ziet er strak uit!(Y)
Dit topic is gesloten
Op 2 oktober 2009 16:38:32 schreef reddevil:
Omdat de echte drukknoppen van niko een beetje duur zijn voor het domotica project, heb ik er zelf gemaakt.
Dat ziet er verdomd professioneel uit. Petje af!
netjes hoor Reddevil wanneer ga je er patent op aan vragen?
Bij deze weer eens iets van mij; een op gaatjesprint gebouwde audio voorversterker opgebouwd rond componenten van ThatCorp.
Detail:
Gebruikte componenten: 1206 Ingenius receiver, 2181 VCA, 1606 driver.
Gewoon de standaardapplicaties achter elkaar, ik ben nieuwsgierig hoe goed dit soort 'nieuwe' elektronica in de praktijk is.
Het werkt in ieder geval goed, ik had moeite de vervorming van de VCA te meten en het is ook netjes stil (< -90 dB(u) met volume dicht).
Ik ben nu het tweede kanaal aan het bouwen om er naar te kunnen luisteren. En dan natuurlijk kijken of het de beloofde CMRR haalt
[Bericht gewijzigd door Aart op vrijdag 2 oktober 2009 17:39:07 (60%)
ja. Die had ik nog liggen, het was vooral gemakkelijk inbouwen want hij is ook D-size net als de XLR's.
Ik ben niet zo een held op mechanisch gebied..
IK heb ondertussen wat voort gewerkt aan mijn hybride versterker
totaal beeld:
de achterkant
voor meer fotos:
http://picasaweb.google.com/bramsky/NewAlbum310091605?feat=directlink
Flinke versteker bramsky.
Vanavond de soldeerbout maar eens gepakt en snel een printplaatje voor een kennis in elkaar gezet. Schroefterminals en zekeringhouder komen van afgelopen lichtmis af. Graaibakken ftw
Mis alleen nog de condensatoren bij de 78l05.
Ledjes knipperen op de maat van een programma, waarschijnlijk komen er nog foto's van het eindresultaat. Ze worden ingebouwd in een modelvliegtuig.
En mijn versterker word zeker nog dubbel zo groot want dit is enkel de voorversterker
maar voor ik kan verderwerken eerst een nieuwe punt voor mijn soldeerbout gaan halen de die die ik nu heb heeft het begeven (houd geen soldeersel meer vast)
[Bericht gewijzigd door bramsky op zondag 4 oktober 2009 14:29:29 (48%)
Wat heb je daar dan mee gedaan?
Soms kan het helpen om een stukje keukenrol te nemen, de punt af te kuisen(als ie warm is) en dan ff veeel tin op de punt doen.
Als je de soldeerpunt altijd netjes afveegt aan een vochtig sponsje dan gebeurt dat normaal niet (dan ziet hij er ook nog goed uit).. Als de tin er niet meer op wil helpt het vaak wel om er veel tin op te doen en even flink te stoken (zo doe ik dat op school dan ).
Net voordat je de punt weg zou flikkeren (en op geen enkel ander moment) kun je nog even de vijl er langs halen, dan kun je weer even solderen, maar er blijft niets van de beschermende laag over (hetgeen niet erg is, je zou hem immers net weg gaan gooien).
joepie, het is nog eens aan mij om hier te posten
dit is de lichtkrant waar ik al enkele maanden mee bezig ben:
momenteel kan je het kleur van de tekst veranderen in rood/groen en rood en groen samen (oranje). Alsook is de scrollsnelheid regelbaar gemaakt.
Nu ben ik enkel nog van plan om ervoor te zorgen dat je ook een achtergrondkleur kan instellen en dat je de tekst kan wijzigen (dmv optische encoders)
Ik heb ook een projectje: http://tbaev.webs.com/pvczaklamp.htm
En ondertussen wat reclame maken voor mijn site
volg je schema niet helemaal. Je stroom voor je power led gaat dood 1 of 2 andere strings.
Ow! helemaal niet aan gedacht, dat wordt wel een echte POWER led dan
Ik ga het straks ff veranderen.
edit: schema veranderd
[Bericht gewijzigd door T-baev op maandag 5 oktober 2009 10:52:30 (11%)
Op 5 oktober 2009 07:21:49 schreef Jochem:
Net voordat je de punt weg zou flikkeren (en op geen enkel ander moment) kun je nog even de vijl er langs halen, dan kun je weer even solderen, maar er blijft niets van de beschermende laag over (hetgeen niet erg is, je zou hem immers net weg gaan gooien).
Het zou alleen maar uitstel ven executie zijn. Koop gewoon een nieuwe licht aan het type maar ze kosten geen drol.
hoe ga je die powerled dan koelen?
een koelblok in een afgesloten buis in niet echt ideaal.
vooral als het een 3W type is.
Op 5 oktober 2009 19:05:02 schreef electro_freakz:
hoe ga je die powerled dan koelen?
een koelblok in een afgesloten buis in niet echt ideaal.
vooral als het een 3W type is.
Met power led bedoel ik een indicatie ledje of de zaklamp aanstaat. De zaklamp zelf bestaat uit 16 20mA ledjes.
Moderator
OT verwijderd, en het verzoek aan Anonymiss te denken aan het doel van dit forum.
ahzo.
ik dacht dus aan een 3W POWER led:)
Hallo iedereen, Ik ben dan ook nog weer eens aan een groot project begonnen. (tussen school door)
Een 70cm zender (430 MHz - 440 MHz) met alles er op en er aan. Begonnen van een kit T7F (de zender en display) hieronder in foto.
Nu druk bezig met de spraak module uitbereiding, Voeding, Signaalsterkte meter, 5/8 vertical winstantenne, digitale mode uitbereiding, digitale computer bedieningsprint via usb, ... Moet echt compleet zijn. Verdere info komt ook op m'n website:
http://home.scarlet.be/on8svh/homebrew/70cm_transceiver/index.html
Op 4 oktober 2009 19:27:29 schreef Nieko:
Als je de soldeerpunt altijd netjes afveegt aan een vochtig sponsje dan gebeurt dat normaal niet (dan ziet hij er ook nog goed uit).. Als de tin er niet meer op wil helpt het vaak wel om er veel tin op te doen en even flink te stoken (zo doe ik dat op school dan ).
heb mijn soldeerbout per ongeluk een week laten aanstaan
Op 5 oktober 2009 10:31:44 schreef T-baev:
Ik heb ook een projectje: http://tbaev.webs.com/pvczaklamp.htmEn ondertussen wat reclame maken voor mijn site
voor die stekkers kan je bij velleman terecht bestelnummer PCTAP ofzoiets.
ps ja ik ben naar T-baev zijn website geweest
[Bericht gewijzigd door bramsky op maandag 5 oktober 2009 23:21:16 (29%)
Op 5 oktober 2009 18:59:24 schreef vink:
Het zou alleen maar uitstel ven executie zijn.
Klopt, zo was m'n opmerking ook bedoeld; als je overmorgen een nieuwe ging kopen maar nog net effe wat moet solderen.
Koop gewoon een nieuwe licht aan het type maar ze kosten geen drol.
Die verlichte types ken ik niet.
Moderator
Op 4 oktober 2009 14:17:57 schreef bramsky:
En mijn versterker word zeker nog dubbel zo groot want dit is enkel de voorversterker
Heftig voor een preamp, dat belooft wat
Dit topic is gesloten