een heel degelijk ontwerp lijkt het inderdaad niet te zijn, het geluid echter als hij werkt schijnt "uit de kunst" te zijn.
Repareren door er weer nieuwe elko's en een koelplaat bij te monteren is volgens mij weer uitstel van problemen, de warmte ontwikkeling in het originele +/-15V circuit is teveel, zeker als het ook nog eens 24uur per dag aanstaat in een gesloten kast.
Inmiddels heb ik het +/-15V circuit vervangen door een standaard DC/DC convertor, een stukje experimenteer paneel -met 2 nylon schroeven en dubbelzijdig tape vastgezet- kosten ca 17,=.
De spanning is nu netjes +/-15V en het energie-verbruik (warmteontwikkeling) van de convertor is erg laag, stap 1 gelukt lijkt me..
Tijdens experimenten met de class D versterker heb ik er de uitgangs fets uitgeblazen, met een klein beetje rook namen ze afscheid
De primaire zekering voorkwam grotere schade..
Het zijn goed verkrijgbare en goedkope fets, ik heb er via ebay een aantal besteld, voor het geval dat het nog eens gebeurt.
Focus nu om de class D versterker weer te laten werken en het energieverbruik in standby binnen de perken te houden.
Wordt vervolgd..