Rosmalen 2011

Tidak Ada

Golden Member

om 6.50 opgestaan (wekker liep niet af) en naar het Autotron gereden, waar ik om tien over zeven aankwam.
Onmiddellijk handen uit de mouwen gestoken bij de opbouw van de stand.

Leuk iedereen weer eens te zien en met andere, nog onbekende leden ennis te maken.
Af en toe langs de beurs gerend en me (gelukkig) niet veel laten verleiden.

En hier mijn buit van Rosmalen en omgeving:

http://www.uploadarchief.net/files/download/imag0083_800.jpg

4 moeiljk te verkrijgen 11 pens buisvoeten
12 Overtoom bakjes voor €1,50/st
Beide niet op de beurs, maar van een an de oprichters (toeval)
5,5 m RG213 kabel voor €2,-
Een kabelschoen-krimptang
Een coaxpluggen krimptang
2 LED-matrices voor toekomstige dingen (moet ik nog bedenken) en
1 Johnson voet voor 250TH (Samen geruild) met roosmdc voor een handdynamo
Een 30cm tangentiaalventilator (€ 10,-)

http://www.uploadarchief.net/files/download/imag0086800.jpg Johnson voet en tangentiaalventilator

http://www.uploadarchief.net/files/download/imag0084_800.jpg
Schakelaars en straatdeunen van S&B door Shimansky gebracht
Eveneens van shimansky 4 m dikke coax (helaas met massieve alu-kern)
Scoopbuisje en een barreter in een nixie omhulling voor de verzameling, van Sine
Een 16 digit Russische vfd matrixdisplay van een medeverzamelaar
Een stel grijze Philipsknoppen pe5ocb.

Allen bedankt!

Ik was halverwege al niet erg goed meer aanspreekbaar want had niet goed geslapen :(
Al met al toch een gezellige en vruchtbare dag, wel net zo afgepeigerd, zoals iedeeen leek.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
JulietMikeBravo

aka Vagevuur

Ik post nauwelijks op dit forum, vooral lurken :)

Ook leuke spulletjes gehaald bij Rosmalen:

- Nieuwe goede multimeter bij die stand met Maha laders
- 15 Mhz Hameg scope
- FT-857 separation kit (veelste duur maar nu hangt mij frontje mooi op een zwanenhals)
- Divers graaiwerk bij de stand van van Dijken, 555's, 741's, potmeters, ferrietstaafjes, diodes.

Verder erg gezellig, ik ga altijd met een clubje zendamateurs mee, is altijd fijn bijpraten en ouwehoeren.

Ik heb ook wat foto's geschoten, oa een van de CO stand, zijn te zien op:

http://www.flickr.com/photos/julietmikebravo/tags/bracrosmalen/

@chuckie
ik stuur zo ff een mailtje naar je
@guidob
ik kan er zeker weten wat mee

mijn buit:
heleboel logische ic's, 74/4000, processor's, te veeeeel eprom's
geprogrammerd en niet geprogrammerd.
ic's met goude pootjes (ik denk dat het ram ic's zijn).

en van de co stand
3 printplaaten met oude ic's (z80/mc68hc11)
at90s8535
sharp gp2d1239
4x max 232

foto's volgen

Gisteren na wat troubles met de auto van een kennis precies om 9:00 aangekomen (bijna thuiswedstrijd) 10 min rijden:

De score was als volgt,
Bij de CO stand:
Uiteraard de 2 kitjes opgehaald.
Een rail voedingkje van 5V 1A, op het allerlaatste moment zag ik die toevallig liggen.
Een noodstroom relais. Total 12euro.

Verder me nog behoorlijk in moeten houden om niet allerlei leuke displays te kopen (zoals ik zie dat er redelijk wat COer zijn die dat spul gekocht hebben)

Op de rest van alle stands:
Setje 100MHz probes voor 20 euro.
Een 350MHz probe voor 35 euro.
Een 24V/15A powersupply voor 40 euro (en zag later precies dezelfde ook ergens anders voor 37,5 euro liggen, jammer)
Een miniatuur torx setje voor 5 euro.
3 AAA nimh oplaadbare accu's voor 6 euro.

Verder weer een gezellige dag alhoewel ik behoorlijk verkouden was en later blij was dat ik weer thuis was.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Anoniem

Demo op de stand zag er gaaf uit!

Verder wel een aantal leuke dingen gezien, maar besloten niks te kopen .... Mijn probleem is dat ik vaak vanalles koop, maar dat het op de grote hoop terecht komt :P.

Ben er ook geweest samen met RoelA en het is de eerste keer dat ik met meer geld ben terug gekomen (dankzij K-4U :)), dan erheen. Wederom niks gescoord, niks leuks gezien. RoelA en ik denken dat we niet meer tot de doelgroep behoren. Veels te veel serieus ouwe rommel, chinese computer meuk, nigeriaanse computers, etc, en alle prijzen die ik heb zien staan veels te hoog. Nee, ik denk eraan om volgende keer eens over te slaan, maar wie weet ook wel niet ;).

Al met al toch wel vermaakt hoor :)

Hoe zat dat nu precies met die TC.
Ik heb hier wat filmpjes zien staan waarop men met de handen aan de streamers zat te friemelen.
Is de stroom dusdanig gereduceerd of is er een ander trucje gebruikt?

Was opzich wel leuk toen ik Mans tegenkwam op ik meen de benedenvloer, bij een van de vele stands. Ik vertelde hem dat ik nog steeds geen low ESR elco's had gevonden!
Twee tellen later zag ik een bakje op de stand staan, gevuld met jawel low ESR elco's. Gezien de waarden (1000, 2200, 3300uF), formaat en de lengte van de pootjes is iemand druk geweest met het recyclen van oude moederborden :+.
Prijs weet ik niet meer, maar we hebben er wel hartelijk om moeten lachen!

Weet iemand toevallig welk type SA beneden op de R&S en Hameg stands stond geheel rechts. Prijs was meen ik iets van €100,- maar dat zal vast een schrijffout geweest zijn!

[Bericht gewijzigd door Piet elektro op zondag 13 maart 2011 18:46:44 (11%)

zonder prutsen kom je nergens!

Hallo,

Ik verbaas me op zo'n beurs toch altijd hoe sommige mensen echt gericht dingen kunnen zoeken en/of exact de datasheet ervan kunnen aframmelen.

Een PE1540 voeding gekocht voor 40euro ... zou volgen de handelaar werken maar tja, als current limit led die aangaat is niet 'werken' he. Daar ga ik dus wat werk aan hebben, gelukkig service manual met schema beschikbaar.
Voeding al gemaakt. :-) Toch handig als er een schema is. BYX36 diode over uitgang was stuk, nu nog een geschikte vervanger zoeken.

Zonde dat ik het niet gekocht heb: Werkende HP3325A ... 200 euro. Terwijl op andere standen Philips 2Mhz generatoren 150 - 175 euro kosten. Vind ik eigenlijk veel geld voor een vrij simpele analoge generator. Meetapparatuur was over het algemeen vrij prijzig.

Over het algemeen vind ik toch dat je eerder vaak het gevoel hebt dat de prijzen die geteld worden een rip-off zijn... zeker voor nieuw spul.

Ghole

Eigelijk heb ik niet echt veel kunnen scoren.
Ik hoopte op een stand met breadboards, maar helaas
.
Op de CO-stand: 1 H-brug en 4 max 232
Verder had ik eindelijk eens het geluk om niet te laat te zijn, maar juist de laatste.
Een stand met boren, beitels, en ruimers.
Ik zocht toevallig een ruimer van 6mm voor Motorhubs (robotica)
Toevallig de laatste ruimer die nog in het bakje lag :)
En nog wat kleine draaibeitels.

GJ_

Moderator

Hmm, weer een boel gemist zie ik wel. Helaas was ik te druk om naar de beurs te gaan, volgend jaar probeer ik er gewoon weer te zijn.

Was dit jaar voor het eerst, oa om een CO labvoeding pcb'tje op te halen. Vond het al met al erg geslaagd, leuke beurs!

Mijn 'boodschappen'
pcb labvoeding
22V ringkern 80VA

micro schroevendraaiertjes
1k draad pots met knop
blauw printmateriaal, zak voor 2.50
wat losse componenten

Heeft iemand nog nixie's meegenomen van een Pool met veel legerspul? Hij stond ongeveer 'onder' de CO stand, op de begane grond dus. Vond hem duur en had niet direct het vertrouwen dat de buisjes goed waren. Oa Z570M (oranje glas), IN17's en volgens mij nog Z560M.
Hij had trouwens ook 'live' munitie op z'n kraam, paar kleine kogeltjes, maar hier werd hij nog even op gewezen dat dit toch echt niet mocht in NL... :+

Ik heb wel iemand met nixie's zowel buisjes als 'blokjes'
Ze zaten met 6 op voetjes?
Goh, ik had er erg aan getwijfeld, om er 6 te kopen.
Was er iets mee?

Sine

Moderator

Jep russische nixies, daar werden er aardig van aangeboden maar die zijn eventueel ook via ebay te bestellen voor weinig.

@GJ
We hebben je gemist, vooral gekke henkie had het er moeilijk mee, die besprong alles wat bewoog.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 13 maart 2011 21:52:13 (30%)

Op 13 maart 2011 21:34:45 schreef GJ_:
Hmm, weer een boel gemist zie ik wel. Helaas was ik te druk om naar de beurs te gaan, volgend jaar probeer ik er gewoon weer te zijn.

Ah niets gemist dus :)

Tidak Ada

Golden Member

Die CCCP units heb ik al meer gezien, ook in La Louvière....
Lijkt aanlokkelijk, maar hoe lang hebben ze gedraaid en vooral lijden ze aan 'cathode poisoning'....?
Leuk om mee te experimenteren, maar voor een final project ?? Maar ja, dat heb je natuurlijk met eBay buisjes ook !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 13 maart 2011 21:40:37 schreef geronimoos:
Was dit jaar voor het eerst, oa om een CO labvoeding pcb'tje op te halen. Vond het al met al erg geslaagd, leuke beurs!

Mijn 'boodschappen'
pcb labvoeding
22V ringkern 80VA

micro schroevendraaiertjes
1k draad pots met knop
blauw printmateriaal, zak voor 2.50
wat losse componenten

Heeft iemand nog nixie's meegenomen van een Pool met veel legerspul? Hij stond ongeveer 'onder' de CO stand, op de begane grond dus. Vond hem duur en had niet direct het vertrouwen dat de buisjes goed waren. Oa Z570M (oranje glas), IN17's en volgens mij nog Z560M.
Hij had trouwens ook 'live' munitie op z'n kraam, paar kleine kogeltjes, maar hier werd hij nog even op gewezen dat dit toch echt niet mocht in NL... :+

Ik heb deze ook nog vastgehad, maar wou het risico niet nemen dat ik slechte buisjes kocht (op een van de printjes was het glas van een van de buisjes helemaal weg).

De munitie heb ik ook nog vastgehad, maar dacht dat het om "onschadelijk" gemaakt sierspul ging :)

GJ_

Moderator

Op 13 maart 2011 21:50:48 schreef Sine:...die besprong alles wat bewoog.

En zo hep ieder nadeel toch zn voordeel :-)

High met Henk

Special Member

GJ_ heb je gemist, de rest heeft het moeten ontgelden!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

op zich lijkt het me wel leuk om volgend jaar bij de stand te helpen. Klinkt enorm gezellig, en gister leek het ook zo

klein is fijn

Moderator

Nog een klein foto overzichtje.

De stand:
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/img_0104.jpg

Iemand die errug lang met die tesla stond te spelen.
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/img_0094.jpg
Ben benieuwd of z'n hand er nog aan zit.

Sine z'n klok, die overgens de tesla niet aardig vond:
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/img_0102.jpg

En het etentje achteraf:
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/img_0120.jpg

die tesla was inderdaad mateloos populair daar. was vooral grappig dat als hij net aan ging maar een paar mensen dat doorhadden. maar zodra iemand er wat metaal bij hield zorgde het geknetter al snel voor een flinke toestroom van volk.

Die klok was ook ontzettend mooi, alleen wat wazig met de tesla coil aan ;-)

maartenbakker

Golden Member

Volgend jaar zal ik ook weer langskomen. Dit jaar helaas door omstandigheden moeten missen en zo te zien heb ik veel gemist.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 14 maart 2011 00:02:07 (16%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Blue Sky

Cableguy

En wie staan er allemaal op de onderste foto? :)

Waar rook is, is stroom

Van Links naar Rechts,

1, MAH
2, Shimanski
3, Fred 101
4, Chuckie
5, Henry S.
6, Jeroen Vreuls
7, Klein is fijn

Edit: Thanks hugo en pe5ocb

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op maandag 14 maart 2011 22:28:20 (22%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!