Hint: probeer eerst eens het items gedeelte helemaal werkend te krijgen en ga dan pas verder met het projecten gedeelte.
- Wanneer ik op de + druk als ik een subtype in het linker menu heb geselecteerd moet ik de type en subtype nog aangeven in het toevoegen venster. Die zouden er al in moeten staan.
- Ik krijg de SQLCompact niet aan de gang. (doet gewoon niets, functie werkt niet melding), ik werk nu met MySQL.
- Item toevoegen: Altijd een fout voor ik iets kan toevoegen.
- Item toevoegen: Bestand bijvoegen, verander de standaard filename even naar niets.
Ok de item toe voegen en project toe voegen heb ik al gemaakt in versie 1.1.0.2 dus kijk bij options welke versie je hebt.
Iemand: jij bedoelt dat als je een item toe wilt voegen en je drukt op de + knop wil je dat hij automatisch de type en sub type selecteer?
want dat heb ik er nog niet in zitten. maar het is wel handig ja. ik ga er me aan de slag
voor SQLCompact geeft hij een melding db kan niet gevonden? stuur mij een foto vaan waar je de fout krijgt.
en als je versie 1.1.0.2 hebt hoort de problemen met items en projecten toe voegen verholpen te zijn.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (57%)]
- Project functie niet in top-menu van items window, als trayicon is uitgeschakeld is de project functie niet te vinden.
Op 23 augustus 2010 11:00:50 schreef Precious roy:
maar ik ben niet van plan om zomaar te stoppen. en als dat zo is maak ik wel een final version met installer. maar voor nu werkt het zo.
Dat zegt iedereen, maar helaas is de praktijk anders.
Op 26 augustus 2010 13:26:01 schreef Precious roy:
het is niet helemaal eerlijk tegenover de mensen die het programma al hebben gekocht maar hier kan je hem voor vandaag downloaden.
Tja... je was ook veel te vroeg met de betaalversie. Het moet eerst maar eens nagenoeg bugvrij zijn, en daarna kan je nog eens over een sharewaremodel nadenken.
Alleen Microsoft krijgt het voorelkaar om van een beta een verkoophit te maken.
Iemand: haha ja daar had ik niet echt aan gedacht. thanks.
Henry S.: go jij bent wel erg kritisch he.
volgens mij heb ik met deze versie gezegd dat het een beta is en dat je er van uit kunt gaan dat hij gewoon niet kan werken.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (60%)]
Op 27 augustus 2010 14:14:09 schreef Precious roy:
Henry S.: go jij bent wel erg kritisch he.
Maar met 16 pagina's heb ik wel gelijk gekregen. 
Heb zojuist ge upgrade tot versie 1.3.
En: Hij was mijn ODBC setting kwijt in je programma. Na opnieuw instellen werkt het niet. Dus: ik druk op "create DB". (zie screenshot)
http://82.168.71.206/stock1.png
Andere fout: zet het trayicon uit en klik het opties venster uit met het kruisje, effect: het proces draait nog wel maar geen teken van leven te vinden.
Iemand: ik gaan kijken naar die fout.... je hoeft niet telkens de db aan te maken. als je allen de mysql odbc connectie kiest en dan die venster sluit dan doet hij het ook niet? Edit: graag wil ik ook weten welke versie van mysql jij gebruikt
oh en die andere fout zal ik zo wel even maken. thanks. Edit: als je nu de proces uit zet en hem opnieuw opstart start hij dan goed op?
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (10%)]
ledfan: ja in projects zijn er wel meer dingen die niet werken of uit staan. dit ga ik wanner ik tijd heb beetje bij beetje maken.
heeft iemand al gekeken naar de (add multiple items) functie? zo ja werkt het een beetje?
Het toevoegen van producten werkt goed.
Maar is het maken van een lijst al klaar?
EDIT:
Het toevoegen van files en logs werken goed.
Alleen denk ik dat reports nog niet werkt.
Maar zoals je al eerder hebt vermeld was de project manager nog niet af.
[Bericht gewijzigd door LEDfan op (51%)]
Als ik een item wil toevoegen krijg ik een bericht dat tabel 0 niet kan gevonden worden.
Ik heb hem al er afgegooid en opnieuw er opgezet, dit verander niks...
Ik gebruik versie 3 en sql compact.
EDIT: op mijn laptop werkt het wel, zal straks nog eens proberen.
Op pc werkt het nu.
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Op 26 augustus 2010 13:26:01 schreef Precious roy:
vul alles in zo als het moet.
Uuuu.... Dat SQL verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk. Staat die database dadelijk op een externe SQL server???
En waarom moet ik nu die MYSQL-connector rommel downloaden? Is de Microsoft SQL server van deze site niet voldoende?
Ik wil de data base gewoon om mijn locale computer houden.
kristofer
Kristofer
het prog draait op een locale db.
ik vermoed dat je de sqlcompact gebruikt. om dit te kunnen gebruiken moet je de connector downloaden en installeren neemt iets van 500kb in beslag (max)
voor Precious roy als je gewoon de dll's toevoegd zal niemand problemen hebben.
ps: zou ik hem eens mogen testen?
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Dus je hebt sqlcompact in combinatie met mysql-connector nodig?
En welk IP moet ik dan bij het venser "server" invullen en welk user en password?
Ik snap niet waarom ik nu een SQL connector nodig heb en in de vorige beta versie voldoende had aan de SQLcompact software.
kristofer
Kristofer
Dit zijn 2 totaal verschillende types
je werkt beter met sqlcompact wat veel sneller en efficiënter is
server denk ik localhost of 127.0.0.1
Fire_IC
Sorry maar ik snap er nog geen snars van. Ik heb sql server compact 3.5 geinstalleerd. Maar wat ik dan verder moet doen is mij onduidelijk. Waarom moet ik ODBC koppelingen gaan maken en ip adressen gaan invullen? Ik had graag een programma gehad wat zich simpel installerd en waarvoor ik niet eerst 3 andere programma's moet installeren en mijn halve computer moet omgooien om het werkent te krijgen.
Mischien besteed Precious roy in de toekomst nog wat aandacht aan een installatie instructie. Tot die tijd laat ik het er maar even bij zitten
keuninkske
!overload! to much information in this signature!
dat zou nu net willen zeggen dat de programmamaker zelf een database prog moet schrijven terwijl MySQL daar net zeer sterk in is.
het ip adres/ andere gegevens die je moet invullen zijn gewoon die om aan te duiden dat de sql server op je eigen computer geinstaleerd is en niet ergens in het netwerk/internet.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]
Ik begrijp ook niet helemaal wat je nu allemaal moet invullen.
En ook bijvoorbeeld welk IP adres moet invullen.
Want bij mij werkt het niet om het IP adres te pakken wat in de afbeelding staat.
Want dan zegt het programma dat het geen database kan vinden.
Dus ik zou het fijn vinden als Precious roy hier misschien iets meer uitleg over zou willen geven.
@de mensen die niet weten wat te doen met de DBs:
Ik had hier ook eerst een probleem mee, maar heb het volgende gedaan:
(Met advies van roy, waarvoor dank)
Eerst moet je het programma installeren(SM).
Dan komt het normaal rechtsonder in je scherm, klik er rechts op en druk op options.
Ga naar het 2de tablad en kies uit de lijst met datbase sql compact.
Ook kan je best eerst updaten op het eerste tablad.
ik zie dat er een hoop onduidelijkheid is. ik ga proberen het te verduidelijken.
mijn programma support nu 3 verschillende DB types.
MSSQL(microsoft sql)
MYSQL
SQLCompact(Lokaal op je pc)
als je sql compact wilt gebruiken. hoef je geen ODBC connectie aan te maken. alles wat je hoeft te doen is in de opties menu op de Database tap te klikken en sql compact te kiezen zo als hier te zien is.
voor de rest hoef je dus geen ODBC connectie te maken
en voor mysql moet je de volgende instellingen gebruiken.
je hoeft geen password in te vullen want de Connector onthoud dat voor je.
voor sql is het zo goed als het zelfde.
voor de connector daar zal je zelf achter moeten komen. want ze werken niet allemaal op de verschillende versies van sql(2005 2008)