Hier ook een HP/Agilent 34401, maar geen Fluke tafelmodel. Dus kan ook het vergelijk niet maken.
Op 11 mei 2011 20:25:10 schreef free_electron:
Op 11 mei 2011 19:39:06 schreef alex278:
Gheh, ik heb er eentje voor 250 euro op de kop weten te tikken.250 euro ..das bijna 350 dollar ... datr i s inderdaad ene koopje dan
Prijs jezelf gelukkig Alex. De mijne kostte 350 of zoiets, maar vind ik nog steeds een koop, voor een toestel dat er nog superproper uitzag. Het zijn volgens mij ook toestellen die een zeer grote MTBF (mean time between failure) hebben, ik heb daar eens een statistiek van gelezen... enfin, laat ze maar dag en nacht draaien, die beestjes zitten daar niets mee in...
Als ik nog zo'n type vind krijgt de eerste er een broertje bij. Dan moet ik mijn milli-ohm/micro-ohm meter niet zelf bouwen (alhoewel: het jeukt) Een 34410/34411 zie je niet zoveel, ze lijken me redelijk recent, en zit ook in een hogere prijsklasse.
@ F_E: mooi verhaal man, dat moet ik ook eens uitdiepen voor mezelf, was weer interessant.
Nog iets over die toe te passen filmcaps: kan een styroflex de job niet af? Die dingen zijn verbazend stabiel. Silvered mica is nog zo'n ding.
- - big bang - -