Rosmalen 2011

Dit jaar voor het eerst de radiomarkt bezocht. Desondanks wat lichamelijke gebreken (knieen) waardoor ik niet alle kramen heb kunnen bezoeken heb ik mezelf toch kostelijk vermaakt! Vooral achter de CO stand ;).

Wat ik heb gekocht:

- IOmega USB floppydrive (vriendin heeft veel bestanden nog op floppy staan maar geen floppydrive in de PC, problem solved ;) )

- 2 120MM 24VDC fans voor een Crest Audio eindversterker

- 2 Relais 24VDC voor een reparatie aan een plate amp

Voor de rest veel rondgekeken en gepraat over electronica ;).

Volgend jaar (als ik niet in de knoei kom met de PA-markt) ben ik er weer! Gezellig!

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
fred101

Golden Member

Chuckie, als je die LCR meter afhebt kan je er ook een keer mee langskomen. Dan kan ik hem wel voor je calibreren. Ik kom wel beter beter dan 1% ;-)

Sine, dat kastje van jou waar die delta net niet in paste, daar zit een mooie ringkern in ( 0-55V 1,9A, 0-25V 2A en 2x18 V 1A) jammer dat het maar 1x 25 V is . Maar met 18V/ 1 A kan ik ook een bruikbaar ding maken. Nu ik die Delta heb is het vermogen niet zo van belang, hij wordt symetrisch voor gebruik met opamp experimenten. Maar die 55 V zou wel perfect voor een voeding zijn dus ik denk dat ik er een derde voedingprintje bij in maak, ruimte genoeg, een of andere HV regelaar uitzoeken en stroombegrenzing met een opampje bedenken. Die kast zelf is ook ideaal voor de CO voeding, Ben alleen benieuwd wat voor apparaat het is. Zit een printi in, het is iets commercieels en in gebruik geweest bij philips. Blijkbaar op een afdeling met veel vrouwen, Er zit een vibratory feeder control closed loop ding in. ;-) eerst eens uitzoeken wat dat is voor ik het ombouw. Er zit achterop een bnc uitgang.

Guidob, klopt, dat zijn ze. Dan zijn die van jou afkomstig. Ik ben er erg blij mee. Mijn oude philips apparaten zitten nokvol met dit soort spul.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Sinds lange tijd de beurs gisteren bezocht. Moest deze keer wel met het OV.

Een aantal mede amateurs gesproken. Verder bestaat mijn schamele buit uit:

- 2 CO voeding kitjes
- 1 rol zelfvulcaniserende tape
- zakje met 1 nF c'tjes
- 12 mtr geëmailleerd draad.
- 2 pakken dubbelzijdig printplaat

Michael

Sine

Moderator

Op 13 maart 2011 09:18:36 schreef fred101:

Sine, dat kastje van jou waar die delta net niet in paste, daar zit een mooie ringkern in ( 0-55V 1,9A, 0-25V 2A en 2x18 V 1A) jammer dat het maar 1x 25 V is . Maar met 18V/ 1 A kan ik ook een bruikbaar ding maken.

Aah, daar is dat ding gebleven ... die had ik stiekem zelf gekocht voor het kastje en de trafo inderdaad. Ik dacht al dat hij perongeluk in de aanhanger beland was.
Kijk je even de andere kant op is ie er mee weg ;)

Blue Sky

Cableguy

Ik heb een Yaesu FT-7900 gescoord maar wel voor een normale prijs, dus geen beursaanbieding. Wel gezien dat de prijzen stevig waren, ik had meer op mijn verlanglijstje maar de prijzen daarvan vielen zwaar tegen, zelfs bij die van onze oosterburen. Ook nog langs de CO stand geweest maar daar was het erg druk dus geen praatje kunnen maken :)

Waar rook is, is stroom
High met Henk

Special Member

ook weer terug: gisteren na de beurs even mijn vrouw naar haar paard gebracht. Echter volgend jaar moet ik minder koekjes eten...
Dat achtervolgde me nog tot ik thuis was om 21.00(waar ik overigens letterlijk geen seconde later had moeten arriveren). Vrouw eten gaan koken en ik aanhanger in werkplaats afgeleverd en terug om 21.40. Beetje gegeten en gaan slapen, ben nu weer wakker en auto is leeg geruimd.

Zo alles eens opruimen en naar werkplaats om hanger leeg te maken.

mijn buit is niet veel, maar wel voor lange tijd:
weerstand van 1 ohm en 120 W gekocht en geruild voor broodje unox met shiptronic.
Veel mensen geknuffeld
Veel gelachen
2 ijsjes (1 voor mijn vrouw + mini HmH)
paar audio stekkertjes
19" behuizing van de stand voor mijn voeding (had er al 1, maar deze is misschien mooier, anders ligt hij er volgend jaar weer)
Mijn eigen Variac mee terug

hele Kleine smet is die *PIEP* (hier lezen ook <18 jarige) die me die loer met de russiche variac gedraaid heeft. Voor die 2 tientjes had ik hem zeker niet weg gedaan. Heb er zelf meer voor betaald...

wel leuk om weer meer mensen te leren kennen, mensen die ik iig gezien heb:
Chuckie, Fred101, hugo & paul welther, Tidak ada, jochem, MAH, KIF, Djohnny, Sine, Vandee, bprosman, shipttronic, Henry S. E.v.a die ik nu vergeet.

Heb Wouter v. Ooijen dit jaar gemist (VOTI)

Altijd jammer dat mesnen jou wel zien, maar zich niet voorstellen.

Overigens die PM3310 voor 80 euro achterin, was volgens mij niet verkocht. Vind dat FAR OUT de mooiste scoop die ik OOIT gezien heb: die van mij staat denk ik al 4 jaar bij KT88. Maar ding is Zo bizar mooi!!

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zondag 13 maart 2011 10:38:23 (20%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Leuke beurs gehad, weer een beetje bij gekletst en een bescheiden buit.
Wat computer meuk voor mijn nieuwe rollentestbank.
En wat klein grut.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Toch nog maar eens geweest, de vorige keer was bijna 10 jaar geleden, en heel vroeger nog in 's Hertogenbosch zelf op de beestenmarkt zelf, waar de dag voordien 100-den koeien gestaan hadden.
Na een rit van een kleine 200km wat aanschuiven op de afrit, maar geen parkeerproblemen, het was rond 9u15. De laatkomers hadden pech heb ik later gehoord.
Een paar keer langs de stand van CO gepasseerd, maar het was er heel druk, en ik heb niemand van de stand gesproken. Ook niet aangeklampt geweest ondanks een CO badge op mijn rugzak. Wel een aantal bekende ON-belgen tegengekomen.

De 'buit':
- 1kg soldeer met lood voor 15€ (weing soldeer te vinden overigens)
- een setje identieke 100MHz scoopprobes voor 20€
- voor 20€ PIC-jes bij van Dijken, kan ik eindelijk eens een LC meter bouwen
- een nieuwe Vaisala RS80 weerballon sonde voor 15€
- 3 reuzenaanstekers met LEDlampje voor 5€

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

De sponsoring van CO door de SMDshop is nog helemaal niet zo slecht verlopen eigenlijk. Uiteindelijk verkocht:
6 x buisje 0603 weerstanden à 3,50
27 x buisje 0805 weerstanden à 3,50
18 x buisje 1206 weerstanden à 3,50
22 halfgeleider/condensatorset à 4,-
+1000 stuks buisjes --> ongeveer 40,-

Alle inkomsten gaan naar CO m.u.v. van de halfgeleidersets waarvan 50% naar CO gaat. Kom ik toch nog op 262,50.
Niet gek toch?

High met Henk

Special Member

*PIEP* had je ook 0603 weerstanden dit keer..

daar had ik wel interesse in gehad, maar heb alleen 0805 en ik DACHT 1206 gezien..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

In de voorgaande jaren waren er ook al 0603 setjes hoor (toen zelfs overgehouden). Het stond ook aangekondigd op de A4tjes die ik had opgehangen.

fred101

Golden Member

Sine, Oeps sorry, verkeerd begrepen. Ik dacht dat je hem mee naar de stand had genomen voor de verkoop en niet dat je hem voor je zelf bedoeld had. Je zei, niet gek voor een tientje dus daarom dacht ik, laat ik die er voor dat geld toch maar bij doen, mooi kastje voor de CO voeding. Dat er een trafo inzat wist ik toen niet eens. Ik zet hem hier voor je apart. Tom zou nog een keer langs komen, dan geef ik het aan hem mee. (jullie wonen toch weer bij elkaar in de buurt ? )

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
bprosman

Golden Member

Gisterochtend rond 10:00 aangekomen en moest inderdaad al richting P2, na wat discussie heeft het personeel van de camping de poort tussen de 2 terreinen open gedaan en konden we naar het Autotron wandelen. De pendelbussen waren qua capaciteit hier niet op voorzien.

Langs de stand van CO gelopen, even kort staan praten met HmH.
Dan de buit ,ofwel "shoplog" zoals mijn dochter dat noemt :

http://www.familie-prosman.nl/circuitsonline/Buit_Rosmalen_2011.jpg

- Een doos koelblokjes TO220, ik stond er een paar uit te graaien bij de stand van een Duitser (3 voor 1 Euro) toen hij aanbood de hele doos te nemen voor 5 Eur.
- 2 LCD's (4*16)
- Rolletje desoldeerlitze
- 3 verloopkabeltjes voor PC voeding SATA
- Zakje instelpotmeters (van Dijken)
- Zakje LM317 (van Dijken)
- Zakje 20pens IC voeten (van Dijken)
- Zakje DIL gelijkricht celletjes 1A (van Dijken)
- Doosje onduidelijke soldeerpasta
- Zakje breadbord kabeltjes
- Buisje 0805 weerstanden van de CO stand
- Halfgeleider SMD zakje van de CO stand
- 2* PWM regelaar, hiermee hoop ik de fan in mijn huiskamer multimedia PC / server wat rustiger te krijgen.

Eentje staat er inmiddels in elkaar, die ga ik zo testen :

http://www.familie-prosman.nl/circuitsonline/PWM_Controller.jpg

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik ben dit jaar rond 11h aangekomen, en had de pech om op de 2e parking te moeten gaan staan en met de pendelbus op en neer te moeten rijden.
Uiteindelijk viel het pendelen met de bussen toch nog mee, maar zeer kort moeten wachten.

De buit van dit jaar:

http://i276.photobucket.com/albums/kk16/urbexnick/Diverse/DSC_5009.jpg

Enkele gratis luidsprekers, gsm laders en een printje met schakelaartjes en een LCD'tje
Wat componenten en een grafisch LCD display van 1€/zakje
Adereindhulzenkrimptang (15€)
2x CO labvoeding
1 zeroplus logic analyzer
en 2 blikken reclameplaatjes van philips (3€/stuk) voor aan de "nostalgische reclameplakaatjesmuur":

http://i276.photobucket.com/albums/kk16/urbexnick/Diverse/DSC_5011.jpg

chuckie

Honourable Member

Wederom een respectabel bedrag Lalalampje.
Heel erg bedankt voor je inzet.
Ook de andere mensen die gedoneerd hebben zoals kareltje, peterrr, technoob en vele anderen alsmede de mensen die op stand op enigerlei wijze een zinvolle bijdrage hebben geleverd heel erg bedankt voor de inzet.
Dat we nog lang van CO mogen genieten mede door jullie werk...

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Schimanski

Golden Member

Het was een leuke dag gisteren. Veel mensen gezien, gesproken en geknuffeld met HmH. Veel onderdelen voor mijn RAF installatie gevonden.

Na afloop met z'n allen site-seeing Rosmalen maar uiteindelijk toch vd Valk gevonden :D. Tot 21:00 getafeld en daarna nog bij Fred101 langs die mij een R1155 had geschonken (nogmaals veel dank Fred). Al met al een lange dag, 7:00 uur de deur uit en 22:30 weer thuis.

Next event (alle kleinere marktjes buiten beschouwing gelaten): 28 mei Beetsterzwaag.

De nieuwe aanwinsten.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen-2011.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Ik was relatief vroeg daar rond 9u30
de buit:

0-500v voeding van philips @ 200mA voor 25€ :p
0-150v voeding ook van philips (zo'n PE1... geval ben effe de nummer kwijt) wel 3A! en dat ding weegt zwaar...er stodn er nog 1 maar aan eentje had ik wel genoeg 35€
2 printjes met elks 8 8x8 matrix led displays op 2x5€
Een 19" behuizing met 400w atx voeding en dual opteron 2.4ghz moederbord 20€

En verder bij de CO stand beetje uitleg gekregen over de vttc.

My Tube is bigger then yours
High met Henk

Special Member

die servers heb ik ook bij gekeken, maar het geheugen zat er niet in en is DDR

DDR is nu duurder dan DDR2, dus moet je nog behoorlijk in investeren: voor dat geld heb je ook een HP DL385 met 2x 2 GB en Raid SCSI

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

@roosmcd,
dat vertelde de verkoper mij ook maar had het zelf niet geprobeerd.
Wel had deze een digitale manual van de kastjes welke ik inmiddels ontvangen heb. Hieruit blijkt dat ze volgens het RS485 en RS422 protocol kunnen werken. Bij DE hebben ze converters van RS232 naar RS485 voor iets van $6 dus dat komt wel goed!
Het enige wat je kan aanpassen is het adres van het kastje en de ACK/NAK after message.
Denk dat het best leuke kastjes zijn om er een klok van te maken, of de laatst gewerkte call tijdens een contest oid!
Dit alles staat echter in de BETA2 fase en wel bij TITEL 1:

http://fotografie.tubefreak.nl/elektro/overig/axon_display.JPG

@bprosman,
die breadboard draadjes heb ik ook gekocht (4,95 voor een zakje), lekker soepele en goedpassende draadjes. Alleen wat komt daar een scherpe lucht vanaf. Waarschijnlijk van het goedkope plastic ;)

Is er nog iemand blij gemaakt met de probes of de schitterende Trust kaartlezer haha :)?

zonder prutsen kom je nergens!

gave dingen.

achteraf heb ik ze ook zien staan, maar nooit meer aan gedacht. Waren het dure dingen?

Diamon

Golden Member

Wat voor soort geheugen zoeken jullie ?

was erg leuk gister, heb me goed vermaakt.

mijn buit:
12V 24Ah accu, 10,-... ik zocht al even zo'n dingetje.
4x nixie IN12en een IN125, als setje..
twee PCC85 voor n euro
2 uitgangstrafo'tjes 12kohm-4ohm
6 trafo's 6V 3VA
3 trafo's 2x6v 6VA
voetje voor mn CV788
drie mooie, handig gevormde koelprofielen
8x 3055 torretjes, gratis meegekregen.
breed koelprofiel met 5x TDA2030 bedankt jochem!

volgend jaar ben ik er weer :)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

ik moet volgend jaar is met iemand mee gaan lopen. ik zie allerlei dingen voorbij komen die ik zelf niet heb gezien

Was er samen met Niekski was zeker een mooi dagje mijn buit:

20 banaanstekkers (1,- per stuk)
2x16 LCD scherm groen backlight (3,-)
4x16 LCD scherm groen backlight (3,-)
Zakje breadboard draadjes 5X5meter (0,50)
Krimptang voor adereindhulzen (15,-)
Krimptang voor kabel schoenen (15,-)
25slags Potmeter 5k (2,50)
Symmetrische Atten 2x 30V - 5A Labvoeding (150,-)

Duur dagje dus :P

[Bericht gewijzigd door TheBasher op zondag 13 maart 2011 14:25:43 (16%)

Don't build anything you can't take apart
Sine

Moderator

Whoeps ... deze stond in het verkeerde topic.

@Fred, no problemo, het was ook nogal hectisch op het laatst en ik zal ook wel niet al te duidelijk meer geweest zijn ;)

Het was in ieder geval weer een geslaagde beurs, veel nieuwe mensen gezien, niet met iedereen even lang kunnen blijven babbelen en zelfs nog een aardig stuk van de beursvloer gezien :)

Mijn buit :

http://www.gigawatts.nl/co/rosmalen/lootros2011.JPG

Een paar buisjes voor mijn scope clock project
Een vrachtwagen lading aan schakelaars ( thanks Hugo ) daar komt een aardige bak van op de stand volgend jaar.
Sloop print met mystery analoge dingen van Kif ( altijd leuk freubel spul )
Sloop print met potkerntjes van de co stand.
Bloktrafo 30VA bloktrafo voor een projectje ( thanks Kif )
Via Tidak Ada een traag fosfor beeldbuisje ( bedankt Eric )
10-turns met knoppen ( vooral voor de knoppen )
En een stapel potkernen om switchers mee te bouwen voor de scope clock ( van een stand vol met ex PTT spul )

De pc staat te kraken op de timelapse filmpjes van dit jaar, die gaan straks youtube op, daar krijgen jullie nog een linkje van :)