al een best karweitje, maar hij werkt weer!!

Onder 1 uur vollast wordt hij nu ook niet meer echt warm dus al met al een hele verbetering dan met de oude situatie.

[Bericht gewijzigd door jh01 op dinsdag 13 januari 2015 20:15:06 (39%)

Hallo

Dit is de eerste maal dat ik mee doe, maar zoals vele van u ook mijn sub ploft na inspectie zijn de condensatoren c16 & c17 op de D-Amp stuk hoe of waar haal ik deze, of beteren

Hallo,

Ik heb een Harman Kardon TS-11 subwoofer en heb hier problemen mee, het viel mij de laatste tijd op dat de Bass automatisch steeds zwaarder werd.
Als ik het knopje subwoofer level nog maar aantik springt hij weer naar de originele instellingen.

Iemand enig idee wat dit kan wezen en wat hier aan te doen is, de subwoofer is voor de rest nog prima. Kan dit ook aan een printplaat liggen.? (de subwoofer is ca. 3 jaar oud.)

@harryvos:
Heb je al deze Service-Manual al gedownload? Daar wel onder de foto op Get Manual klikken.
Het kan de potmeter zijn, of deze zit niet meer goed gesoldeerd. Zie voor het openen een aantal pagina's terug.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Hallo jh01
Ook ik heb een TS-11
Zou jij mij misschien willen vertellen waar jij die twee betere condensatoren hebt besteld ( 10 uf 100v NP ) Ik heb alles al afgezocht kan ze alleen per 1000 stuks bestellen in China

B.V.D. Henk

Het zijn bipolaire condensatoren 105°C. Deze 2 lagen nog in een elektronica winkel.

Allemaal heel herkenbare reacties hier. Ook ik ben slachtoffer van het uitvallen van de sub na het opnieuw aansluiten na een poosje stilstand.

Bij mij was er flinke zwarte aanslag te zien op de prints, het leek een van de verbindingen van de klasse D versterker naar de bijbehorende PCB te zijn welke compleet was uitgebrand.
Ik heb zoals zoveel mensen de klasse D versterker en de PCB AMP ASSY vervangen. Na deze aanpassing werkte de sub weer, maar valt nu na ca. 1 uur uit. Ik heb extra heatsinks geplaatst op het duo Q501/502 en gaten in de box gemaakt. Helaas zonder resultaat.

Recentelijk heb ik alsnog de voorversterker print besteld, de 051-A05276A-E PRE AMP PCB (EUP) dus. Zoals bekend ziet deze er een tikje anders uit, maar moet deze gewoon werken. Bij mij helaas niet. Ik hoor wel een relais klikken, maar ik hoor geen plop van de speaker, laat staan dat het signaal van de versterker gespeeld wordt. Diverse settings van de schakelaars geprobeerd, aangesloten via de stereo lijningang ipv de sub ingang, maar het lijkt allemaal niet te werken. Zet ik de oude PRE AMP weer terug, werkt het direct weer.

Wat kan hier nog mis zijn? Is er een aanpassing nodig aan de nieuwe PRE-AMP print? Ik lees verhalen over een losse voeding, maar het is dus optisch nagenoeg dezelfde print. Graag hulp!

Nieuwe print:

Originele print:

Wel optisch zijn het niet dezelfde printen . Als je kijkt rechtsboven dan zit er bij de oude een elco met eronder een transistor. Bij de nieuwe zit daar een 4 polige connector.
Van de nieuwe heb ik geen schema kunnen vinden .
Op die connector zit een +/- 15 V + nul aansluiting vanaf een aparte standby voeding . Het 4e contact is voor de standby/in schakeling. Het werkt denk ik als volgt , in standby stand krijgt alleen de audio detectie +/- 15 V + 0 vanaf de separate voeding. Wordt audio gedetecteerd dan schakelt een relais op de standby voedings print 230 V door naar de normale voeding en schakelt de sub in. Om je nieuwe print te laten werken zonder die aparte voeding moet je waarschijnlijk +/-15 V aanbieden op die connector vanaf de andere +/- 15 V voeding. De voedingsaansluitingen van de opamps uitmeten en dan kun je draadbrugjes leggen op de print tussen de opamp aansluitingen.
Samengevat is het verschil dat in de "oude" uitvoering alleen het audiosignaal wordt onderbroken door een mute , in de nieuwe uitvoering wordt de sub grotendeels spanningsloos gemaakt in standby stand. Als je het niet vertrouwt moet je de andere print te pakken zien te krijgen. Of je er dan helemaal bent durf ik zo niet te zeggen. De beveiliging van de sub ( dc en temperatuur ) zit dacht ik op de andere print . succes

Ik heb hetzelfde probleem maar ik kan de onderdelen nergens meer vinden. Iemand een idee waar ik hiervoor nog terecht kan?

Heeft men deze topic geheel doorgenomen?
En anders is het Hier te informeren.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

beste Gerard, ik heb dit zeer interessant topic volledig na gelezen. Hierdoor heb ik mijn subwoofer opengemaakt met de tips uit dit topic. En daardoor zag ik dat mijn printplaten dezelfde defecten vertoonden dan de andere op de foto's. Ik heb ook de winkel bezocht vanuit uw link en daar staat op de site te lezen dat de benodigde onderdelen niet meer te verkrijgen zijn. Ik heb hun ook nog een mail gestuurd met de vraag voor een alternatief maar hierop heb ik nog geen antwoord gekregen. Vandaar mijn vraag hier op het forum.

pa3gws

Golden Member

Hoezo niet meer leverbaar?
Kies op die webshop voor Harman kardon en sub ts11.
Daar staan de PCB amp assy en de pre amp pcb.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

PCB amp assy.
Assy is dus de samenstelling van de pcb met de module.
Als je dat zeker wil weten even mailen naar CE je krijgt zeker een keurig antwoord.

[Bericht gewijzigd door pa3gws op donderdag 4 juni 2015 21:53:45 (38%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik heb het anders opgelost: http://amzn.to/1HnpWg1

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de HK sub dan hoor ik het graag. Voor mij geen HK meer.

IceBlue: Zou ik dan de ontvanger mogen zijn.
Geef me een mail.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Op 29 oktober 2014 21:44:18 schreef tpnvdb:
Dankzij dit topic mijn subwoofer ook kunnen repareren. Ik had eerst enkele kleine losse onderdelen besteld, maar dit hielp niets. Uiteindelijk de 3 printplaten besteld die hier vaak genoemd zijn en nu werkt de sub weer. Is op zich niet zo verwonderlijk, aangezien alles nu vervangen is. Ik heb alleen net zoals Xizer het probleem dat de LED niet meer werkt...

Nog even een foto van de onderdelen:

[afbeelding]
Op de bovenste printplaat zit rechtsonder een extra stekker aansluiting die niet op de oude zit, dus misschien dat de LED daarom niet werkt? Ik dacht eerst dat het compleet de verkeerde printplaat was, maar toen bleek dus dat ik stukken los moest breken/zagen.

Ik heb ook het zelfde probleem met de led lamp die niet brand met de nieuwe printplaat pre amp pcb.Is wel jammer dat de led niet brand. Is er een oplossing om tocht dat led lampje te laten branden?

@Yvan:
Dat kan wel. De Led eventueel ( met een weerstand in serie ), parallel over de Relais-Spoel aanbrengen.
Wel rekening houdend dat die het alleen doet als de sub aan staat. De kleur even bekijken welke wenselijk is.
Zie hier het relais op de print linksonder ( hier in het blauw ) .
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Ik heb ook last van de onweer geluiden, heb de gehele thread doorgelezen en ga de 3 onderdelen (PRE Amp PCB, PCB Amp Assy en Class D module) bij CE Repair bestellen. Nu heb ik hier nog een aantal vragen over, waarbij ik hoop dat de meer ervaren personen op het forum mij hierbij kunnen helpen:
1) Ik ben wel technisch onderlegd, maar doe eigenlijk nooit iets met solderen. De Class D module moet natuurlijk op het PCB Amp Assy gesoldeerd worden. Wat voor soort soldeerbout en soldeermiddel kan ik hier het beste voor gebruiken?
2) De TH1 thermistor van mijn huidige PCB Amp Assy is met wit materiaal tegen het koellichaam van de Class D Module 'geplakt'. Moet dit ook weer terug'geplakt' worden bij de nieuwe modules? Zo ja, welk materiaal kan ik hiervoor gebruiken? Is dit wellicht gewoon uitgeharde koelpasta?
3) Mijn PRE Amp PCB is nog van de oude versie (zonder losse standby-voeding). Als ik nu via CE Repair de vervangende PRE Amp PCB ga bestellen, dan krijg ik waarschijnlijk de nieuwe versie (met de 4-polige connector rechtsonder). Kan ik deze probleemloos gebruiken in mijn subwoofer? Ik las namelijk in de reactie van Fauna dat dit wellicht niet werkte.
4) Het lijkt mij handig om de Q501 en Q502 van koellichaampjes te voorzien, zoals jh01 heeft gedaan, gezien de warmte die deze ontwikkelen. Weet iemand toevallig waar ik zo'n koellichaampjes kan bestellen? Die van jh01 lijken namelijk wel perfect bij de transistors te passen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Heb je al een soldeerbout in je bezit? Heel erg maakt het niet uit. Als het een heel klein boutje is kan het zijn dat hij te weinig vermogen heeft om fijn te solderen (dan duurt het heel lang voor de tin vloeibaar wordt). Met een extreem lompe bout kan het lastig zijn om de kleine pinnetjes netjes te solderen.

Maar het is heel erg afhankelijk van je eigen talent en geduld. Als je geen soldeerbout hebt kun je ook proberen of er een CO'er is die in de buurt woont die je even wilt helpen. Of een vriend/kennis.

Gewoon normale (evt loodhoudende) tin voor elektronica is prima. Er hoort flux in te zitten.

2)
Die witte smurrie is gewoon lijm. Eigenlijk elke lijm die ene beetje warmte kan hebben is prima. smeltlijm dus niet.

3)
durf ik je niet te zeggen

4)
Er zijn diverse sites waar je dit soort dingen kan bestellen:
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewCat&catId=490
www.conrad.nl
etc.
Eventueel een elektronica zaak in de buurt. Of een lokale CO'er die nog wat heeft liggen.

edit:
Ik worstel toevallig ook net met een TS11. Hij rommelt niet continu (zoals ik vaak lees) en hij gaat ook prima aan. het enige wat hij doet is af en toe korte tijd rommelen. Vziw na het aanzetten. Hij klikt aan (blauwe led) en dan rommelt hij een paar seconden. Verder bromt hij in rust heel zachtjes. Ik zou denken de voeding. Bij het inschakelen kakt de voeding in oid waardoor hij rommelt. De brom erna zou dan komen doordat diezelfde voeding licht instabiel blijft.
Dat gezegd zou ik dan de voedingselco's als eerste verdenken. Ik heb zo geen vervangers liggen helaas, dus kon het niet testen. Had wel even de 2 transistoren en de elco's ernaast vervangen. Die waren flink heet geworden. De printsporen bij 1 tor waren losgebrand van de print. Maar het mocht niet baten. Bij de tweede test rommelde hij nog steeds (1e test leek goed). Iemand die dit probleem herkent?
Ik heb mijn meetspullen op mijn kamer liggen, dus kan pas volgende week echt gaan meten