Op 21 november 2010 17:37:09 schreef Sine:
@Fred,
Heilige kriebel ... hoe ga je die counter onder de weestanden aansluiten ?
En dan wil je me wijsmaken dat je zenuwachtig wordt van een beetje druk bestukt printje ?
-edit-
Hee ... die buisjes ken ik.
Hoe bedoel je ? Die counters zijn al aangesloten. Er hoeft alleen een draadje aan die 5W weerstand naar 50Hz of de 1pps naar een ander al gereserveerd punt en de draden daarvoor en die aan de vlakjes onder de weerstand drager breng ik eerst nog naar een (semie-zwevend) schakeldek) De nixies (ex-sine ) worden straks vastgehouden door twee stroken pcb met gaten in de diameter van de nixies. er komen ook neons in. Heel misschien nog blauwe LEDs onder de buizen. Maar voor ik verder kan moet ik nog een extra 4017 vinden.
@pros: dat is een mooi idee. De printplaat op voetjes op een mooi plankje en dan een plaatje plexieglas er over heen. Voor de veiligheid. Ik blijf toch maar bij de nixies, dat is toch het mooiste maar die moeten alleen aan als ik er ben. Ik wil er eigenlijk een LED klok bij integreren. Ik kan natuurlijk een cirkel of andere vorm van LEDs maken. Die gewoon met de nixies mee aangestuurd worden.
Maar ik zou ook een 7 segment display wel leuk vinden maar ik weet nog niet hoe ik dat zou moeten doen.
Bert, ik begrijp dat je er nog net niet van over je nek gaat